Clipsignalen uit mp3s

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin S.
    • Jun 2004
    • 38

Bedankt DJ.T!

MP3GAIN is zeker een goed programma!

Comment

• DeAl
      • Dec 2003
      • 114

Zoals Jurjen al aangaf, biedt een mp3 met een hoge bitrate (> 192kbps) nog geen garantie op een kwalitatief geluid. Als de bron clipt, zal de mp3 ook clippen.
      Zelfs rechtstreeks vanaf CD naar mp3 rippen is nog geen garantie: je zou er van versteld staan hoeveel tracks al geclipped opgenomen zijn op CD, om het geluid "voller" te laten klinken (compressie) . Met Cool Edit Pro is dit makkelijk te zien en zelfs min of meer herstellen (clip restoration).
      Voorbeeldje: full-CD van Gus Gus, o.a. track "David" klinkt vervormd. Mailtje met ergernis gestuurd, netjes een antwoord gekregen dat ze inderdaad misschien een beetje overdreven compressie (en overstuurd) hebben en er bij de volgende CD meer aandacht aan zullen geven.
      Ik mag het hopen...
      The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• Orbis
        • Feb 2004
        • 217

ik blijf erbij dat mp3's over een degelijk klanksysteem niet goed klinken.
        Onlangs nog een weddenschap(je) gewonnen, iemand beweerde dat we net het verschil zouden horen, draaide een nummer vanop de originele cd, en dan iets in mp3, in een bit rate waarvan hij beweerde dat het evengoede kwaliteit opleverde, wel, na 5 seconden waren we het er allemaal over eens, mp3's klinken veel minder goed dan originelen...

Ik ken idd het probleem maar al te goed, DJtjes met bergen kazaa spul die dan komen klagen dat je installatie niet goed klinkt!

Ik heb het nu telkens over Turbosound installaties, niet bepaald slecht dus
        sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

CoolEdit is voor mij tot nu toe het beste programma voor audio-nabewerking. Moet ik erbij zeggen dat ik alleen wave-jes verwerk en geen MP3-troep. Achteraf normalize ik liever een bestand onder de 0dB omhoog (naar -0.1dB) dan andersom. Als het echt te zacht is opgenomen doe ik liever de opname over dan ook de bijgeluiden meeversterken

Ik heb wel eens een paar MP3's bekeken die je kan downloaden. Echt allemaal veel te hard. In CoolEdit een groot groen vlak [xx(]

Comment

• DeAl
            • Dec 2003
            • 114

@Vasco,

Helemaal mee eens!
            Heb ook al veel groene vlakken gezien van mp3's in CEP (Cool Edit Pro). Maar soms is het origineel op de CD ook al overstuurd en dan wordt het natuurlijk niet beter met een mp3, integendeel.

Ik gebruik CEP voornamelijk in multitrack view om een mix-CD te maken, dan kan je alles perfect bewerken en letterlijk remixen.
            The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• Joeweaver
              • Jun 2004
              • 26

Als ik speel op feestjes gebruik ik mn creative jukebox 3 mp3 speler als bron van muziek... hier kun je een optie aan en uit schakelen waarbij elk nummer qua hardheid genormalized wordt, dus een hard opgenomen nummer wordt zachter afgespeeld, en een zacht opgenomen nummer wordt harder afgespeeld. Als je een te hard opgenomen mp3tje (die clipped) afspeelt op deze manier, kan dat dan nog steeds kwaad voor je PA?

Chance Favors the Prepared Mind...

Comment

• Freek Fokker
                • Aug 2003
                • 495

Nu niet meteen met tegenargumenten komen, dit is puur theoretisch.

Als er ergens in je keten van audio apparaten iets clipt kan dat kwaad voor je speakers ja. Uiteraard maakt het dan wel uit hoe luid het staat, als je speakers minimaal staan te draaien zal de spreekspoel echt niet oververhit raken.
                Ook kan het zo zijn dat het signaal wel overstuurt maar je versterker nog niet, ook dit kan schadelijk zijn.
                SR20DET

Comment

Working...