Nieuw wetsvoorstel inzake geluidsvolumes, Belgie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

Ondanks dat ik de behoefte voor regulering (enigszins) begrijp, moet ik zeggen dat deze vorm van "betutteling" me ook wel begint te benauwen. Nog even en voor alles is een regeltje verzonnen en een (over)yverige ambtenaar die deze wil handhaven

In de psychologie zijn er relaties bewezen tussen de hoeveelheid regels en de gehoorzaamheid....IN een notendop komt het er op neer, des te meer regels, des te groter de ongehoorzaamheid !!! Hebben die stoffige ambtenaren daar wel eens aan gedacht??? Of proberen ze dan juist hier weer een slaatje uit te slaan door maar meer bekeuringen uit te delen

Voorwaar meldt ik U; dit vraagt om een (db)revolutie

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

je kan natuurlijk alleen ongehoorzaam zijn als er regeltjes zijn om niet te gehoorzamen.
      En de kans dat er eentje is die op jou van toepassing is wordt groter als er meer van zijn.

Dat hoeft dus niets met behavioural patterns te maken te hebben.

"We hebben gemerkt dat kikkers zonder veren harder kwaken dan kikkers met veren. Een verendek dempt dus gekwaak."
      lekker belangrijk!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

ik realiseer mij ineens dat het met die wet effectief verboden wordt om een hele groep draaiorgels en kerkorgelregisters te gebruiken. Daar zit geen volumeknop op.

Die instrumenten kunnen bij het schroot en er moeten nieuwe gebouwd worden.
        lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Die betutteling door incompetente ambtenaren is waar ik dus echt niet tegen kan, er wordt iets bedacht door iemand die geen verstand van zaken heeft.
          Vervolgens wordt dat bij iedereen door de strot geduwd en als het niet blijkt te werken, zoals in de meeste gevallen, zit het bedrijfsleven en de burger met de schade want dan zijn die incompetente ambtenaren igvow te bekennen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Als je nog met elkaar kunt praten, is het omdat het nog niet luid genoeg staat.

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 650

Originally posted by MusicXtra
              Die betutteling door incompetente ambtenaren is waar ik dus echt niet tegen kan, er wordt iets bedacht door iemand die geen verstand van zaken heeft.
              Vervolgens wordt dat bij iedereen door de strot geduwd en als het niet blijkt te werken, zoals in de meeste gevallen, zit het bedrijfsleven en de burger met de schade want dan zijn die incompetente ambtenaren igvow te bekennen.
              Dit is precies waar ik moeite mee heb, zinloze en nutteloze regels ontsproten uit een incompetent brein. Meeste van deze wetnavorsers heb totaal geen voeling met het echte leven....

[openen geinmodus] Misschien dat we het zo moeten zien, als wij geluid-en lichtstechnici, hobbiebob's en goedbedoelende geluidsfanaten het echt niet meer weten en totaal incompetent worden/zijn, kunnen we altijd nog ambtenaar worden [sluiten geinmodus]

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

ho,ho

dat er eens een wet komt die ondubbelzinnig een bovengrens aan het volume stelt mag geen verrassing zijn. Zolang er nog bands trots zijn op hun vermelding " de luidste band ter wereld" gaat het zonder hulp van bovenaf niet lukken. Daar is inmiddels iedereen hopelijk toch wel van doordrongen geraakt.

Ik heb ook geen enkel probleem met limiters in de zaal. Zolang die maar op een passend niveau staan ingesteld.

Voorbeeld in cafe de Paap in den haag
                stonerrockers "Gomer Pyle" weigerden 18-09-2008 te spelen ik citeer "Gefrustreerd heeft de band de Paap weer verlaten. Maar, beter geen optreden dan een halfbakken poging nog iets te brengen van waar Gomer Pyle voor staat: keiharde rock op vol vermogen. " en "Daarnaast voelt het als een grote inbreuk op onze creatieve integriteit, want rock en decibellen horen bij elkaar en zonder die decibellen kan Gomer Pyle simpelweg niet uit de voeten"

Dat is in een cafe waar letterlijk kane dat zelfde jaar wel uit de voeten kon. Waar ik met drie blazers kan knallen. Oftewel, voor je die limiter laat afgaan... is het volume gewoon niet meer o.k. voor het publiek.
                In die zaal spelen 3 tot 4 bands per week en een keer was er een band die schuimbekkend persberichten de wereld ging insturen. Nou die bands mogen wat mij betreft gewoon dikke vette boetes oplopen. Wetgeving is in mijn ogen dus gewoon nuttig. Mits deze redelijk is.

een begrenst getal in dB(A) over een minuut gemiddeld op een derde van het publiek gemeten vanaf podium. Met een maximale duur van 2/3 uur. En uitsluitend onder strenge voorwaarden een ontheffing. Aangekleed met wat algemene normen voor aanduidingen, oordopautomaten en zichtbare dB meters voor het publiek. Dat zou al heel veel helpen. Maar dat is wel heel anders dan nu voorgesteld wordt.
                lekker belangrijk!

Comment

• chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

Schauwvliege in pek en veren dempt ook.
                  IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Een voor het publiek zichtbare dB meter met waarschuwingsbordjes en beschikbaar gestelde oordopjes lijkt me toch al een hele stap in de juiste richting.
                    Punt met overheden is dat ze altijd doorslaan waardoor de regels irriteren en nauwelijks werkbaar zijn. Dat het hierbij altijd om regels gaat met 'makkelijke slachtoffers' is inmiddels wel duidelijk. De grap is ook, wanneer België erin zou slagen een werkbare regelgeving te creëren wij in Nederland meestal volgen maar dan wel door het wiel opnieuw uit te vinden zodat het onmogelijk is om je eraan te houden.
                    Van de A2 hebben ze hier een vijfbaans dragstrip gemaakt maar wel de maximum snelheid terug van 120 naar 100, waar is de logica in dit verhaal.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

Logica ?
                      Bij politici en ambtenarij ?
                      Van welke illusie-pillen heb jij gesnoept?
                      We hebben weer een mooi stukje politiek theater gezien afgelopen week.
                      Maar het is nu ook wel duidelijk waarom "Ferme Femke" zo plotseling besloot op te stappen...
                      Die had geen zin om de shit te ondergaan die nu bij "Juffrouw Jolanda" op schoot terechtkomt.
                      Groen Links die een PVV-kabinet in het pluche laat. Logisch toch?
                      Maar het perspektief dat al die vreselijke straat/draai-orgels - en misschien ook wel de kerk-klokken, muezzins (en carillions (?)) het zwijgen opgelegd kan worden is ook wel weer aanlokkelijk.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• DJ_matthias
                        • Jun 2005
                        • 620

Originally posted by MusicXtra
                        Van de A2 hebben ze hier een vijfbaans dragstrip gemaakt maar wel de maximum snelheid terug van 120 naar 100, waar is de logica in dit verhaal.
                        offtopic:
                        haha ja, ik reed gisteren nog naar Amsterdam over deze autostrade... ik zat echt in mn auto van WTF 5 rijvakken? hier kan de Antwerpse ring nog iets van leren! om daarna te moeten lachen met het feit dat niemand eigenlijk de linkse 2 rijvakken gebruikt en de max-snelheid 100 is...

EDIT: idd, antwerpse ring heeft er meer dan 5, ik weet niet in welke toestand ik zat toen ik dat typte... alleszinds, de ring is ook 100 maar dit lijkt me redelijk logisch daar er veel op & afritten zijn.
                        Last edited by DJ_matthias; 05-02-11, 17:13.
                        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

Euh DJ Matthias... precies al even niet meer in Antwerpen geweest dan??? Zijn meerdere stukken met meer dan ZES rijstroken!

BTW: In de toekomst...Ter hoogte van de Wolvenberg in Berchem is er zelfs sprake van 21 rijvakken. Aan de Borsbeeksepoort, ter hoogte van de woonwijk Zurenborg, zouden er 20 rijvakken komen.
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

een update: http://www.eventplanner.be/nieuws-tr...medium=twitter
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by axs
                              Euh DJ Matthias... precies al even niet meer in Antwerpen geweest dan??? Zijn meerdere stukken met meer dan ZES rijstroken!

BTW: In de toekomst...Ter hoogte van de Wolvenberg in Berchem is er zelfs sprake van 21 rijvakken. Aan de Borsbeeksepoort, ter hoogte van de woonwijk Zurenborg, zouden er 20 rijvakken komen.
                              Ik vandaag weer, en ik hoef niet eens in antwerpen te zijn, maar die belgen snappen nog steeds niet dat ze niet alle wegen naar antwerpen moeten laten lopen. (Alsof het rome zou zijn) Als ze eens een fatsoenlijke weg zouden maken zodat je vanuit brussel / leuven in nederland kunt komen, dan zou dat al weer een rijbaantje of... schelen rondom antwerpen. Je moet over antwerpen of over maastricht, er tussen is het zigzaggen, of door dorpen.

Bij eindhoven en den bosch werken de gescheiden rijbanen voor lokaal en doorgaand ook een stuk beter.

Comment

• DJ_matthias
                                • Jun 2005
                                • 620

Originally posted by moderator

+ een btw-stijging voor op maat gemaakte gehoorbescherming van 6% naar 21%! begrijpe wie begrijpe kan...
                                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

Working...