probleem bij schuimparty

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

Hier de tekst uit de telegraafsite:
    vr 29 sep 2006
    'Blaastest voor jonge discogangers'

VLAARDINGEN - Burgemeester Tjerk Bruinsma van Vlaardingen wil dat kinderen een blaastest doen voordat ze toegang krijgen tot de plaatselijke discotheek. Op die manier hoopt hij te voorkomen dat jongeren thuis indrinken en beschonken naar de discotheek gaan. Bruinsma bevestigde vrijdag een bericht hierover in dagblad Metro.
    De burgemeester kwam op het idee, nadat recentelijk een aantal jongeren op een schuimparty in discotheek Kathedraal onwel waren geworden. Enkelen van hen, in de leeftijd van dertien tot achttien jaar, hadden te veel gedronken. Ook was het in de discotheek druk en was er een hoge luchtvochtigheidsgraad.
    Volgens Bruinsma is het niet te doen om alle discogangers een blaastest af te nemen. „We kunnen wel elke tiende persoon testen. Dat heeft een preventieve werking, omdat de pakkans vrij groot is.” Wordt iemand onder de zestien betrapt met te veel drank op, dan belt de portier of het horecateam de ouders met het verzoek de tiener op te halen.
    Justitie ziet vooralsnog geen problemen, zolang de maatregel niet discriminerend is en tot de huisregels behoort. „Je bent niet verplicht een blaastest te doen. Als je niet wilt meewerken, dan moet je niet naar die discotheek toe gaan”, zei een woordvoerster.
    Binnenkort houdt de gemeente een discussieavond met ouders, kinderen en hulpverleners om meer manieren te vinden om problemen met drinkende kinderen te voorkomen. Overigens doet een plaatselijke school ook blaastesten bij jonge kinderen die naar schoolfeesten in een discotheek gaan. Bij de feesten waar Bruinsma de test wil introduceren, zijn de scholen niet betrokken.
    lekker belangrijk!

Comment

• Vervallen

Originally posted by mac tecson
      jij bent 27, dus je middelbare school tijd ligt alweer een tijdje achter je.
      Ik ben net een half jaar daar weg. Ik heb op een stedelijk gymnasium gezeten en daar zitten dus mensen van 12 t/m 19 (er blijft er weleens 1tje zitten). Bij ons waren de feesten voor de onderbouw (1 t/m 3) in de aula; daar werd idd geen alcohol geschonken, gewoon helemaal niet.
      Dat zijn denk ik ook de feesten waar je als drive-inn komt.
      De feesten voor de bovenbouw zijn altijd in discotheken. Daar zijn dan ook mensen van onder de 16 bij. Dan krijgen 16 plussers een bandje, dan kun je alcohol krijgen, maar zoals je weet zijn is het in een disco druk en donker, dus controle is heel moeilijk. Daarbij komt dat bar personeel en lopend personeel helemaal niet gewend is aan dit systeem. Mensen van onder 16 komen normaal niet eens binnen.
      Ook bij feesten van de hele school komt de onderbouw erbij (die worden dan geacht om rond 00.00 uur naar huis te gaan) maar die kunnen ook heel makkelijk aan alcohol komen.
      Dus het is helemaal niet moeilijk om als minderjarige aan alcohol te komen op een schoolfeest.
      Geen alcohol schenken is geen optie bij dit soort feesten, want dan komen er geen bovenbouw mensen en die disco verkoopt niks

Dus alcohol, onervarenheid en misschien ook wel die pure vloeistof (aangezien het de eerste keer was) gaat slachtoffers maken
      Er zijn heel veel scholen die niet naar discotheken gaan, vooral als je in je achterhoofd houdt dat er niet veel zit in de regio Den Haag. En dat scholen steeds vaker zeggen, dat ze het drugsgebruik willen kunnen controleren. En bij bijna alle disco's hier wordt softdrugs opelik verkocht (harddrugs moet je iets meer je best moeten doen. Maar dat is er ook).

Tuurlijk kun je altijd alcolhol naar binnen krijgen. Ik ken verhalen over alcolhol dat al een week onder hget podium ligt.

Maar tot zo ver ben ik heel tevreden over het alcolhol beleid van de scholen. Drugsgebruik is een ernstiger probleem, vooral die jongetjes en meisjes die er zo graag stoer mee willen doen.

Comment

• Vervallen

Originally posted by renebiemans
        Bij ons was er ook zo'n bandjes systeem maar toen ik in de 3de zat kon ik ook makkelijk gewoon aan alcohol komen. Zelfs de tweede klassers konden toen naar die schoolfeesten alleen moesten zij al weer weg om half 12 en voordie tijd kon je gewoon geen alchohol krijgen. De mensen die de bandjes om moesten doen lieten er nog wel eens een bandje vallen. Of je haalde gewoon via iemand anders alchohol op.
        Goed systeem en natuurlijk is geen systeem waterdicht, maar dat is ook een beetje een sport tussen de leeraren en leerlingen. Maar op deze manier zal je niet zo snel dronken onder de tafel hangen.

Comment

Working...