Oordoppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peentje
    • Aug 2002
    • 93

otoplasten kosten veel geld, maar zijn minimaal het dubbele waard. Alle andere mogelijkheden van gehoorbescherming zijn niet vergelijkbaar, zelfs niet de oorkappen die in werkplaatsten te vinden zijn.

Otoplasten zijn daarnaast vrijwel onzichtbaar want ze zijn van doorzichtig materiaal gemaakt alleen het filter heeft een kleur. Het is allemaal afhankelijk van de keuze van wel of niet een touwtje.

Ik heb toen gekozen voor de touwtjesvariant, maar wel het touwtje verwijderd, kan ik het altijd weer terugplaatsen en de plugjes zijn beter te plaatsen en te verwijderen.

niet zo luid, ik kom voor mijn rust.
    niet zo luid, ik kom voor mijn rust.

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

Welke filter moet je gebruiken in deze branch, dus voor discotheken/drive-in/concerten waar je op db levels van 110db zit

Comment

• Lazy
        • Sep 2003
        • 294

Beter Horen in Tilburg is een erg goed bedrijf!!

Gieten ze op maat zeg maar en ik vind ze echt super fijn!!

Comment

• Lazy
          • Sep 2003
          • 294

citaat:Geplaatst door controller

Welke filter moet je gebruiken in deze branch, dus voor discotheken/drive-in/concerten waar je op db levels van 110db zit

Kun je bij die bedrijven na vragen, die vragen gewoon waar het voor nodig is en die zien dan wat de goede filters zijn..

ik kon kiezen uit 3 sterktes volgensmij

Comment

• WTT
            • Feb 2002
            • 158

[code]Martijn Tacken[/code]

[code]Je wordt tegenwoordig blootgesteld aan veel te hoge geluidsniveaus:[/code]

Had je schilder moet worden en niet iets doen met geluid maar voor oude vandage klusjes bel ik jou (je weet wel met van die dove lussen)
            WTT rentals

Comment

• Robert
              • Aug 2000
              • 630

Lijkt me een uiterst verstandige opmerking van WTT rentals! (...)

Comment

• Kav
                • Oct 2002
                • 80

Maar dat neemt niet weg dat je je gehoor moet beschermen wil je na je 35e ook nog blijven werken in het vak op een redelijk niveau. Op het moment dat je oren suizen of fluiten na een klus weet je dat je die avond een gehoorbeschadiging hebt opgelopen.

Groeneveld heeft ER-15 en ER-25 otoplastiken van respectivelijk 15 en 25 dB demping.
                zie http://www.groeneveld-intersafe.nl/p...3&catID=536867

Varifoon heeft gehoorbescherming met instelbare demping tussen de 5 en 30 dB (boven de 1kHz tot 43 dB) met stappen van 5 dB: +32 (011) 621828

Alpine heeft naast otoplastieken de universele musicsafe: http://www.alpine.nl/musicsafe.htm

In het theater voldoet 15 dB demping genoeg, in de discotheek werk ik met 20 dB demping wat voldoende is om in 6 uur geen gehoorbeschadiging op te lopen.

Voor alle gehoorbescherming geldt dat de hogere frequenties iets meer worden gedempt dan de lagere, omdat de hogere ook de meest schadelijke zijn.
                If it ain't broke, fix it 'till it is!

Comment

• Controller
                  • Apr 2002
                  • 745

Ik heb vandaag een afspraak voor vrijdag gemaakt voor gehoorbescherming te laten maken.

Ik laat dit doen door Van Boxtel hoorwinkels (zitten o.a. in venray en nijmegen) en het worden optoplastieken.
                  Dus ze gieten ze eerst en over 2 a 3 weken kan ik ze ophalen dan zijn ze klaar. Er komt een filter in die geschikt is voor discotheek, concert werk dus met db levels van 120db.

En setje kost 79,- ex de btw. en dat is inclusief het volgende:
                  Set gehoorbeschermers op maat gemaakt.
                  Schoonmaakset ( bekertje + zeefje / blaasbalgje en 6 schoonmaaktabletten )
                  Verzekering tegen verlies en beschadiging voor 2 jaar.
                  Draagkoord en kledingklem.
                  Etui, persoonlijke pas, gebruiksaanwijzing en oorsmeer verwijderpen.
                  Oorafdrukken retour.
                  Vanaf 5 sets gratis bezoek op uw bedrijfslocatie.
                  Tussen het 4e en 5e jaar automatische een oproep ter vervanging.
                  Snelle levertijden.

Comment

• Jag
                    • Nov 2002
                    • 319

citaat:Geplaatst door WTT

[code]Martijn Tacken[/code]

[code]Je wordt tegenwoordig blootgesteld aan veel te hoge geluidsniveaus:[/code]

Had je schilder moet worden en niet iets doen met geluid maar voor oude vandage klusjes bel ik jou (je weet wel met van die dove lussen)
                    Die dove lus heb jij nodig over een paar jaar .

Weet iemand een goede zaak in de buurt van Utrecht voor otoplasten? En hoe duur zijn die ongeveer?
                    Ik vind de muziek die ik zelf schuif trouwens vaak heel leuk, maar mijn oren moeten nog lang mee .

Comment

• geluidmoderator
                      • Sep 2002
                      • 152

Dit is en blijft meer iets voor de lounge, het is iets wat bijvoorbeeld licht technici ook nodig hebben.
                      Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums

Comment

• JeroentjE
                        • Oct 2000
                        • 197

Bedrijf dat niet alleen gehoorbeschermings artikelen verkoopt maar bijvoorbeeld ook in-ear's; Kloes Safety.

Die gasten doen de hele dag niks anders dus kunnen je alles wat met geluid en gehoorbescherming te maken heeft vertellen!

Heb er zelf ook uitstekende ervaring mee.
                        Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                        Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                        Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

de zangeres van een bandje waar wij het geluid en licht voor doen, heeft in-ears laten gieten ( variphones dual-drivers elite)bij dat bedrijf, en ik heb haar mening eens gevraagd over die doppen en zij is er uitermate tevreden mee,
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Er zijn een heleboel zaken waar je goede gehoorbescherming aan kunt laten meten, zeker in de buurt van Utrecht, eigenlijk in iedere grote stad zit wel een deskundige audicien.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

De gezochte website.

This website is for sale! groeneveld-intersafe.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, groeneveld-intersafe.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Ze hebben idd doppen met lineaire demping van 15 en 25dB.
                              Gebruik zelf 15dB is eigenlijk altijd voldoende in mijn ogen.
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• jurjen_barel
                                • Jun 2003
                                • 3150

Mijn vader reistte laatst met KLM World Business Class en had voor mij een kistje met verzorgingsspullen voor in het vliegtuig meegenomen en verhip: ook oordoppies die dempen 32 dB!

t Is natuurlijk niet klasse A, maar vond t toch wel grappig dat ik ze in da kistje vond [8D]

Comment

Working...