Draaiboek sjabloon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Draaiboek sjabloon

Ik vroeg me af, om het mezelf wat makkelijker te maken in deze soms wat hectische periode...

Zijn er misschien mensen die een soort van template hebben voor het maken van een draaiboek voor een productie....

Zoja, wie kan me hieraan helpen ?
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Ik heb wel een standaard steeklijst etc. in Excel staan die ik zo kan uitdraaien en invullen maar echt een heel draaiboek, nee. Ik doe liever mijn werk en laat het draaiboek graag bij de organisatie. Kan wel eens navragen bij een productiemedewerker of hij zo iets heeft liggen of digitaal op de pc heeft staan. Voor hem zijn het steeds weer terugkerende zaken.

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Volgens mij vraagt de topicstarter om een draaiboek voor een produktie, waar zowat alles in staat: load-in, bouw, belichting, breek, load-out, voorzieningen, contactpersonen en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Wat krijgt ie terug? cuelijsten, priklijsten, patchlijsten, inputlijsten e.d.
      Als we wat van dit topic willen maken, graag relevante informatie.

En ja, ik heb dit soort draaiboeken zo liggen, maar dan krijg je er wel een accountmanager bij om het uit te voeren Een draaiboek maken is 1, een draaiboek naleven is 2.....
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Onderwerp opgeschoond. Zoals Par al zegt...een productie is iets anders dan een priklijstje...
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Roland
          • Jan 2001
          • 480

Maar zomaar een draaiboek posten doe je ook niet, dat is namelijk de hele kracht achter je evenement.
          Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Spaacydeej zal natuurlijk zijn draaiboek die hij uiteindelijk heeft gebruikt in januari hier posten?
            lekker belangrijk!

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Hmmm ik heb hier wel zo wat produktie-draaiboeken staan, maar om die nu zomaar te delen... idd, is behoorlijk wat tijd ingekropen en ik denk dat iedereen voor zichzelf maar even moet uitzoeken wat ie het makkelijkst werken vind.
              Staan alleszinds meest voorkomende zaken in, en zit meestal nog in verschillende niveaus ondergedeeld, één algemene (voor ganse productie) en dan een aparte voor elke tak (rigging, staging, sound, lights, etc...) apart opgesplitst.
              --- watt ever you want ---

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Een draaiboek is een samenraapsel van afspraken en communicatie met je opdachtgever... Daar kunnen wij je niet bij helpen. Laten we het zo zeggen; dat gedeelte onderscheid de amateur van de pro...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• SpaceyDeeJ
                  • Sep 2001
                  • 876

AJB,

of dit een steek in de richting is, vraag ik me af. Een draaiboek kan ik best samen stellen, maar ook ik zie wel eens wat over het hoofd (menselijke eigenschap)

En ook ik moet nog een hoop leren.

Was het niet juist laatst genoemde punt waarvoor een forum juist waardevol kan zijn ?

Overigens, het draaiboek zit inmiddels goed in elkaar en is reeds goedgekeurd door de klant. Uitvoering zal op zaterdag 29 januari gaan plaats vinden....
                  cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

En, nu je al die enrgie er zelf in hebt gestoken, ben je nu zelf bereid om je draaiboek te delen?

Ik niet kan ik je melden.
                    De volledigheid van een draaiboek en de manier waarop de punten uit het draaiboek worden afgesproken, afgestemd, doorgesproken uitgevoerd en geevalueerd zijn juist voor veel klanten om zaken met mij te doen.

Lijkt me niet dat ik mijn ervaring en kennis dus ter beschikking moet stellen aan anderen zodat die daar goeie sier mee kunnen gaan maken. Er zijn dus wel degelijk grenzen aan wat je gaat "sharen" op een forum.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

citaat:Geplaatst door showband

Spaacydeej zal natuurlijk zijn draaiboek die hij uiteindelijk heeft gebruikt in januari hier posten?
                      1 februari on line?
                      lekker belangrijk!

Comment

Working...