Subs defect bij Bij Q-dance

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

ondanks alles vindt ik toch SLECHT van het geluidsbedrijf dat het nu 2X gebeurt is !!! ( en dat in een zeer korte tijd )

Men praat dus over 16 kasten ipv 16 speakers ......................

Dat is nog veeeellll erger !

Echt een schande dat een PRO bedrijf dit kan laten gebeuren.

( we kunnen allemaal fouten maken hoor ) maar het moest niet mogen.

Heb ook wel eens stukken gespeeld dat hoor je mij niet zeggen maar zo erg als dit , nee !

ik vindt het gewoon flauwekul dat ze de fout bij het reconen gooien ............

Het reconen is de oorzaak ( te weinig grdroogt ) de fout is dus TE HARD gespeelt terwijl men wist dat er TE WEINIG droogtijd geweest is. Ook is het vermogen op de labs te veel !!!

Woofer is 400W RMS X 2 Kast is dus 800W RMS.
    Dan zou ik er RMS 1200W op 4 ohm achter zetten. Met een MAX van 1800W 4ohm !

Maar goed dat is mijn idee erover. De LAB 12 kan best veel hebben maar geen 3X zijn vermogen !

OK je hebt een droogtijd maar bij beter inzien weet de gebruiker ook dat hij dan extra voorzichtig moet zijn bij gebruik als er te weinig droogtijd is benut.
    Last edited by Banned; 29-05-06, 15:30.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Toch moeten we toegeven dat dit een geweldige prestatie is .
      Alsjeblief zeg , hoe is dat toch mogelijk , 16 subs opblazen en dan meteen op de achtergrond wetende dat dit waarschijnlijk de vorige keer ook gebeurt is, anders ga je toch niet reconen , of doen ze dat voor het plezier , denk het niet
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• CyberNBD
        • Aug 2000
        • 1318

Originally posted by mephisto
        ondanks alles vindt ik toch SLECHT van het geluidsbedrijf dat het nu 2X gebeurt is !!! ( en dat in een zeer korte tijd )

Men praat dus over 16 kasten ipv 16 speakers ......................

Dat is nog veeeellll erger !

Echt een schande dat een PRO bedrijf dit kan laten gebeuren.

( we kunnen allemaal fouten maken hoor ) maar het moest niet mogen.

Heb ook wel eens stukken gespeeld dat hoor je mij niet zeggen maar zo erg als dit , nee !

ik vindt het gewoon flauwekul dat ze de fout bij het reconen gooien ............

OK je hebt een droogtijd maar bij beter inzien weet de gebruiker ook dat hij dan extra voorzichtig moet zijn bij gebruik als er te weinig droogtijd is benut.
        Je kan het slecht vinden zoveel als je wil, maar heb je zelf ook wel eens dergelijke klussen gedraaid? Er wordt hier eerder in het topic ook vermeld dat 3 speakers ofzo nog wel moet kunnnen. Nou ik zal je meer vertellen, bij zo een producties/aantallen MERK je amper als er 3 willekeurige subjes stuk zijn, tot je als alles terug is gaat testen. Op zo'n feest merk je het pas als het (bijna) te laat is. Juist om die reden dat als het foutgaat er een aantal stuk gaan en het daarbij blijft, of het ook gelijk goed foutgaat, dus alles stuk. Dat overigens voor wat betreft de eerste keer dat deze stuk zijn gegaan.

Wat betreft het recone verhaal (afgelopen Q-dance dus) lijkt het mij simpel: er heeft iemand de keuze gemaakt om het risico te lopen en niet in te huren, dat kan uit kostenoverweging zijn gegaan, of misschien wel uit tijdsgebrek, of geen andere subs beschikbaar?? Lijkt me dat hierop ook maar 1 iemand een antwoord kan geven en das degene die die beslissing heeft genomen, of erbij was toen ie genomen werd.
        Feit is dat natuurlijk op voorhand te bedenken was dat dit haast niet goed kon gaan (fout lag lijkt mij ook niet in het opnieuw opblazen van de subs maar het loskomen van de lijm, en dan misschien niet eens door de droogtijd maar vooral door al het gerommel (terugschreoven, laden, transport, lossen etc) IN de droogtijd.. Als er dan ook maar een klein stukje loskomt kan je het shaken... Maar dus nogmaals, wellicht zat hier wel een gegronde reden achter dat t niet anders kon, en dan heb je de keuze tussen of geen subs leveren en subs leveren, maar met risico..
        Het verhaal van afgelopen weekend had dus NIKS te maken met WEER opnieuw opblazen van die subs, maar door een fout (in dit geval tijdsgebrek en tekorte droogtijd) met het reconen!!!

Eigenlijk aan zowat iedereen in dit topic: ga niet een bedrijf zwart maken als je het fijne er niet van weet, en NOG minder als je zelf amper tot geen van degelijke producties uitvoert. Dit soort verhalen gebeuren vaker dan je denkt, alleen moet het niet per-se aan het licht komen door bijvoorbeeld een forum als dit. Als je zelf degelijke producties (meerdere per week) doet weet je echt wel hoe het klappen van de zweep in mekaar zit en ga je dit soort (onzin) reacties niet posten...

En tot slot: als ik een LA48 achter een sub zet wil het dan ook zeggen dat ik die LA-48 in de clip moet draaien? NEE Er bestaat zoiets als gain en limiting op een processor. Op het hoog van de V-doscen staat ook een LA-48 en dat blijft toch ook heel? Zoals ik al eerder postte.. wij hebben aadig aan de gains en limiters van het laag moeten draaien om wat uit die LA-48's te krijgen voor onze subs.
        Last edited by CyberNBD; 29-05-06, 15:59.
        CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Ach wat een gezeur weer van mensen die meteen hun mening klaar hebben.

Zulke dingen gebeuren. Iedereen maakt fouten, en op dat moment vind ik het eerder zaak om problemen op te lossen dan te gaan wijzen met het vingertje !

Maar schijnbaar zijn hier toch mensen die elkaar het licht niet in de ogen gunnen.

En als je denkt dat 16 kapotte subs erg is.. Wat dacht je van mij ? Ik zat daardoor alleen op die party met die *(&^$&^$ hardcore muziek !
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Originally posted by FiëstaLj
            Ach wat een gezeur weer van mensen die meteen hun mening klaar hebben.
            Vind je dit normaal dan ???
            Nou ik niet
            sis

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

typisch geval van beunhazerij dus,.
              wel een lel van een v-dosc neergooien, maar dan weer zelfbouw meuk eronder knopen. Enne, Die eminence troep heeft een standaard foutje intern. Zou er dan toch maar een gerenomeerde speaker inknopen.
              Maar zoals zo vaak : eerst de markt verzieken met troep en dan zeuren over de schade.

Overigens : als er wel genoeg v-dosc hing kun je tot ( uit mn blote hoofd) 63 hz naar beneden, en dan nog een lekkere sound.

Comment

• Pulse
                • Oct 2001
                • 666

Indien zoals Tom zei de processors ettelijke db's (minimum 4-5db of zo) van het max vermogen van de amps afknepen dan zeg ik niks over de versterking. Hoeveel erachter stond was eerder een vraag uit interesse omdat ik al veel verhalen heb gehoord over labsubs die eruit gespeeld werden door er echt teveel vermogen in de pompen. Vandaar dat ik hier meteen aan dacht.
                (het blijft dan natuurlijk wel de vraag waarom al deze subs de week ervoor zijn kapot gegaan...)

Ik denk dat dit een geval is van een inschattingsfout ivm het nog snel reconen maar het probleem is toch nog relatief goed opgelost geworden.
                Het is niet dat het evenement volledig is platgegaan. Ik denk dat ze er een mooie les uit hebben geleerd en volgende keer de lijm zeker wat langer zullen laten drogen
                MVG,
                Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

Ik weet heus wel waar ik over praat hoor. Ik vind gewoon ook al wil je als bedrijf kosten besparen doe het dan niet met het belangrijlste : GELUID hang dan wat minder aan licht ( geen hond die het merkt )

Als een klant tegen mij zegt dat hij wil besparen op het geluid en ik weet dat het het beste is OM extra laag neer te zetten ga ik niet voor de klant krap zitten met het geluid ! ZEDKER niet op zulke produktie's !

Ten eerste zijn het mijn spullen die er staan en IK benzelf verantwoordelijk dus neem IK het zekere voor het onzekere !

En met klussen zoals dit doe je als bedrijf niet moeilijk om een paar extra kasten bij te zetten.

Wil de klant niet meegaan zoekt hij maar een ander !

Heb zelf altijd ellende met hardcore feesten omdat het geluid altijd KUT is !

Gelukkig nog nooit stukken gedraaid !

Heb wel in een openlucht feest 4 subs( MD218 ) kapot gehad ( van de 32 )( niet door te hard draaien maar gewoon door de regen ! )

Set stond op pallets in een dal waardoor bij de hevige regenbui onder water kwam te staan dus EIGEN SCHULD !

Hoe dan ook alles kan kapot door eigen en/of technische fouten.

Deze fout ( ook de mijne ) had niet hoeven te gebeuren vindt ik.

Als er al eerder stukken zijn gedraaid met deze set en nu weer is het toch wel frappant vindt ik ondanks ze net zijn gereconed !
                  Last edited by Banned; 29-05-06, 17:41.

Comment

• FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

Originally posted by sis
                    Vind je dit normaal dan ???
                    Nou ik niet
                    sis
                    Vind ik dit normaal ? Nee, zeker niet..

Hebben movingheads wel eens errors ? Ja vaak zat.. Maar die gebruiken we toch allemaal !

Waar hebben we het dan over...? Er gaan wel eens dingen niet zoals ze zouden moeten gaan.. tsja jammer.. kan je nu met zijn allen over gaan huilen maar schieten wij niks mee op.. Stagepro schiet er niks mee op... en die mensen in de hmh zaterdag schieten er al helemaal niks mee op !

Je mening geven mag uiteraard, maar onderbouw die en geen gelul in de ruimte.

Indien je meer info over het voorval wil hebben... google ff naar Stagepro, bel ze op en ga daar ff stennis schoppen..

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Originally posted by FiëstaLj
                      Vind ik dit normaal ? Nee, zeker niet

Je mening geven mag uiteraard, maar onderbouw die en geen gelul in de ruimte
                      Hoezo gelul in de ruimte , dit is toch duidelijk
                      Hier zijn amateurs aan het werk geweest , komaan zeg 16 subs opblazen
                      Effe normaal doen hé manneke
                      Weet je , dit is nog nooit vertoond , dit is gewoon gesukkel in de hoogste graad
                      sis

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

ik moet je toch ook gelijk geven SIS !

We maken allemaal wel eens iets kapot maar in een uur 16 SUBKASTEN kapot spelen is wel heel erg overdreven !

OK ze waren net gereconed .en nog niet goed gedroogd ............. DUHUH gewoon lariekoek vindt ik daarvoor waren ze dus ook al kapot gegaan !

Een recone is na 24uur ook wel stevig genoeg om normaal te kunnen spelen ( 48 uur is beter lijm moet goed drogen )

DUS diegene die geluid regelde WIST dus dat ze net waren gereconed en dus nog niet helemaal 100% waren !

Warom zet je ze dan in ? Dan neem je toch de voordeel van de twijfel en huur je desnoods een andere set bij in, of zie ik het verkeerd.

Dit duidt mij op dat het gewoon LOMP is geweest vasn diegene die ze heeft geplaatst omdat diegene wist hoe het er voorstond met deze kasten.

ook mal is de lijm losgelaten vindt ik het nog amateuristisch van diegene die ze heeft ingezet ! ( de fout was dus al bekend voor het gebeurde )

FOUT is gewoon te kort gedroogd van de recone's ! dus speakers waren NIET inzetbaar voor zwaar geschut !

We zullen hier allemaal van leren denk ik wel want HAASTIGE SPOED IS ZELDEN GOED !

WAt was de fout van de week ervoor dat de originele woofers kapot waren gegaan ?

Comment

• Iko
                          • Feb 2002
                          • 766

Mensen van StagePro lezen dit ook mee en die moeten maar een mooi antwoord op dit soort post plaatsen.. Ik denk dat er nog erg veel mensen rond lopen die toch niet echt snappen hoe het werkt..

Daarnaast stonden ze ook nog ff met de arena vol voor Toppers, waar dan toch ook wel ietsjes wat aandacht naar gaat he.. En misschien ook wel een paar kastjes..

Comment

• FiëstaLj
                            • Oct 2000
                            • 2068

Originally posted by sis
                            Hier zijn amateurs aan het werk geweest , komaan zeg 16 subs opblazen
                            Haha mag ik even lachen ? Heb je eigenlijk wel enig idee waar je het over hebt manneke ??

Pas op wat je zegt sis.. zulke opmerkingen kunnen je zwaar te staan komen in de grote mensen wereld. Heel veel bedrijven lezen dit forum en weten ook wie wat zegt.. deze zullen je daar ook op afbranden op het moment dat jij hun hulp nodig hebt..

Je moet het zelf weten, ik ga me buiten deze discussie houden, ik heb mijn zegje gedaan, jullie weten mijn mening... rest zal me vrij weinig interesseren !

Comment

• Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

Er is gewoon een fout gemaakt punt uit !

Ik vindt het gewoon onverantwoord als men WIST van te voren dat de recones nog een dag langer hadden moeten drogen deze TOCH ingezet hebben !

Of het nu Stage PRo was of een amateur het commentaar blijft hetzelfde.

En het verdedigen van woord omdat het door Stage Pro is ingezet wil niet zeggen dat ook hun GEEN fouten kunnen maken !

Als pietje van 13 jaar dit had meegemaakt heb je ook dit kommentaar maar nu een PRO bedrijf dit meemaakt moet het worden goedgesproken met de zin dat het aan de recones lag ? Sorry hoor, StagePro wist dat ze niet goed gedroogt waren dus vindt ik het van HUN kant uit onproffessioneel dat ze toch een risico nemen op zo'n groot evenement !

Als ze zouden meelezen kunnen ze ook een onderbouwd commentaar geven hierover !

Het is gewoon een FOUT dat ondanks de recones mosten drogen deze toch zijn ingezet !

Dat moet ZEKER een bedrijf zoals Stage Pro WETEN dat het NIET mogelijk was om deze in te zetten .

Hoop alleen niet dat bij de volgende klus dit weer gebeurt want het zijn zeker GEEN leuke dingen om mee te maken.

We kunnen het wel voorkomen door geen risico te nemen.

Als je als bedrijf groot of klein risico's moet nemen met zulke opdrachten vindt ik dat je niet erg verstandig bent.

Zeker bedrijven als StagePro moet hierbij kunnen nadenken !

Tis gewoon een FOUT en die moet gewoon erkend worden klaar uit !

ook PRO'S kunnen fouten maken !
                              Last edited by Banned; 29-05-06, 18:38.

Comment

• FiëstaLj
                                • Oct 2000
                                • 2068

Mephisto jij zet allemaal heel duidelijk punten in je posting.. maar:

Men WIST dat de recones nog langer hadden moeten drogen, etc..

Wie zegt dat iemand dit WIST ??? Dit wordt geroepen door verschillende forumbezoekers..

Waarom zou een bedrijf als stagepro MOETEN weten dat je zulke spullen NIET in kan zetten ? ik neem aan dat hun in de veronderstelling waren dat dit wel kon toch ??? Maar wederom.. dit is MIJN (ja inderdaad MIJN) visie op het verhaal.

Tis gewoon een FOUT en die MOET gewoon erkend worden ??

Hoho... beetje grootspraak toch... dit is gewoon een forum waar enkele honderden licht en geluidstechnici (en iedereen die verder wenst in te loggen) discussiert over diverse onderwerpen uit onze branche.

(de inhoud van al deze onderwerpen is naar mijn mening vaak ook van het niveau lik me vestje, maar wederom, dit is mijn mening, die ik hierbij ventileer maar waar niemand zich dan ook maar IETS van hoeft aan te trekken)

NIEMAND hoeft hier dingen te erkennen, verantwoording af te leggen, etc..

En nu ga ik een biertje doen..
                                Last edited by FiëstaLj; 29-05-06, 18:48.

Comment

Working...