Crossover vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jrbuurke
    • Aug 2004
    • 45

Crossover vraagje

Ik zag dat je bij een crossover kan bepalen op hoeveel hz hij moet gaan crossen, maar hoe weet je dat nou?
    Zijn daar standaard waarden voor, of verschilt dat per luidspreker?
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door jrbuurke

Ik zag dat je bij een crossover kan bepalen op hoeveel hz hij moet gaan crossen, maar hoe weet je dat nou?
    Zijn daar standaard waarden voor, of verschilt dat per luidspreker?
    Is vooral een kwestie van goed luisteren naar je speakers
    Standaard waarden zijn er niet, behalve dan het feit dat je een 18" niet moet laten doorlopen tot 1000 Hz en dat je een top niet laat beginnen vanaf 50 Hz, dan loopt het gradioos verkeerd ( er zijn wel uitzonderingen !! )
    Iedere luidspreker heeft zijn eigen frequentie gebied , dat verschilt van merk tot merk en van speaker tot speaker

mooie kleurtjes hé
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MSS
      • Dec 2003
      • 78

zoals sis al zei erg goed luisteren, het verschilt per speaker.

beetje kwaliteit speakers (bijv. eaw), kun je op de site de crossover punten in een file downloaden en zo in je bss omnidrive of net wat je gebruikt, uploaden. Erg handig!

Comment

• jrbuurke
        • Aug 2004
        • 45

Het komt er dus op neer dat je gewoon zelf goed moet luisteren en dan komt het meestal wel goed
        Dan mijn volgende vraag, kan k voor thuis gebruik + kleine feestjes de behringer crossover gebruiken?
        Of is die dermate dramatisch dat jullie die helemaal afraden?

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Vaak worden er door de fabrikant ook frequenties opgegeven voor het werkgebied van de speaker. Dit zijn handige richtlijnen, verder is het een beetje goochelen en inderdaad goed luisteren.
          Ik zie dat je ook een volgende vraag gesteld hebt, gelijk daar maar even op reageren.
          Ik weet niet wat je als speakers erbij neemt maar de behringer X-Overs zijn helemaal zo slecht nog niet, natuurlijk is er beter maar als je voor weinig een leuk dingetje wilt is het zeker een aanrader.
          We're ready to party, are you?

Comment

• LuPuS
            • Dec 2002
            • 457

De behringer zal zeker voldoen aan al je noden...
            ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• EL DJ
              • Sep 2003
              • 60

Voor een sub zal je cross over frequentie eerder tussen 80 tot 120 Hz liggen.
              Is DAT muziek?

Comment

Working...