vertel mij eens waarom een leatherman in je broek zit als je gewoon over straat loopt? zie het nut er niet van in... als die (zoals het hoort) in je werkkoffer zit, zal geen enkele agent moeilijk doen hoor en zal dat zeker niet als wapen aanzien worden.
Politie maakt ons werk onmogelijk
Collapse
X
-
In het geval genoemd in de beginpost zat het niet eens aan de riem, maar in de rugtas.Originally posted by luc2366vertel mij eens waarom een leatherman in je broek zit als je gewoon over straat loopt? zie het nut er niet van in... als die (zoals het hoort) in je werkkoffer zit, zal geen enkele agent moeilijk doen hoor en zal dat zeker niet als wapen aanzien worden.
Comment
-
Maar in de mail staat niet wat hij op straat deed met een leatherman.
Was hij ook effectief aan het werk, of was het een avondje uit?
Want 90% van die leatherman-jongens loop 24/24, 7/7 met dat ding aan hun riem rond.
Ik kan me moeilijk inbeelden dat wanneer ik voor een job in Amsterdam ben, al mijn tools ga moeten afgeven.
Trouwens, na 6 jaar fulltime freelancen heb ik nog steeds geen leatherman...Hoef ik ook niet te hebben. Wordt toch gestolen.
Geef mij maat mijn toolbox met ouderwetse tangen en schroevendraaiers!Comment
-
Hij liep van de Theaterschool naar metrostation Nieuwmarkt. Bij de metro was de controle kennelijk. Het was vrijdagavond 19:00 uur. Ik heb bij een van de klasgenoten nagevraagd: bij de een zat de tool in de broekzak, bij de ander zat ie helemaal onderin de tas.Originally posted by lifesoundMaar in de mail staat niet wat hij op straat deed met een leatherman.
Was hij ook effectief aan het werk, of was het een avondje uit?
Want 90% van die leatherman-jongens loop 24/24, 7/7 met dat ding aan hun riem rond.
Ik kan me moeilijk inbeelden dat wanneer ik voor een job in Amsterdam ben, al mijn tools ga moeten afgeven.
In dit risicogebied kennelijk wel. Zal ik dat flesje wijn en de bijstand doorsluizen?Originally posted by moderatorJe maakt mij niet wijs dat een politieagent moeilijk doet als je met je werkschoentjes aan, maglite aan je riem, gerber dernaast rondstapt.
Dat ze vragen om je multitool ff handiger op te ruimen ....snap ik wel.
De eerste de beste die daar een bon voor krijgt, krijgt van mij een flesje wijn en juridische bijstand!
/edit: nu net nog ff opgezocht over de categoriën:
1°.
blanke wapens waarvan het lemmet meer dan een snijkant heeft, voor zover zij niet vallen onder categorie I;
2°.
degens, zwaarden, sabels en bajonetten;
3°.
wapenstokken;
4°.
lucht-, gas- en veerdrukwapens, behoudens zulke door Onze Minister overeenkomstig categorie I, sub 7°, aangewezen die zodanig gelijken op een vuurwapen dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn;
[FONT=MS Shell Dlg][/FONT]
5°.
kruisbogen en harpoenen;
6°.
bij regeling van Onze Minister aangewezen voorwerpen die geschikt zijn om daarmee personen ernstig lichamelijk letsel toe te brengen;
7°.
Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.
Categorie 7 dus. En ontheffing gaat niet lukken, want dat kan alleen voor categoriën 1 en 2.
Last edited by jurjen_barel; 30-01-06, 10:07.Comment
-
En de Maglite is cat. 3 of 7 dan zeker? Ik zie niet echt in hoe die multitool in cat. 4 terecht is gekomen.SR20DETComment
-
Een kok mag ook niet met zijn mes in zijn binnenzak over straat. Dus als je een mes bij de Bijenkorf koopt altijd even een tasje vragen. Verder maakt de Nederlandse wet onderscheid tussen messen die vergrendelen en messen die niet vergrendelen. De laatste catogorie wordt volgens mij niet als steekwapen gezien.
Maar als jij een Tool in je jaszak hebt, dan ben je de klos, zit hij in je tas, dan ben je goed bezig en dat geldt ook voor je hamer, schroevendraaien en scaffratel.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
allemal ff opletten:
bron : tubantia / twenstsche courant:
Conclusie : niet betalen, en naar de rechter ermee.Originally posted by tubantiaALMELO/VROOMSHOOP - De politie Twente heeft ten onrechte een inbeslaggenomen mes vernietigd van de 48-jarige K. uit Vroomshoop. De Almelose officier van justitie C. Dronkers poetste gisteren die fout weg met een ‘verkapte schadevergoeding’ voor K., zoals politierechter S. Bordenga dat uitdrukte.Want, de aanklager eiste slechts een voorwaardelijke boete van 440 euro tegen de Vroomshoper, omdat in zijn huis ook een gaspistool met zeven patronen en een busje pepperspray waren aangetroffen. Zonder de fout van de politie had Dronkers een onvoorwaardelijke boete van 440 euro gevorderd. Rechter Bordenga volgde de eis. K. moet nu alsnog 440 euro betalen als hij binnen twee jaar opnieuw in de fout gaat.
De politie had het mes van 25 centimeter aan K. moeten teruggeven, omdat een mes niet onder verboden wapenbezit valt. In plaats daarvan werd het mes, volgens K. een erfstuk van zijn vader, tegelijk met het gaspistool en de pepperspray vernietigd. Dat gebeurde binnen 24 uur, nadat het wapentuig op 30 mei vorig jaar inbeslag was genomen.
Officier van justitie Dronkers noemde de fout van de politie ‘heel vervelend.’ ‘Want, u had het wapen mogen houden’, zei de aanklager. Na de vondst bood justitie K. een transactie aan van 440 euro. Zou hij dat betalen, dan kwam er geen rechtszaak. Maar, omdat de man die 440 euro niet had voldaan, kwam het gisteren alsnog tot een zitting voor de politierechter.Comment
-
heb hier persoonlijk nog nooit problemen mee gehad, loop nochtans 99% van de tijd met een leatherman aan men riem, ook in m'n vrije tijd.
pittig detail: ooit ingebroken in m'n wagen, en m'n leatherman was gestolen. Leatherman was gegraveerd met m'n naam erin, dus netjes gaan aangeven bij de politie vooraleer er ergens een misdrijf mee gebeurde en ze bij mij komen aankloppen.
1. ik heb de naam moeten spellen want de politie wist niet hoe ze het moesten schrijven.
2. toen ze me vroegen wat dit exact was (ze kenden het niet) heb ik vriendelijk naar het lederen zakje aan hun eigen riem gewezen...
ik hoop dat ik nooit bedreigd word met een pistool, hoe moet ik hun dat nou weer gaan uitleggen wat het exact is...
Groeten,
Beghin Didier
Ampli bvbaComment
-
3 jaar geleden hadden we een optreden in de gevangenis. Reed ik binnen langs de grote poort met een wagen vol hamers, zagen, vijlen en zo... erbovenop nog een ladder van 8 meter... niets werd gecontroleerd of geïnventariseerd!
Kreeg ik 2 gevangenen toegewezen om mij te helpen.
1 bewaker die in de zaal op zijn luie kont zat.
De acteurs moesten binnen langs de bezoekersingang: continu "piep" voor alle prullen die ze bij hadden.Comment
-
wat een mooi verhaal ook weer. de rechtstaat ten top.
Nou moet ik zeggen, ik loop behalve tijdens het douchen altijd met een onehandknife in mijn zak, en heb hiermee nog nooit problemen gehad ookal is het lemmet langer dan eigenlijk is toegestaan.
de multitool heb ik nog nooit wat gevonden, dit ligt mischien aan mij, want bijna iedereen is er over te spreken, maar ik heb liever een toolschort om met de gereedschappen erin die ik nodig heb, maar dat is persoonlijk.
hoe dan ook, als een diender moeilijk gaat zitten doen over een mes in je zak kan ik me dat wel voorstellen, maar een multitool vind ik echt zo'n gelul. mes van zo'n tool is slechts een onderdeel van het geheel en alleen de dienstkloppers, broekies en gefrustreerde jutten die worden geslagen door hun vrouw geven je daarvoor een prent. ochjee, daar bedenk ik me opeens iets, ik heb zojuist het hele KLPD opgenoemd.
met andere woorden. Juist ja, je krijgt hiervoor dus een prentJe leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
Nederland op zijn kleinst mensen.
Durf te wedden dat die agenten hier ook nog ongeveer een half uur aan hebben besteed.Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
-
Toch wel grappig dat ze je in Amsterdam zo'n tool gewoon afnemen, terwijil ik een tijd terug in een Belgische discotheek kwam, door het beveiligingspoortje was en toen ik mijn geld wilde pakken erachter kwam dat mijn tool nog in mijn zak zat.
Werken die metaal detectors in belgie gewoon niet of komt het door mijn eerlijke kop dat ze me niets gevraagd hebben.Comment
-
wanneer ik hier op donderdag naar de versuz ga, dan gaat de metaaldetector ook altijd af bij mij, die dingen reageren zelfs al op sleutels en dergeljike. maar geen enkele persoon die iets zegt ofzo. Dus ik weet niet waarom, maar detecteren doen ze het wel, alleen wordt er hier blijkaar niets van gezegt.
mvg
ronnyniet zagen, gewoon doen!Comment

Comment