EDIT: Deze post werd oorsprokelijk geplaatst door: showband als reactie op een ander onderwerp.
O.K. even hier omdat dat organisatieforum nog niet on line is.
stelling:
Ik denk dat als je entertainment organiseert in Nederland, het uiterst belangrijk is zodanig te communiceren dat je jouw doel bereikt.
Als je naar een multinational gaat en een groot bedrijfsfeest kan slijten? Dan lever je een "concept" af. Met een "interactieve experience" welke "breed aanspreekt" en "voorbijgaat aan de paradigms die voorheen golden" enz enz enz.
En je hebt dan een net zo goede kans "je afzet te realiseren" als dat je hebt om als "weer zo'n zak gebakken lucht" overgeslagen te worden.
(het verbaast me telkens weer dat de assistente-van-de-hulp-van-de-secretaresse-van-de-directeur meestal bij grote bedrijven de klus krijgt wat eerste selectie/zoekactie voor het bedrijfsfeest te doen. Als je daar snel goed concact mee krijgt ben je al half binnen!)
Als je echter met verhuurbedrijven, artiesten of horeca praat dan kom je in een wereld die allergisch is voor 3D-pakken en "die domme praatjes". Sla je daar niet gewoon een duidelijke en CONCRETE toon aan? Hou je je verhaal niet bondig en volledig? Dan durf ik te zeggen dat je direct al 5% meer gaat betalen.... En dat ze je "net zo zakelijk" gaan behandelen. Hoe? Door je met hun termen om de oren te gaan slaan en de service op "professioneel niveau" te houden.
Voorbeeld: in JOUW contract met de zaal staat: "krachtstroom niet verder dan 5 meter van het toneel" Dat blijkt 15Meter te zijn, maar die kabel heeft het verhuurbedrijf uiteraard wel achterin de wagen liggen. Kleine moeite om die even aan te sluiten.
Ben je nu al een tijdje erg interressant aan het praten en in de ogen van de crew tijd aan het verspillen dan is die kabel er niet. En kan die wel even tegen meerprijs worden geritseld.
WAT wil ik nou in ***esnaam zeggen?
Als je op een site die overduidelijk bevolkt wordt met de praktijkvloer je continu blijft hullen in "interessante concepten" en "mogelijkheden" en "binnenkort klaar" verhalen. Dan mis je in mijn ogen een van de belangrijke kwaliteiten die een organisator moet hebben. En dat is de capaciteit om horizontaal te kunnen communiceren...oeps, nou doe ik het ineens ook!
Mijn handtekening komt van de vaste uitspraak die ik na uitvoerige plannen altijd doe. Neem jezelf niet te serieus en realiseer je dat in de houtje-touwtje wereld van de rondreizende circussen, wat al die bandjes/lasershows/DJ's/conferentie's/tentoonstellingen/congressen eigelijk zijn, gewoon uiteindelijk alles een stapel mensenwerk is.
Ik kan het niet verhullen, dit is kritiek! (offeh, discussie hoihoihoi?)
lekker belangrijk!
O.K. even hier omdat dat organisatieforum nog niet on line is.
stelling:
Ik denk dat als je entertainment organiseert in Nederland, het uiterst belangrijk is zodanig te communiceren dat je jouw doel bereikt.
Als je naar een multinational gaat en een groot bedrijfsfeest kan slijten? Dan lever je een "concept" af. Met een "interactieve experience" welke "breed aanspreekt" en "voorbijgaat aan de paradigms die voorheen golden" enz enz enz.
En je hebt dan een net zo goede kans "je afzet te realiseren" als dat je hebt om als "weer zo'n zak gebakken lucht" overgeslagen te worden.
(het verbaast me telkens weer dat de assistente-van-de-hulp-van-de-secretaresse-van-de-directeur meestal bij grote bedrijven de klus krijgt wat eerste selectie/zoekactie voor het bedrijfsfeest te doen. Als je daar snel goed concact mee krijgt ben je al half binnen!)
Als je echter met verhuurbedrijven, artiesten of horeca praat dan kom je in een wereld die allergisch is voor 3D-pakken en "die domme praatjes". Sla je daar niet gewoon een duidelijke en CONCRETE toon aan? Hou je je verhaal niet bondig en volledig? Dan durf ik te zeggen dat je direct al 5% meer gaat betalen.... En dat ze je "net zo zakelijk" gaan behandelen. Hoe? Door je met hun termen om de oren te gaan slaan en de service op "professioneel niveau" te houden.
Voorbeeld: in JOUW contract met de zaal staat: "krachtstroom niet verder dan 5 meter van het toneel" Dat blijkt 15Meter te zijn, maar die kabel heeft het verhuurbedrijf uiteraard wel achterin de wagen liggen. Kleine moeite om die even aan te sluiten.
Ben je nu al een tijdje erg interressant aan het praten en in de ogen van de crew tijd aan het verspillen dan is die kabel er niet. En kan die wel even tegen meerprijs worden geritseld.
WAT wil ik nou in ***esnaam zeggen?
Als je op een site die overduidelijk bevolkt wordt met de praktijkvloer je continu blijft hullen in "interessante concepten" en "mogelijkheden" en "binnenkort klaar" verhalen. Dan mis je in mijn ogen een van de belangrijke kwaliteiten die een organisator moet hebben. En dat is de capaciteit om horizontaal te kunnen communiceren...oeps, nou doe ik het ineens ook!
Mijn handtekening komt van de vaste uitspraak die ik na uitvoerige plannen altijd doe. Neem jezelf niet te serieus en realiseer je dat in de houtje-touwtje wereld van de rondreizende circussen, wat al die bandjes/lasershows/DJ's/conferentie's/tentoonstellingen/congressen eigelijk zijn, gewoon uiteindelijk alles een stapel mensenwerk is.
Ik kan het niet verhullen, dit is kritiek! (offeh, discussie hoihoihoi?)
lekker belangrijk!
Comment