Opgelicht of bestolen: Wat nu?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljanton
    • Sep 2003
    • 373

Misschien, als je hem in een grote lege flight krijgt en die flight op slot :-p hoef je geen geweld te gebruiken en kun je eerst een bak koffie doen voordat de politie wordt opgebeld, heeft ie tijd genoeg om na te denken over z'n daad. :-p

Comment

• hardstyle
      • Jan 2010
      • 427

@renevanh Ben ik ff blij dat ik ook goed kan hardlopen (kan mee naar amsterdam= mission olympic van school uit, een van de beste hardlopers van Nederland)

Maar ze moeten niet aan m'n apparatuur zitten, dan liggen ze gestrekt en als de situatie meezit, hebben ze de kans dat ik er een ambulance bij moet bestellen
      (in alleen zulk soort gevallen heb ik gebrek aan zelfbeheersing, anders niet hoor)

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by hardstyle
        (in alleen zulk soort gevallen heb ik gebrek aan zelfbeheersing, anders niet hoor)
        Toch wat aan doen, want het zal tegen je werken... grote kans dat jouw straf zwaarder uitvalt dan die van de dief!
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Alle reacties met daarin: geloof mij maar: Geloven doe je in de kerk

Voor diefstal en andere criminele activiteiten hebben we in dit land voor een andere oplossing gekozen, niet zonder reden!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Ervaringsdeskundige.

Ooit een grote(gelukkig lege) flightcase "teruggevonden" in een opslag die iemand in een popcentrum stond te verladen.

Alles netjes gerapporteerd en gedaan. Man hing een geweldig verhaal op en had geen strafblad. (nederlander +/- 40. dan blijkt dat discriminatie twee kanten kent. Met een mocro had de ME er gestaan.) Sancties voor man waren nul.Er is door de politie zelfs niet met hem rechtstreeks gesproken. reactie was algemeen van de poporganisatie(Haags Popcentrum en politie):

"U heeft uw kist toch terug?" Man repeteert daar tot op de dag van vandaag nog.
            Last edited by showband; 24-04-10, 11:25.
            lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

nou, ik ben blij dat ik een aantal diefjes nooit heb gevonden. Ik kan nu nog vrolijk rondlopen, anders had ik nu vastgezeten, en de voorpagina van de krant gehaald.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Originally posted by renevanh
                Toch wat aan doen, want het zal tegen je werken... grote kans dat jouw straf zwaarder uitvalt dan die van de dief!

Daar ben ik het deels mee eens maar ook het slachtoffer heeft rechten en niet alleen de crimineel.

Bij dit soort gevallen is het de omgekeerde wereld.

Toch ben ik van mening dat je als slachtoffer ook een recht hebt om je spullen te beschermen al dan niet met geweld. En niet het recht heeft om vriendelijk te vragen aan de crimineel of hij zo vriendelijk wilt zijn om jouw spullen te laten staan en zonder geweld je omgeving wilt verlaten.

In deze tijd leven we allang niet meer hoor. Die steen ligt al jaren diep onder de grond.

Zolang je geen wapens of stokken enzo gebruikt dus gewoon met je handen oplost is er niets mis volgens de wet.

Ligt er ook aan de manier van benadering.

Jammer genoeg zijn er wel eenmaal rechters in Nederland die in het voordeel van de crimineel staan dan ben ik van mening dat deze rechter beter kan gaan opstappen in deze maatschappij.

Bedoel er mee dat er rechters zijn die bv inbrekers de vrije voet geven omdat deze persoon in een financiele crisis zit. Ben benieuwd dat als deze rechters zelf slachtoffer zijn van dergelijk feit, dan reageren ze ook anders.

Jammer genoeg is ons rechtsysteem niet goed.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Het rechtssysteem is wel goed maar wordt soms slecht toegepast. (niet vaak) Onder invloed van slechte publiciteit lijkt het wel de spuigaten uit te lopen.

Uit de kennissenkring kan ik ook ervaringen vertellen dat de locale politieagenten een deal sloten met de "burgerarresterende man" dat hij "er nooit was" en dat ze de boel zo sneller konden afhandelen. Wat net zo slecht is natuurlijk.

Tot nu toe was elk geval wat ik in de krant las over aangeklaagde slachtoffers die "eigenrichting" uitvoeren terecht. Dat waren vaak mensen die honkbalknuppels/grote zaklampen/schroevendraaiers klaar hadden gezet om eventuele inbrekers in mekaar te rossen. En allemaal een historie hadden bij de plaatselijke politie.

De politie zit niet op dat slag mensen te wachten. Want het lokt bewapende kleine criminelen uit. Die moeten zij dan weer gaan arresteren..

Dat er nu gevangenissen leeg staan en gesloten moeten worden is wel schandalig want juist die draaideur crimineel zouden we daar dan op dezefde draaideur basis steeds langere periodes kunnen vastzetten. Daar is plaats voor, de wet bestaat al en de burger wil het. Gek genoeg moet je voor zo een beleid SP stemmen... Uiterst rechts/christelijk wil namelijk voornamelijk de cel volstoppen met mensen die onder de huidige wet niets fout doen. En wil er de kant mee op die de amerikaanse cellen nodeloos vult.
                  lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by showband
                    Het rechtssysteem is wel goed maar wordt soms slecht toegepast. (niet vaak) Onder invloed van slechte publiciteit lijkt het wel de spuigaten uit te lopen.
                    Het rechtssysteem deugt van geen meter in Nederland, daar kan ik onderhand een boek over schrijven.
                    Er is sterk sprake van klasse justitie, rechters die zich niet of nauwelijks in de zaak hebben verdiept, advocaten die graag met een vork schrijven en iedereen houdt elkaar de hand boven het hooft.
                    Wanneer ik iemand betrap die zich aan mijn spullen vergrijpt los ik het zelf wel op en ga zeker geen contact opnemen met de politie, heb er echt geen zin in langer op het bureau te zitten dan de dader.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

@MusicXtra :

Ben ik met je eens.

Laatst heb ik aangifte moeten doen van het vervreemden van kentekenplaat van mijn trailer.

Had gebeld of ze wilden komen kijken omdat er ook schade was.

werd er gezegd dat ikzelf maar foto's moest nemen en deze naar het politiebureau moet nemen.

Zo goed als gedaan ikke naar het politiebureau en daar werd gezegd dat de persoon die het procesverbaal moest opnemen er niet was en ik moest de volgende dag maar weer terugkomen. ( dit na een half uurtje wachten )

Ik de dag erop weer terug ongeveer 1,5u daar gezeten kreeg ik te horen na mijn aangifte dat ze iemand hadden gepakt die zwart had getankt bij een pompstation met mijn kenteken, enfin dader gepakt maar geen kenteken terug zo ook de schade die is aangebracht werd niet vergoed omdat NIET aantoonbaar was dat deze persoon mijn kenteken HAD gejat. Hij was in het BEZIT van mijn plaat'.

deze ook niet meer teruggehad omdat er aangifte gedaan was van diefstal en deze wordt dan uit het systeem gehaald !

Jongen krijgt een procesverbaal van het zwart tanken maar niet van het jatten van mijn kenteken.

Ik heb de schade zelf kunnen repareren nieuw kenteken aangevraagd al deze kosten uit eigen zak moeten betalen omdat mijn verzekering niet uitkeert van wege het eigen risico !!!!!

Wie is er nu gestraft ????

op deze manier van gerechtigheid krijg je echt een hekel aan het Nederlands Rechtsysteem hoor ........

Nu ng afwachten maar ik zal nog wel post krijgen van snelheidsovertredingen ofzo met mijn ke nteken kan ik daar weer tijd en kosten aan maken om het tegendeel te bewijzen ( terwijl het aangegeven is )
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• hardstyle
                        • Jan 2010
                        • 427

Amen.

We zijn veel te grote zeikerds hier in Nederland, het is gewoon qua recht een lachertje. Als je aangifte wilt doen, zit je langer op het bureau dan de dief/dader zelf. We moeten veel meer op Amerika gaan lijken, gewoon aanpakken die eikels, en hard ook! We kijken hier veel te veel op regeltjes, maar als je niet eens meer zelfverdediging mag gebruiken om een dader te vloeren, is het toch echt te ver doorgeslagen? En in Amerika mag je zo op iemand schieten met je wapen als hij wat bij jou jat. Licht het aan mij of deugt het gehele rechtsysteem hier van geen kant?

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

Originally posted by hardstyle
                          Amen.

We moeten veel meer op Amerika gaan lijken, gewoon aanpakken die eikels, en hard ook! We kijken hier veel te veel op regeltjes, maar als je niet eens meer zelfverdediging mag gebruiken om een dader te vloeren, is het toch echt te ver doorgeslagen? En in Amerika mag je zo op iemand schieten met je wapen als hij wat bij jou jat.
                          1) als ik een amerikaan uitleg dat je wanneer er iemand in het buurland (belgie) is neergeschoten, maar dezelfde dag het ziekenhuis kan verlaten. DAT JE DAT IN ONS LAND LEEST ALS VOORPAGINANIEUWS! nou, Dan valt hun bek open. In de grote steden daar zijn de moorden van die dag pagina drie nieuws!

In amerika is de gevangenisbusiness na de wapenindustrie de grootse banenmachine+moneymachine. En nog is het er gevaarlijker / wordt er meer gestolen dan in nederland.

vorig jaar zijn ALLE moorden in regio zuid opgelost. Je praat over een topjaar. met 12 stuks wegens wat familiedrama's en criminele afrekeningen.... Dat is een weekend new york!

willen de forumlezers echt zo graag op amerika lijken??? Als je na een klus om vier uur smorgens per ongeluk de verkeerde tuin inloopt en een ander rijtjeshuis zijn achterdeur inloopt, dat je dan door je kop wordt geschoten?

Als er een nieuwe burgemeester is gekozen dat die besluit dat alle locale vergunningen voor school disco's ingetrokken worden die house draaien wegens immoreel materiaal? Een rechtssysteem die kan besluiten dat ze een scholiere (minderjarige) die met de pen op een tafel kliedert met twee agenten in de boeien smijt en een dag in de cel gooit? lekker streng!

Ik ben erg voor handhaving van het rechtssysteem wat wij hebben opgezet. Het schort aan de invulling ervan. NIET aan de regels of de aanpak. De politiek moet zorgen dat er gehandhaafd wordt. NIET weer een ronde sancties veranderen want dat heeft niets met de verschijnselen te maken waar de mensen hier op het forum over klagen.

Dat VVD gel*l dat als je maar dreigt met een grotere straf, meer agenten neerzet en veel opnames maakt met veel camera's dat dan *poef* de criminaliteit verminderd is te absurd voor woorden.
                          Last edited by showband; 25-04-10, 21:16.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

ben ook van mening dat het geen amerika moet worden.

Wel ben ik van mening dat er hier wat meer gericht moet worden op de echte criminelen en niet de hardwerkende mens die 4km te hard rijdt en dat soort mierengeneuk.

ben er erg op tegen dat de automobilist het meeste op tafel legt per jaar aan onzinnige bekeuringen die zo makkelijk worden uitgeschreven.

Te hard rijden is een strafbaarfeit maar 5km te hard is toch wel wat kinderachtig of niet de meeste snelheidsovertredingen zijn juist van deze categorie.

Maar een echte boef vangen kunnen ze niet want die heeft rechten.

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

Dit gezever van die verkeersboetes wegens te snel rijden ben ik dan weer BEU!!
                              Als je een boete krijgt voor te snel te rijden dan is dat NA een correctie (7% tot 100 km/u, 10 km/u boven 100 km/u). Dus wie klaagt dat hij een boete kreeg omdat hij 71 reed daar waar er maar 70 mag is een dikke onverantwoorde lul die zijn verantwoordelijkheid niet wil dragen: die reed dan minstens 76 namelijk. Als je dat doet dan moet je achteraf niet gaan klagen. Neem je verantwoordelijkheid betaal die boete!
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4516

ik wordt ook ziek van die figuren die "lik op stuk" en "minimumstraffen" stemmen. En boos worden dat 1 kilometer te hard een boete oplevert. Dat hoort daar natuurlijk bij.

Sterker nog. Met de zo door PVV,VVD gepropageerde "minimumstraffen" en "three strikes you're out" ga je nog leuke dingen krijgen.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...