PAS OP!!Gen***t door duitse firma

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

citaat:Geplaatst door tha_dj

Meeste bedrijven hebben ook altijd een mogelijkheid om onder rembours te betalen, is voor de ontvanger en verzender toch allebij een zekerheid dat zowel de spullen als het geld komt
    klopt, maar niet mbt dit geval. Duitsland is helaas steeds vooraf betalen. Als ik NL koop bij de ene rembours - bij de andere vooruit

Comment

• AH
      • Apr 2004
      • 248

Ik koop al jaren pallets vol materiaal in duitsland zonder problemen, bij diverse leveranciers mijn ervaring is dat onze oosterburen uiterst punktlich zijn.
      Meestal worden de eerste contacten op beursen gelegd, dan zie je meestal al of het een serieus bedrijf is of niet.
      Bij twijfel is het inderdaad, zak met geld mee en heen rijden (kom je ook nog eens ergens, en Tomtom brengt ons overal)
      Reparaties nooit een probleem meestal binnen 1 a 2 weken geregeld.
      N.B. Oplichters heb je in Nederland ook.
      Anne Homan

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Het klinkt heel lullig, maar je bent nog steeds verantwoordelijk voor je eigen handelgedrag.
        Ook in Duitsland zijn er meer dan genoeg zaken waar je gewoon onder rembours kunt bestellen.
        Grote bedragen overmaken naar vreemden kan ik niet anders bewoorden dan dom.
        Ik krijg meestal juist vraagtekens bij het feit dat je niet onder rembours kunt bestellen of langs kunt komen, ik denk elk gezond denkend mens met mij!
        Als je er niet binnen een uur op de stoep kunt staan of het gewoon niet vertrouwt dan maak je toch geen grote bedragen zomaar over?
        Ik hoop van harte dat je je geld nog terug krijgt, maar ik ben bang dat je er naar kunt fluiten. Laat dit in elk geval weer een wijze les zijn
        We're ready to party, are you?

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

krijg net op mijn veroek of er een setje UPA;s te koop was de fotoos van een stereo-camco-setje , qua amps, maar in de mail melden ze dat er een mono yamaha-rackje bij is.

heb er een slechte adem van...

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

maare deze meneer Ulrich was eerder samen met een andere meneer Ulrich, ook deze meneer is verder gegaan onder de naam audio-boerse. en de een heeft wel het fatsoen om te leveren en de ander licht liever mensen op. Nu is het alleen even weten wie wie is. Oja veel van deze spullen die tekoop worden aangeboden staan ook op een engelse site. Dus gewoon tussenhandel!! enja aankomen rijden met een zak vol centjes is het meest veilige, maak je vooraf ook nog een afspraak dan kan het zijn dat de koffie id klaar staat.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Sander Scheepstra
              • Oct 2000
              • 112

Euh, sorry dat ik het zeg maar ik vind het een beetje naief om zulke bedragen klakkeloos over te maken, als er nog mensen zijn die van hun geld afwillen wil ik mijn rekening nummer hier wel even neerzetten.
              In het aantal handelingen maakt het niet uit of je al of niet onder rembours verzend, de spullen worden alleen dan afgegeven als de rekening is betaald dus heeft de leverantier geen enkele reden om dit niet te doen.
              De kosten voor een rembourszending zijn wel hoger maar met dit soort bedragen vallen sie alsnog in het niet.

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Ik heb een keer iemand die niet onder rembours wilde zenden om een verklaring gevraagd.
                Zijn antwoord: ''Als mensen dan de zending niet aannemen zit je als verkoper wel met de verzendkosten''

Nou ja, zoals de waard is... zulllen we maar zeggen.

Comment

• Sander Scheepstra
                  • Oct 2000
                  • 112

citaat:Geplaatst door DJ.T

Ik heb een keer iemand die niet onder rembours wilde zenden om een verklaring gevraagd.
                  Zijn antwoord: ''Als mensen dan de zending niet aannemen zit je als verkoper wel met de verzendkosten''

Nou ja, zoals de waard is... zulllen we maar zeggen.
                  En dan verwacht hij wel van jou dat je enkele duizenden Euro's overmaakt?

Comment

• DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

Dat is dus precies wat ik bedoel.
                    Iemand vertrouwt jou niet (laten we zeggen kent je niet dus speelt het zeker), aan de andere kant: jij kent die persoon ook niet.
                    Onder rembours verzenden is dan de beste mogelijkheid, bedrijven die dit niet ondersteunen vertrouw ik bij voorbaat al niet.

Comment

• Sander Scheepstra
                      • Oct 2000
                      • 112

citaat:Geplaatst door DJ.T

Dat is dus precies wat ik bedoel.
                      Iemand vertrouwt jou niet (laten we zeggen kent je niet dus speelt het zeker), aan de andere kant: jij kent die persoon ook niet.
                      Onder rembours verzenden is dan de beste mogelijkheid, bedrijven die dit niet ondersteunen vertrouw ik bij voorbaat al niet.
                      Laatste mogelijkheid is voorstellen dat je alleen de rembourskosten overmaakt, maakt het risico voor de leverantier nihil en zelf ben je hooguit de rembourskosten kwijt.

Comment

• Equipment
                        • Jun 2005
                        • 64

Het is in duitsland heel gebruikelijk om vooraf te betalen maar er wordt normaal gesproken dan ook snel uitgeleverd. In dit geval moet je direkt aanspraak maken op teruggave van je geld. Lukt dat niet dan kun je de persoon aansprakelijk stellen, ook in het geval van een faillisement. Als je kunt bewijzen dat het geld aan hem is overgemaakt nadat hij (leverancier) er om verzocht heeft is de duitse wet zodanig dat hij er prive op aangesproken kan worden. Wel is het noodzakelijk dat je feit via een duitse advocaat regeld, een nederlandse kan ook maar dan wordt het vrij duur. Ook is het mogelijk de Kriminal Polizei van zijn of haar woonplaats in te schakelen door melding te doen van het vermoeden van een voor opgezet bedrog. Geef betreffende persoon vooraf nog een kans om het terug te betalen door hem een aangetekend schrijven te doen toekomen met het verzoek binnen (minimaal) veertien dagen het geld terg te betalen. Maak in die brief ook melding van het voornemen om een verzoek te doen bij het Gerichtshof van een "Persoenliche Haftungsinanspruchnahme fuer Ruckzahlung". Meestal is dit reeds voldoende wat de wet is in duitsland voor het oneerlijk omgaan met mensen heel erg streng. Verder is het zo dat je alle gemaakte en te maken kosten in rekening kunt brengen, natuurlijk met inachtname van de wettelijke regels.

Comment

• SM
                          • Oct 2004
                          • 129

citaat:Geplaatst door tha_dj

Kijk....een typisch geval van ( goedkoop is duurkoop ) ( voor een duppie op de eerste rij )( onderste uit de kan willen ) En ga zo maar door.

<knip>

Meestal scheelt het inderdaad bakken met geld in het buitenland, maar bedenk dan ook dat het verhaal garantie al 1 van de weinige problemen is, dan komt punt 2 de import die dus officieel gemeld zou moeten worden, waardoor een product net zo duur wordt als bij een nederlandse leverancier !

<knip>

Verders had je met MSL 3 toppen van meijer sound navraag kunnen doen middels een serienr. die gekoppelt is aan een eigenaar bij de fabrikant die jouw dan best de gegevens verstrekt omdat ze namelijk van bijna alle produkten weten waar en bij wie die zich bevinden ( op een paar na )
                          Hey mister bureau wijsheden,

In de wereld van serieuze boxen is er ook handel in tweedehandsen omdat die dingen namelijk wel geld waard blijven. En in die wereld kent iedereen elkaar, inclusief het buitenland. Beide gevallen betreft spul wat niet om het prijsverschil van een paar tientjes elders wordt gehaald maar gewoon omdat een aanbieding van goed tweedehands spul Europa-wijd gaat. Probeer in Nederland maar eens fatsoenlijke MSL3-en te vinden die niet helemaal uitgewoond zijn.
                          De meeste internet-brokers hebben wij goede ervaringen mee. En ja, allemaal van tevoren betaald. Zo gaat dat namelijk.

S.

Comment

• Victor
                            • Aug 2000
                            • 54

Bovendien: import melden? Wel eens van de EG gehoord? Vrije markt?
                            Groeten,
                            Victor Noordland

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Heb er afgelopen week een portie gekocht (aangeboden om per telebank vooruit te betalen!), en hoorde net dat de hele handel aan iemand anders verkocht is. Krijg wel steeds de meest fantastische spam met de meest famntastische aanbiedingen, maar dat is gauw afgelopen.

schooierstreek dus.

ff via spamcop.com de zaak blokkeren daar...

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

ik bedoel maar, de duitse collega's hebben m ook gespot.

Afblijven dus maar.

Comment

Working...