Eminence 15" Magnum LF of Kilomax

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefo
    • Aug 2004
    • 2

Eminence 15" Magnum LF of Kilomax

Voor in mijn 2 bass reflex kasten zoek ik twee nieuwe speakers.(15")
    Nu was mijn oog gevallen op de Eminence Magnum LF of de Kilomax.
    De Magnum LF schijnt namelijk speciaal ontworpen te zijn om een hardere slag kracht (op en neer gaan) te hebben als die Kilomax.
    De Kilomax daarintegen heeft weer een hoger vermogen.
    Qua gevoeligheid zitten ze dicht bij elkaar in de buurt dus dat maakt niet zoveel uit.

Mijn vraag is dus welke ik het beste kan nemen.
    Overigens is de Magnum wel 80 euro duurder.
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Wat voor AMP zit erachter ??

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

citaat:Voor in mijn 2 bass reflex kasten zoek ik twee nieuwe speakers
      Om een goed antwoord te kunnen geven, moeten we weten wat het netto volume is van de kasten en welke afstemming ze hebben.
      Zo kan het best zijn dat beide luidsprekers niet geschikt zijn voor de kast die je momenteel hebt.

Mvg Johan

Comment

• Stefo
        • Aug 2004
        • 2

Ik zoek ze voor 2 van deze boxen:

Binnen afmetingen van die kasten zijn:
        68 diep
        48 breedt
        86 hoog

Als versterker gebruik ik een EV Q66 gebridged, en die is dan bij 4 ohm 1700 watt.
        Met die Magnum word dat dus een beetje een probleem omdat ik dan een limieter moet gaan gebruiken.

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Hmmm... Dit ziet er niet echt uit als een basreflexkast, meer als een bandpasshorn .
          Heb je een tekening van de dwarsdoorsnede?

Mvg Johan

Comment

• DJEM
            • Jul 2004
            • 254

Proberen nog een weg, ik zie daar oude speakers liggen, hebben deze erin gezeten? Zo ja kan je dan daar specs van achterhalen? Dan wordt antwoord stuk easyer.. Speakers zoeken met ong zelfde specs
            Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Freek Fokker
              • Aug 2003
              • 495

citaat:Als versterker gebruik ik een EV Q66 gebridged, en die is dan bij 4 ohm 1700 watt.
              Met die Magnum word dat dus een beetje een probleem omdat ik dan een limieter moet gaan gebruiken.
              Een limiter gebruiken? Dan nog liever de versterker iets terugdraaiien, of de processor lager instellen.
              Maar niet doen, die speaker vind het alleen maar lekker als je er lekker veel vermogen op zet, 1,5 maal rms belastbaarheid is heel normaal.
              SR20DET

Comment

Working...