Smart vzw

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overdrive / Ki-music
    • Feb 2006
    • 3

Smart vzw

Heeft er iemand ervaring met smart vzw? dit zou een vereniging zijn die de belangen van de artiesten, roadies, ... enz. behartigd. Nu heb ik horen zeggen als je lid bent van deze vereniging en je hebt geen btw nummer klussen mag doen via deze vzw en toch volledig in orde bent. Zowel als werkgever als werknemer. Is dit waar? De werkgever moet enkel een fax sturen 2 dagen opvoorhand om het te melden. Zij betalen zelfs de werknemer en de werkgever krijgt een faktuur.
    Is dit betrouwbaar?
    ik hoor het wel.

smart vzw is bereikbaar: smartvzw.be

Groetjes
    Geert
  • Tentoo
    • Jun 2009
    • 2

Hi Geert,

Persoonlijk kan ik je aanraden om via Tentoo (voorheen Payroll Services) te werken als freelancer. Tentoo is namelijk de eerste en erkende SBK , Sociaal Bureau voor Kunstenaars, van Belgie en bestaat al 11 jaar.

Wij komen uit de audiovisuele branche. Via ons systeem ben je inderdaad volledig sociaal, fiscaal, juridisch in orde. Dus alle zekerheid van een werknemer, maar alle vrijheid van een zelfstandige! Tentoo neemt namelijk de rol van werkgever op en factureert jouw opdrachtgevers. Zodat je zelf geen btw nr / zelfstandigenstatuut hoeft aan te vragen (in de meeste gevallen is dit statuut niet voordelig voor freelancers). Er zijn veel voordelen van payrollen, bijv. als je meer dan 65 dagen hebt gewerkt krijg je een 13e maand uitbetaald. Uitbetaling gebeurt standaard 7 dagen nadat we het standaardcontractje hebben ontvangen. Contractjes zijn telkens de afpsraak die jij maakt met een opdrachtgever over de periode en het loon waarvoor je voor hen werkt.

Smart vzw in Brussel is voor alle duidelijkheid geen SBK maar "een derde betaler". Zij nemen de verplichtingen van de werkgever niet over, zij vervullen slechts de administratieve taken. Indien een opdrachtgever niet zou betalen dan zal de kunstenaar door Smart ook niet worden uitbetaald, terwijl dit bij Tentoo wel het geval is.

Kijk even op onze website Tentoo: Payrolling voor bedrijven en freelancers of neem contact met mij op voor vragen andra@tentoo.be

Succes!

Comment

• Tentoo
      • Jun 2009
      • 2

Geert, ik neem trouwens aan dat je in Belgie woont en werkt? Stuur mij even een email zodat ik je verder kan informeren. Groet, Andra (Tentoo)

Comment

Working...