Oordoppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chevy
    • Aug 2003
    • 5

De mijne komen van Variphone in Peer (belgie) en kosten een goeje 100 euro. En als ze stuk zijn kan je ze er gratis laten maken

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Vandaag mijn nieuwe doppen gehaald bij "beter horen".
      Die laten hun doppen maken door comfoor.
      Ik las daar op de site dat er ook een in ear optie op zit.
      Volgende week dus nog mag even terug.
      Als was het alleen al om de charmante bediening.
      Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

• Amati
        • Nov 2001
        • 100

Ik heb mijn doppen laten bij Horen audiciens.
        Kostten toendertijd 250 gulden. Had ze laten maken omdat ik toen dagelijks achter mn drumstel zat.
        Heb ze nu nog steeds en gebruik ze nu op klus en met uitgaan. Alleen met mixen doe ik ze niet in, want toch mixt het niet fijn omdat je het idee hebt niet alles te horen. Maar alst eenmaal loopt of als een collega mixt dan heb ik ze altijd in.
        Geen zin om op jonge leeftijd als standaardzin: Wat zeg je?! Te hebben.
        En wat WTT zegt, vind ik een nogal domme opmerking omdat in deze branche je juist vaak en veel met hoge DB-niveau's te maken hebt en je moet daar dus op een verantwoorde manier mee omgaan.
        En als geluidstechnicus moet je het toch hebben van je oren.
        Mzzl

Comment

• Koemar
          • May 2003
          • 81

Hoi Forum leden,

Ik zie dat bij dit topic even een puntje over het hoofd gezien wordt; Juist de Lineare demping bij oordopjes is waarom je er zo veel voor wilt betalen. Anders kun je, als je niet aan comfort denkt, net zo goed goedkope wegwerp dopjes pakken, die filteren immers ook alleen de hoog en midden freq's eruit. Ook de goedkopere aangemeten dopjes filteren NOOIT linear. Het systeem van Beter Horen, absoluut NIET om reclame te maken, is het systeem wat echt het BEST linear dempt: Ik heb voordat ik mijn oortjes ging kopen echt veel van deze systemen vergeleken. Ik hep mijn oordopjes (Beter Horen) nu drie jaar en 2 maandjes, deze hebben lineare filtertjes van 15 db, dat is echt voldoende. Ik beveel deze dopjes dan ook aan, omdat ze zacht en comfortabel zijn. Je moet er wel op letten dat Alle systemen na 3-4 jaar vervangen moeten worden!!! Ik ga volgende maand dus ook mijn spaarpot omgooien. Btw Variphone is ook erg goed, echter zijn ze iets duurder dan Beter Horen.

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen!
          Doe-mar een Coemar!

Comment

• Triple S
            • Sep 2000
            • 808

Maar mixen jullie nou ook echt met je doppen in?
            Het lijkt me toch onoverkoombaar om het geluidsniveau in de zaal ook in de gaten te blijven houden.
            En dan ga ik er gemakshalve van uit dat je door lineaire demping geen "verschillen" in het geluid hoort.

Of hebben jullie zoiets van "mijn oren zijn beschermd, knallen maar!"
            Don\'t call me DJ!

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

ik mix met mijn oordoppen in .... en eigenlijk ook weer niet

Kortom, ik gebruik het "aan-uit" systeem. Tijdens de show regelmatig je doppen een minuutje insteken komt je mixkwaliteit ten goede naar mijn ervaring. Je oren raken minder snel vermoeid, zijn minder snel gewoon aan het volume, ..........

Ik kan iedereen aanraden het eens te proberen!

Comment

• Koemar
                • May 2003
                • 81

Hey triple S,

Mixen met de oordopjes (continu) in is eigenlijk onmogelijk. Oordopjes dempen wel linear, maar wijken per frequentie wel ietsje af. Met ietsje bedoel ik 0,5 - 1 dB. Bovendien heb je niet 'Precies dezelfde dynamiek' met oordopjes in. Er zit tenslotte toch zacht plasctic in je oor. Steek maar eens een vinger in je oor (Ooraal, haha) en ga dan maar eens een poging doen om te zingen. Dan zul je dus merken dat je een soort van eigen monitor hebt.

Met vriendelijke Groet,

Ronnie Santegoeds
                Doe-mar een Coemar!

Comment

• lifesound
                  • Apr 2003
                  • 1052

citaat:Steek maar eens een vinger in je oor (Ooraal, haha) en ga dan maar eens een poging doen om te zingen. Dan zul je dus merken dat je een soort van eigen monitor hebt.
                  eindelijk de ware betekenis van "in-ear monitoring"

Comment

• Triple S
                    • Sep 2000
                    • 808

citaat:
                    Hey triple S,

Mixen met de oordopjes (continu) in is eigenlijk onmogelijk
                    Helemaal mijn idee!!
                    Don\'t call me DJ!

Comment

• Koemar
                      • May 2003
                      • 81

Hey! Eindelijk mensen die t met n 17-jarige eens zijn op t forum [8D]
                      Doe-mar een Coemar!

Comment

• lj djcenter
                        • Jul 2003
                        • 148

Zijn er ook mensen die adressen weten waar men oordoppen kan laten maken. Dit in nederland laten maken is iets van het goede teveel alles reacties zijn welkom

greetz tom
                        Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• Skepers
                          • Mar 2004
                          • 36

Hey Tom,

Ik heb mijn doppen destijds (twee jaartjes terug) bij Ronell europe besteld. Deze komen langs om de doppen aan te meten, en komen ze ook persoonlijk afleveren. Ze werken in Nederland, Duitsland en Engeland, maar misschien ook wel in Belgie. Zou je ff kunnen informeren. Product dat ze leveren is van goeie kwaliteit, en service is prima. Kijk es op www.ronell.nl
                          Succes ermee,

Groeten Ronald
                          ...

Comment

• lifesound
                            • Apr 2003
                            • 1052

Variphone in Peer
                            Ik denk ongeveer de beste die je kunt vinden...
                            Bent u op zoek naar oordoppen voor een festival, concert, tijdens het zwemmen, slapen, schieten, motorrijden of werk? Kijk dan op Variphone.com!

Comment

• lj djcenter
                              • Jul 2003
                              • 148

Mijn oordoppen worden dus door het atelier gemaakt waarvan variphone gebruik maakt omdat oostende nu eenmaal dichter ligt dan peer voor mij

greetz tom
                              Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• lifesound
                                • Apr 2003
                                • 1052

citaat:...omdat oostende nu eenmaal dichter ligt dan peer voor mij...
                                Dat is maar een idee

Comment

Working...