Planning-software of andere systemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • per-i
    • Dec 2004
    • 22

Zeg Rinus, ik krijg het gevoel dat we elkaar gewoon compleet verkeerd begrijpen, want je noemt alleen maar punten op die voor mij je punten niet duidelijker maken.

Je praat alsof ik steeds reclame zit te maken en andere paketten helemaal niets vind vergeleken met die van ons. Je maakt mij nog steeds niet duidelijk waar ik dat gezegt heb. Ik heb inderdaad Easyjob niet zo hoog zitten, maar dat is een persoonlijke mening (dit omdat een van de bedrijven waar we me samenwerken het gebruikt. Heb het volop kunnen testen).

We zijn nog in de ontwikkeling met het pakket ja. O.a. met een bedrijf dat podia verhuurt ja.

"ons pakket kan hier probleemloos mee werken" Leuk dat je zo'n quote aanhaalt, maar zie het nut er niet helemaal van in. De vraag was of je items kon aanmaken dat bestaat uit bepaalde typen van produkten. En als je zo'n item dan wilt plannen, dan moet er gecontroleerd worden of er genoeg van alle typen produkten zijn. Nou dat doet het pakkket. Dat is toch gewoon antwoord op een vraag?

Waarom je dat van een eenmansbedrijf aanhaalt is me ook niet helemaal duidelijk. Dat is de vorm die ik ervoor gekozen heb ja? Zie het verband niet helemaal. Is een bv beter ofzo (of wat voor rechtsvorm dan ook)?

citaat:Biedt dat pakket van jou dan maar als shareware aan, of
    laat de beta-testcompany het pakket voor nop gebruiken!
    Waarom heb je dan gereageerd op mijn aabod om beta tester te worden? Dat is namelijk geen probleem (en kost ook niets), had al besloten dat je dat kon worden overigens. Shareware is een leuk ideaal, maar net zoals veel idealen naar mijn mening niet uitvoerbaar. Heb niet zoveel vertrouwen in het systeem. En waarom mag je niet gewoon geld vragen voor je produkt? Het is nog niet verkrijgbaar overigens, dus niemand zal ons leergeld worden. We hebben al meerder planning paketten geschreven (alleen niet voor deze doelgroep). Op dit moment werken een thuiszorg organisatie ermee en een uitzendorganisatie uit groningen. De uitzendorganisatie werkt remote vanaf 6 lokaties op een aantal centrale servers. Er wordt dagelijks gepland voor zo'n 1100 medewerkers en ongeveer hetzelfde aantal klanten. Kijk dit noem ik reclame maken (wat ik niet wil).

Het aanbod om beta tester te worden staat nog steeds. Ik ga er vanuit dat je dit namelijk wel serieus doet , zeker als ik je posts hier zo lees. Ik ben nog niet zo lang lid van dit forum, dat is zeker waar. Vindt het echter wel een leuk forum. Uit de verschillende posts (in de verschillende topics) van je, lees ik wel dat je een hoop ervaring en kennis hebt. Dit is een van de redenen waarom ik je posts hierop ook serieus neem. Maar alles ik alle posts van je zo door lees, komt er ook naar voren dat ik niet de enige ben die je niet altijd door heeft wat je precies probeert duidelijk te maken

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

Ik weet niet wat voor mentale gesteldheid je hebt...
      maar als ik dan jouw eigen opmerkingen hier "citeer" met datum en al
      om je op je wat verwarrende uitlatingen te wijzen...
      en je herkent die eigen teksten geeneens.... dan heeft verdere discussie geen enkele zin.

Veel succes gewenst
      (en ik hoop dat je bij je klanten wat meer zult opletten wat je (toe-)zegt
      en zeker meer je best zult doet dan die blah blah alhier...)
      Rinus
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• rmsplanning
        • Jan 2005
        • 2

Allereerst: Ha die Rinus, hoe is het? Ten tweede, ik heb met interesse dit forum zitten lezen. Zonder nu meteen reklame voor RMS te gaan maken, toch een paar reacties op diverse dingen:
        -RMS bestaat sinds 1989, eerst in DOS-versie en later in diverse Windows-versies. Van mij hoeven al die verschillende versies ook niet, ik wou dat iedereen blij bleef met de oude DOS-versie, dan kon ik lekker op m'n gat blijven zitten. Helaas wil de mens (en ik ook..) altijd meer, en daar maakt oom Bill natuurlijk gebruik van. En bij elke nieuwe Windows-versie komen er weer nieuwe mogelijkheden vrij om ook in allerlei pakketten zoals RMS te stoppen, dus gaan we weer vrolijk een nieuwe versie maken.
        Ook zijn er altijd gebruikers die nieuwe wensen en ideeen hebben, en worden die ook (voor zover mogelijk en nuttig voor het merendeel van de andere gebruikers) in de nieuwe versie gestopt.
        -Ik weet niet waar de verhalen over hoge prijzen vandaan komen, inmiddels liggen de prijzen voor de verschillende pakketten (RMS en andere) zeer dicht bij elkaar. De prijs wordt bepaald door de markt en niet door de software-bakkers.
        -Fouten en garantie: regel 1: foutloze software bestaat niet. Omdat (door bovenvermelde redenen) software (zowel pakketten als RMS als de besturingssystemen waarop het moet draaien) steeds complexer wordt, is de kans dat er iets fout gaat groot. Bij RMS zit een uitgebreide foutafhandeling, die er kort gezegd voor zorgt dat er een mail naar onze support-afdeling gaat, met exacte gegevens over wat waar fout ging, welke schermen er openstonden etc. Zo kunnen we snel de fout opsporen en verbeteren. Dmv AutoUpdate kunnen de gebruikers automatisch de verbeterde versie van onze website halen.

Ik hoor nu al morrend geroep;'Zorg dan dat die fout er in eerste instantie niet inkomt!!'. Helemaal gelijk, maar het is nou eenmaal bijna onmogelijk om alle mogelijke combinaties van toetsaanslagen-open schermen etc te simuleren om zo bij het testen alle fouten eruit te halen. (we vinden nog wel eens een foutje die er al enige jaren in diverse versies inzat, waar dus ong 400 gebruikers jarenlang in dagelijks gebruik niets van gemerkt hebben, totdat...)

RMS wordt inderdaad veel gebruikt, maar er zullen best mensen zijn die het niets vinden (ik vind een Mercedes ook niks, terwijl het vast wel goeie auto's zijn)

Als iemand vragen en/of opmerkingen over RMS heeft, kan je altijd mailen naar stan@rmsplanning.com

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Hé Gunkel,
          Dat is lachen.... ik had nooit verwacht om jou hier aan te treffen.
          bedankt voor jouw toelichting, dat is tenminste een recht-toe-recht-aan uitleg, waar je wat mee kunt.

Wist jij trouwens dat er in Nederland nog een RMS-software-boer rondloopt? [8D]
          En dat er wel een paar honderd verhuur-software pakketen bestaan die RMS heten?
          Maar goed, ik wens je veel sterkte,
          want vrees dat je er een zware concurrent bij zult krijgen
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

citaat:Maar goed, ik wens je veel sterkte,
            want vrees dat je er een zware concurrent bij zult krijgen
            Hé Rinus, vroeger zeker veel cabaret gedaan?? je kan het idd geval nog steeds
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rmsplanning
              • Jan 2005
              • 2

Ach ja, gekopieerd worden is ook een mooi compliment.. Maar serieus, ik heb niks tegen concurentie, daar blijven we tenminste wakker van..

Comment

• mtouch
                • Feb 2005
                • 58

Ik ga even kriskras op een paar dingen in:

1. De reden dat mensen nooit zoveel voor software willen betalen is omdat het geen tastbaar product is en omdat ze GEEN IDEE hebben hoeveel uren in het maken hebben gezeten. Ik heb zelf ooit eens (als manager, niet als programmeur) bijgedragen aan de ontwikkeling van een custom-made pakket voor een verhuurbedrijf in Amsterdam. Het pakket was toen in principe al klaar, maar voordat alle bugs eruit waren en alles werkte waren we zo weer meer dan een jaar verder. Voor pakketten die van de plank komen geldt bovendien dat ze EN veel geld kosten EN dat je van te voren niet kan inschatten hoeveel bugs er nog in zitten.

2. Wat bij mij altijd averechts heeft gewerkt was dat je voor allerlei modules dan weer extra moest gaan betalen. En dan had je al die modules en dan miste je nog steeds dingen. Wat ik overigens weer wel een sterk punt van RMS vind is dat je per extra user meer korting krijgt...

3. Zo'n smak geld voor een softwarepakket is begrijpelijk, maar dan moeten echte bugs ook kosteloos worden opgelost. Wat je nog wel eens ziet is dat een nieuwe versie met veel tamtam wordt aangekondigd, terwijl het dan alleen gaat om een leuker uiterlijk dat eigenlijk alleen maar dient om te verbloemen dat deze nieuwe versie gelijk is aan de oude, maar dan met een aantal bugs gefixt. Maar dan vervolgens wel de normale verkoopprijs vragen en als je dan nog bugs in je oude versie vindt, dan krijg je als antwoord dat er op oude versies geen support meer wordt gegeven. Ehh... dit slaat dus niet op jou Stan (anders krijgen we dat weer ) maar meer op andersoortige pakketten.

4. @ Per-i: Sorry dat ik een beetje laat op dit onderwerp reageer, maar ik kreeg tijdens het doorontwikkelen van bovengenoemd pakket van de programmeurs steeds op mijn lazer dat ik wel ERRUG kritisch was, dus wie weet kan ik nog wat voor je betekenen. Zo ja, mail me dan maar, dan heeft hier niemand er last van en wordt het hier tenminste geen marketingplein... (heeft Rinus toch wel een beetje gelijk in).

Groeten, Michiel.

Comment

• LichtNichtje
                  • Nov 2004
                  • 220

Volgens mij is het doodsimpel: Per-i wilt gewoon het nieuw aankomend programma voor planning laten door mensen "in the field". Natuurlijk wil hij zijn eigen programma ook een beetje promoten (zou ik ook doen als k zoiets geschreven heb) en zoals rmsplanning zegt: Concurrentie is goed (meestal), dus zou ik zeggen, laat de mannen doen en kijken wie het pleit wint

Comment

Working...