Clipsignalen uit mp3s

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joeweaver
    • Jun 2004
    • 26

Clipsignalen uit mp3s

Hej mensen, ik had ff een vraag... Als je muziek download via kazaa ofzo en die draait op een feestje met een 2x65 watt @ 8 ohm (jbsystems ax200) versterker en 2x500 watt boxen (mijn eigen installatie) of gewoon elke geluidsinstallatie, kan die gedownloade muziek ook al clippen in het mp3tje zelf (te luid opgenomen.. of verkeerd geripped)? Dus dat het dan eigenlijk schadelijk is voor je boxen?

Khoop dat ik de vraag een beetje duidelijk heb verwoord.

Alvast bedankt

Chance Favors the Prepared Mind...
  • zabazz
    • Feb 2004
    • 83

Als het mp3 tje verkeert of te hard is opgenomen wel ja, heb je idd kans op clipping in mp3's zelf.
    Je kunt wel muziek abonnementen afsluiten bij bepaalde bedrijven en dan heb je altijd goede muziek, als je vaak met mp3 draait is dat wel handig.

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

Download alleen mp3's met een bitrate hoger dan 128kb/s, zo heb je al wat meer zekerheid op een goede versie. En luister je mp3's altijd van tevoren af, zo kom je niet voor verrassingen te staan als je aan het draaien bent.

Comment

• Kevin S.
        • Jun 2004
        • 38

Ja dit kan zeker.

Speel zelf ook veel met MP3 en merk duidelijk het verschil tussen verschillende Mp3's. De één gaat heel hard de ander weer te zacht en de ander weer normaal.

Nu we het hier toch over hebben zijn er trouwens programmatjes voor om Mp3's op normaal geluidsniveau te brengen?

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

CDEX is een leuke ripper en normalizer. Klein compact en snel=dit ding is een van de weinige programma's die met verstand en kunde zijn geprogrammeerd.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJEM
            • Jul 2004
            • 254

Zo we zijn weer el cheapo mp3 aan het downloaden... Goed lijkt me niet gepaste reclame hier[}]

Verders, naast clippen kunnen er ook kleine foutjes inzitten, deze hoor je thuis niet 123 omdat je ze vaak niet hard genoeg draait. Stamp je ze uit eJavascript:insertsmilie('[]')
            Javascript:insertsmilie('[]')en beste PA dan komen er toch vreemde geluiden soms uit[]
            Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• djroyS
              • Aug 2004
              • 132

mp3 is leuk voor op je computer op mp3 spelertje maar als je aan het draaien bent kun je het niet maken om met koffers gebranden cd aan te komen zetten, ziet er niet netjes uit.
              Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door djroyS

mp3 is leuk voor op je computer op mp3 spelertje maar als je aan het draaien bent kun je het niet maken om met koffers gebranden cd aan te komen zetten, ziet er niet netjes uit.
                Ik zet ze op MD , ziet er heel netjes
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Verschil tussen mp3 en een normale cd is merkbaar op een degelijke PA.
                  Publiek hoort het meestal niet, alleen als ze het verschil horen dan merken ze dat de mp3 wat mist.

Met playbackshows krijg je de fijnste mp3-gebrande ellende in handen gedrukt. Iedereen die dat soort klussen doet weet precies wat ik bedoel

Over muziek downen en feestjes gaan draaien...jij bent er nog niet klaar voor!

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

citaat:Geplaatst door Dj Mark
                    Download alleen mp3's met een bitrate hoger dan 128kb/s, zo heb je al wat meer zekerheid op een goede versie.
                    Onzin... 128kbit/s hoor je nog steeds, vanaf 192 moet je echt het origineel er naast hebben, wil je verschil horen... Verder zijn er genoeg mp3z van hoger dan 192 kbit/s die gewoon k*t klinken, doordat een meesterbrein heeft geprobeerd van 56 of 64 kbit/s, 256 kbit/s te maken (om maar een voorbeeld te noemen)... WERKT DUS NIET!
                    Kun je nog zo'n mooie bitrate hebben, klinkt nog nergens naar!

citaat:Verschil tussen mp3 en een normale cd is merkbaar op een degelijke PA.
                    Publiek hoort het meestal niet, alleen als ze het verschil horen dan merken ze dat de mp3 wat mist.
                    Bij hogere bitrates merk je het idd alleen als je het origineel ernaast hebt (leuk om eens te lezen: een artikel met enquete over kwaliteit van bitrates in de ComputerTotaal van (ik dacht) augustus 2004, ik zal m nog even opzoeken)

citaat:zijn er trouwens programmatjes voor om Mp3's op normaal geluidsniveau te brengen?
                    Er is heel veel software die dat kan... Bij Nero en Easy CD Creator zitten ook programma's die dat kunnen! (normeren op bijv. 0 dB (variabel))

Comment

• DJ.T
                      • Nov 2002
                      • 1502

MP3GAIN is hier absoluut een uitstekend programma voor, ik heb nogal eens last van verschillende hardheden met het rippen van cd's naar mp3 op de computer.
                      Dit programma houd, in tegenstelling tot andere die hetzelfde horen te doen, wel je muziek mooi en niet zoals bij anderen dat het gaat vervormen.
                      We're ready to party, are you?

Comment

• quincman
                        • Mar 2003
                        • 66

Jurjen: is die CT van september

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

citaat:Geplaatst door quincman
                          Jurjen: is die CT van september
                          Klopt

Computer!Totaal: 13e jaargang, #9, september '04. Pagina 24 - 28...

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

[quoteBij hogere bitrates merk je het idd alleen als je het origineel ernaast hebt (leuk om eens te lezen: een artikel met enquete over kwaliteit van bitrates in de ComputerTotaal van (ik dacht) augustus 2004, ik zal m nog even opzoeken)
                            Laat maar zitten dat onderzoekje...

Wanneer je thuis op pc speakers luistert zal je het never horen, dei soundblaster en andere kaartjes pompen geluid flink op...
                            Wel eens een cd opgezet en daarna radio 538? dat effect...

Op een PA wordt doorgaans ook een procesor op het signaal losgelaten...echter lang niet zo extreem als door jouw geluidskaartje gebeurt.

Die onderzoeken van computer totaal zijn dus leuk bij vegelijk met hifi shit, maar gaan niet op bij een PA.

Comment

• djroyS
                              • Aug 2004
                              • 132

Ik heb inderdaad zo'n sound blaster audigy2 in me pc zitten en inderdaad je kan er alles tot op het detail zelf bepalen maar zodra je het op je pa dan afspeleet hoor je toch wel goed wat je nouw echt op cd hebt gezet!
                              Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

Working...