Schade door brandblusser

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Ja, idd je moet er snel bij zijn, anders heeft het geen zin meer.

toch zou ik nog even informeren hoe en wat, wegpleuren kan altijd nog

Met par ben ik het zoals jullie in mijn eerdere berichten konden lezen niet geheel eens, als je er snel bij bent is het mogelijk goed te reinigen, een auto mischien niet, maar dit zeker wel.

die discussie durf ik ZEKER aan, omdat ik kan zeggen dat ik er behoorlijke ervaring mee heb. in mijn geval ging het om een kleine 30000 euro aan aparatuur, en alles werkt nog perfect.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Ik heb een dergelijke kwestie ook mee gemaakt: Iemand die uit een kleedkamer (waar hij ook nog eens niets te zoeken had) een poederblusser pakte en die leeg spoot in het publiek. Binnen 4 minuten stond iedereen buiten en kon het touwtrekken beginnen.

Ons bewijs:
      -Honderd man als getuige
      -Een verklaring van Ajax (fabrikant van de poederblusser) dat de poeder binnen 48 uur verwijderd moet worden wil je geen blijvende schade over houden.
      -Spullen die tijdens de briefwisseling al 'op onverklaarbare wijze' stuk gingen of begonnen te roesten.

Na veel brieven tussen advocaten en de verzekeringsmaatschappij kwam het erop neer dat er een te kleine kans de zaak te winnen in de rechtzaak en met het vooruit zicht op hoge advocaat kosten zijn we dus maar afgezien van een rechtzaak.

Van een brandweerman heb ik wel eens gehoord dat je ook via hun een schoonmaak ploeg kan aanroepen die ter plekke alle appartuur inpakt en ergens anders reinigd.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Het gaat binnen de rechtspraak om redelijkheid en billijkheid... Je zult die jongen die geblust heeft nooit aansprakelijk kunnen stellen voor alle kapotte apparatuur, en misgelopen verhuur opbrengsten... Maximaal haalbaar zijn de kosten van het direct reinigen binnen 24 uur. Dit is namelijk een redelijk handelen van de verhuurder die schade heeft gehad. Als de uitspraak voor het kantongerecht wordt gedaan, kan dit bedrag met maximaal 15% worden verhoogd, en de juridische kosten zullen voor jezelf zijn... Belangrijk is dat jij kunt aantonen dat je door juist handelen geen extra schade en/of kosten hebt veroorzaakt. Als je na het ongeval gewoon hebt doorgedraait met je set, kun je de schade-claim volledig vergeten...

Hard maar waar...Rechtspraak in Nederland bestaat amper [B)]
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Idd, dit was in mijn geval ook, ik heb de hele handel laten ophalen door Recontec, die de zorg heeft gedragen voor de reiniging, van hun kreeg ik een uitgebreide bon met daarop welke materialen wanneer opgehaald zijn. lijkt overdreven, maar dat heeft mij wel uit de shit gehouden.

Het is heel belangrijk aan te kunnen tonen dat jij ervoor zorggedragen hebt dit onmiddelijk op de juiste manier afgehandeld te hebben. de verdachte is in nederland nu eenmaal onschuldig tot het tegendeel bewezen is. en als je dan ook maar 1 misstapje maakt, of per ongeluk een documentje niet hebt en dus niet kan aantonen dat jij het goed hebt afgehandels dan sta je in je hempie in de rechtzaal.
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• edgard
            • Apr 2004
            • 33

"Van een brandweerman heb ik wel eens gehoord dat je ook via hun een schoonmaak ploeg kan aanroepen die ter plekke alle appartuur inpakt en ergens anders reinigd."

Dat is de organisatie Salvage. Een initatief van de gezamelijke verzekeraars. Dit geldt voor particulieren die door brand gedupeerd zijn.

Comment

Working...