Draaiboek digitaliseren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flyboarder
    • Feb 2006
    • 8

Draaiboek digitaliseren

Hoi,
    Binnen kort is er bij ons weer de Talentenjacht (een vrij groot evenement bij ons op school). Bij de techniek werken met draaiboeken. Een map met van elke act een blaadje waar je dingen kan noteren voor de techniek. In die map zitten meer dan 20 blaadjes, en de volgorde wisseld steeds. Dit vind ik nog al onhandig werken. Nu dacht ik, mischien is er een programma waar een soort digitaal draaiboek kan invoeren. Het mag heel simpel zijn. Het liefst tabbladen dat je de act kan selecteren, en daar onder dan een scherm waar de dingen kan typen.

Als iemand iets weet hoor ik het graag.

Joost

Als het hier niet hoort, verplaats het dan maar.
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

kan excel niet zoiets??
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• TPL
      • Jan 2005
      • 63

In exel kan je inderdaad tot in het oneindigge tabbladen aanmaken die je kan voorzien van kleurtjes en namen. Elk tabblad kan je daarna helemaal inrichten naar eigen stijl en opmaak. Je kan alles mooi omlijsten. Ook omdat jij zegt dat er nogal wat gewisseld wordt lijkt Exel voor jou het beste omdat je dan nog met de tabbladen kan schuiven.

Hier nog even een simpel voorbeeld wat ik even snel inelkaar heb gezet.
      Had je zoiets in gedachten?

als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Heerlijk, dat beheren van data in een reken programma.
        Alles gwoon in een soort van word doen. Per act een bladzijde.
        Ken je zelfs 5 tellen voor aanvang nog in de juiste volgorde leggen.
        Ik doe zoiets gewoon in een database programma, dat is er voor gemaakt, vergt wel enige kennis maar veel meer mogelijkheden dan met een spreadsheet.
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• TPL
          • Jan 2005
          • 63

De topic starter geeft aan dat het simpel mag zijn, en om nu gelijk met access te gaan beginnen. Dan zijn ze al een paar dagen kwijt om het fatsoenlijk inelkaar te zetten incl schakelborden en alles wat er bij komt kijken. In deze situatie voldoet excel wel. En als de topic starter het er mee eens is how cares. Als het maar werkt op een voor hun duidelijke en makkelijke manier.

En aangezien er als 2e reactie ook excel werd genoemt. Een voorbeeldje maken in access duurt ook wat langer.

Maarja naast de nu genoemde programma's zijn er nog een hele hoop te vinden, de de topic starten moet maar beslissen wat hij fijner/functioneler/makkelijker enz vindt werken. Mij zal het weinig uitmaken ik krijg mijn draaiboeken altijd in pdf formaat. (ik denk dat de meeste wel pdf zijn)
          als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Originally posted by misterBoem
            Mij zal het weinig uitmaken ik krijg mijn draaiboeken altijd in pdf formaat. (ik denk dat de meeste wel pdf zijn)
            Toch eens nakijken wat PDF-formaat is, dan praten we wel weer verder.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

voor priklijsten:

Laat de acts het even op de overkoepelende site zetten. Kost niets en is voor je kant en klaar gereed.
              lekker belangrijk!

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Lijkt me simpel verhaal; gewoon iets kiezen dat handig werkt. Over het algemeen is doorscrollen op een laptop niet bepaald handig tijdens de show... Wat mij brengt op het volgende (benieuwd naar jullie mening

- Zou het mogelijk zijn een word-achtig text document, mee te laten scrollen vanuit je lichttafel ? Een stukje software schrijven, waarbij een textblock aan een que hangt ? Hierdoor geef je een tijdlijn-achtige codering in je word-file, en het scrolt automatisch mee... In het theater heb ik hier al een aantal keren over nagedacht, aangezien het mij persoonlijk nogal handig lijkt...

Mee eens ?
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Originally posted by AJB

- Zou het mogelijk zijn een word-achtig text document, mee te laten scrollen vanuit je lichttafel ? Een stukje software schrijven, waarbij een textblock aan een que hangt ? Hierdoor geef je een tijdlijn-achtige codering in je word-file, en het scrolt automatisch mee...
                  Op hog kan je perfect comments geven binnen je cuelisten... daarvoor is het namelijk gemaakt. Uitgebreid is het natuurlijk niet, maar ik geraak er wel meestal het nodige wel in kwijt.

Nu ja, moest er een uitgebreidere manier zijn zodat je meescrolt met een volledig tekstdocument... hoewel dit me waarschijnlijk te ver zou gaan, wegens een overvloed aan informatie.
                  Last edited by axs; 11-04-06, 12:51.
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Harmen
                    • Sep 2003
                    • 379

Originally posted by AJB

- Zou het mogelijk zijn een word-achtig text document, mee te laten scrollen vanuit je lichttafel ? Een stukje software schrijven, waarbij een textblock aan een que hangt ? Hierdoor geef je een tijdlijn-achtige codering in je word-file, en het scrolt automatisch mee... In het theater heb ik hier al een aantal keren over nagedacht, aangezien het mij persoonlijk nogal handig lijkt...

Mee eens ?
                    zoiets heet een stage hand?

mijn mogelijkheden om dingen tegelijk te doen houden op een gegeven moment ook op en in die situaties werkte het prima als er iemand naast zat met draaiboek die blz omsloeg..

Comment

• flyboarder
                      • Feb 2006
                      • 8

Simpel is vrij belangerijk voor mij, zeker tijdens de voorstellingen heb ik het erg druk en niet veel tijd om dingen in te voeren of te veranderen. Ga toch maar is kijken of ik met exel verder kan komen.

Als iemand nog een ader iedee heeft hoor ik het graag.

Joost

Comment

• delighted
                        • Jul 2003
                        • 420

Originally posted by AJB
                        Lijkt me simpel verhaal; gewoon iets kiezen dat handig werkt. Over het algemeen is doorscrollen op een laptop niet bepaald handig tijdens de show... Wat mij brengt op het volgende (benieuwd naar jullie mening

Mee eens ?
                        Jij als GMA-aanhanger/guru zou toch het Info-scherm dan ernstig moeten kunnen waarderen. Enige nadeel is dat er nog geen "Link selected" optie op dit scherm zit.

Comment

• Funkmaster
                          • Dec 2004
                          • 204

pdf zou een optie kunnen zijn... Je kan hier namelijk een inhoudstafel gebruiken en als je dan op een titel klikt, gaje rechtstreeks naar de pagina waar de titel staat... Tijdens de show opmerkingen inschrijven gaat natuurlijk niet, maar op voorhand kan je er wel bepaalde zaken bijtypen.

Je zou natuurlijk ook een soort html pagina kunnen maken met links naar de betreffende informatie. Met frames zou je dan je menu altijd kunnen laten staan. Ook is het hier weer wat moeilijk om tijdens de uitvoering zaken in te voegen...

Maar excel lijkt me ook geen misse keus... Maar als je dan met een groot aantal acts zit, staan je tabbladen niet allemaal direct toegankelijk meer.
                          It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Er zijn idd lichttafels zoals hog en ook MA die info kunnen tonen. Maar bij theaterproducties die continue mee-lezen vereisen, of bijv. shows waar je partituren moet mee-lezen, is het fijn als je text kunt scrollen, zoals bijv. een auto-cue in televisieland. Dit dan weer aangestuurd door je quelist.

It's just a thought...
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• flyboarder
                              • Feb 2006
                              • 8

Als er verder iemand nog een leuk en praktisch idee heeft hoor ik het graag

Gr Joost

Comment

Working...