Ik zoek ook goede oordoppen maar niet zo zulke hele duren. Dit omdat ik niet dagelijks bezig ben met grote evenementen etc maar het komt wel zaker voor. Welke kan ik het beste nemen?
Oordoppen
Collapse
X
-
Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT] -
citaat:Geplaatst door Drive inn tnt
Ik zoek ook goede oordoppen maar niet zo zulke hele duren. Dit omdat ik niet dagelijks bezig ben met grote evenementen etc maar het komt wel zaker voor. Welke kan ik het beste nemen?
Deze doppen zijn o.a. bij Feedback voor rond de 30 euro te koop.
Zelf gebruik ik deze doppen ook al een aardige tijd, maar heb nu toch maar de stap gezet om over te gaan naar otoplastieken. Vooral omdat ik de music safe niet heel lekker vindt zitten.
Nu is mijn oog (of oor..) op de EXINORE ER FlexComfort® gevallen. Deze otoplastiek wordt o.a. via de "Beter Horen" winkels geleverd.
citaat:
EXINORE ER FlexComfort®
Een gehoorbeschermer dragen en tóch geluid horen in de natuurlijke klankkleur?
De EXINORE ER FlexComfort® maakt het mogelijk. Deze gehoorbeschermer heeft een revolutionair filter dat een vlakke demping geeft in het gehele frequentiegebied van 125 tot 8.000 Hertz. Door deze vlakke demping is de EXINORE ER FlexComfort® uitermate geschikt voor musici. Er treedt namelijk nauwelijks vervorming op van het aangeboden geluid. Het lijkt alsof het volume van een radio lager wordt gezet.
Inmiddels gebruikt een groot aantal professionele orkesten en bands in binnen- en buitenland de EXINORE ER FlexComfort®.
Wordt het gebied boven de 8.000 Hertz als minder belangrijk ervaren, of is het filteren technisch gewoon niet mogelijk?
Binnenkort maar eens even goed laten informeren door "Beter horen".
Ook is de sterke van de filter wel van belang.
Stel je staat in een geluidsdruk van 101 Db en je hebt filters van 15 db, dan kan je volgens de tabellen daar nogsteeds maar 2 uur in blijven zonder schade.
Maar als je met filters van 25 db in een geluidsdruk van 95 db staat, dan kan dit weer onprettig zacht overkomen.
Stefan.Comment
-
Ik gebruik nu al een tijdje mijn variphone oordoppen en das zalig. Geen ruisende oren meer achterna en je hoort nog alles het zij gedempt. Zelfs een normaal gesprek kan je nog voeren zonder dat men in u oren moeten roepen
greetz tomMaak daje mee u klikken en klakken van die truss zijtComment
-
Ik gebruik nu al ongeveer een jaar de 'Elacin ER20' doppen.
Heb deze bestelt bij Proaudiovisie.nl
Ze bieden een lineaire demping van 20Db, en ze kosten zo'n 29 euro. Ik ben er zeer tevreden over.
Ik heb de ervaring met deze doppen dat je ze het beste gedurende de hele show in kan laten.
Grz,
Bart<center>-------------------</center>Comment
-
ik heb sinds kort 'Music Safe' van Alpine. Voor 27 euro gekocht. Dempt redelijk goed, alleen ik kan niet zeggen dat het liniair is. Bovendien kan ik gesprekken ook niet helemaal volgen, maar anders waarschijnlijk ook niet. Maar er zijn meer voordelen dan nadelen en die 27 euro is het best wel waard...
Greetz,
TomComment
-
@Stefan: tot 8k zullen ze een redelijk vlakke demping geven, daarboven zal de demping wat minder recht verlopen.8 tot 16k is 'slechts' 1 octaaf.
Ik gebruik sinds een half jaar harde otoplastieken van Earmo, en die bevallen me uitstekend. Demping is volgens mij niet vlak, maar heel erg vind ik dat niet. FOH mixen met doppen in is immers niet te doen. Bijkomend voordeel is dat de spraakverstaanbaarheid met de filters die ik erin heb een stuk is verbeterd. Minder geschreeuw dus.
Voor weinig gebruik en/of een klein budget zijn de MusicSafe's prima te gebruikenComment
-
heb mijn bij variphone laten gieten. echt zalig heb de musician ears gepakt met een liniare demping van 15 db je hebt ze ook op 9 en 25 db maar deze zijn minder liniar voor muziekanten met bepaalde instrumenten. hebt ook de 20 db demping maar deze zijn niet op maat. als je op hun site kijkt kun je ook gewone dempers kopen op maar of niet maar dit zijn geen musician eears dus net iets mindere kwaliteit maar het is altijd beter voor je gehoor!!!!!
kwa in-ear monitors bne ik aan het overwegen de es-2 te kopen aangezien de meeste artiesten ook 2weg hebben. maarja 740 €is ook weer niet niks he
hehe wat een gedoeComment
-
Hoi, ik ben hier nieuw en hier terrecht gekomen door google omdat ik op zoek was naar gehoorbescherming.
wat me opviel is dat jullie gebruikers zijn en dus echt de info uitwissellen die ik nodig heb.
Maar ik heb zelf nog wat rondgeneusd en wat ik vond is
hier in deze topic nog niet besproken. ze kosten 119 euro en zijn otoplastieken.
als referentie geven ze op dat armin van buuren en andere ze ook gebruiken.
mijn vraag was: wat denken jullie van zoiets.
ik ben van plan zoiets aanteschaffen omdat ik toch al steeds een continue piep in m`n oren hoor.Klopt ja....Comment
-
citaat:Geplaatst door Sikkie
Tja Chris, Ik denk dat dit wel wat is. Ik weet niet wie je bent of wat je doet, maar mixen kun je met geen enkele gehoorbeschermer. Voor het stappen en andere dingen waar je zelf niks hoeft te doen is dit perfect!
Greetz,
TOmMeneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?Comment
-
citaat:Geplaatst door gideon
Bij welke Muziek-Zaken zijn deze Music-Safe doppen te koop?Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
Comment