Peecker Sound

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Peecker Sound

Kent er iemand volgende speaker:

12" bassbox van peecker sound. Type: SB1223Z.

Presteert deze goed? Heb deze gekocht bij de importeur van Promann in Holland namelijk ICM Import. Was een dubbele promann basskast.

Dacht dat promann enkel met eminence werkte?

Kan er me iemand zeggen dat ze voor deze reeks misschien peecker sound gebruikten, of dat ze er daar andere luidsprekers ingestoken hebben. (de man zei van ja, als er ooit iets vervangen geweest is, zal dit geweest zijn met de originele compontenten)

Presteert Peecker sound beter tenslotte beter of Eminence?

PS: de foto's:

Van de speaker: http://files.the-djs.be/P1040178.JPG
    Foto's van de net herspoten en gekuiste basskast:

~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Comment

• Tim Veenvliet
      • Mar 2003
      • 15

Hoi LuPuS,
      Ik zag je berichtje op het forum. Het artikel waar je het over hebt is een spare part van een woofer van Peecker Sound.

Het is een 12" subwoofer, 400W RMS, Frequentie response van 40-2500 Hz en weegt 8,5 kilo. er zijn 2 uitvoeringen: 4 en 8 Ohm

Meer infor over dit merk vindt je via de link bij mijn naam.

Succes!

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

citaat:Geplaatst door LuPuS - 08/08/2004 : 14:02:28
        Presteert deze goed? Heb deze gekocht bij de importeur van Promann in Holland namelijk ICM Import.
        Hoe vind je ze zelf presteren?
        Je hebt ze immers gekocht dus je kunt ze zelf ook testen en jou eigen ervaring hier neerzetten

Waarom koop je eerst en vraag je dan pas om een mening wat andere er van vinden/ervaring mee hebben/hoe ze presteren? Bedoel het niet negatief maar je kunt ze nu tenslotte zelf horen, misschien heb je er een speciale reden voor.

Comment

• LuPuS
          • Dec 2002
          • 457

Normaal zou die speaker maar 500wrms leveren op 4 ohm.

Hij levert er dus 800 op 4 ohm?

Dank voor de specificaties Tim! Dan zet ik er eens mijn versterker op van 750wrms op 4 ohm.

Waarom ik deze speakers kocht? ICM zei dat er originele speakers inzitten, normaal Eminence dus, maar dit was niet het geval, maar ze blazen! Voorlopig zit er een versterker op van 500wrms op 4 ohm.

Comment

• LuPuS
            • Dec 2002
            • 457

of zou het die eerste kunnen zijn?

SB1223 Professional loudspeaker 12” • Power handling 250W • Program power 500W •
            Frequency response 60 : 4000 Hz • Impedance 8 Ohm • Weight 7,8kg
            SB1223Z8 Professional loudspeaker 12” • Power handling 400W • Program power 800W •
            Frequency response 40 : 2500 Hz • Impedance 8 Ohm • Weight 8,5kg
            SB1223Z4 Professional loudspeaker 12” • Power handling 400W • Program power 800W •
            Frequency response 40 : 2500 Hz • Impedance 4 Ohm • Weight 8,5kg

Comment

• Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

die eerste zit in mijn peeckersound extreme topkasten.
              vind het dan raar dat men voor mijn topkasten 550W rms opgeeft, terwijl de speaker 250W rms is?

Comment

• LuPuS
                • Dec 2002
                • 457

Welke zou ik hebben? De 1223 of 1 van de Z, van mij staat er geen cijfer achter.

Comment

• Davy Gabriels
                  • Aug 2002
                  • 819

Bij mij staat er ook geen Z achter, veronderstel dat ik dan ook de SB1223 heb[:I]

Comment

• LuPuS
                    • Dec 2002
                    • 457

Van mij staat er net wel een Letter Z achter, maar geen cijfer 4 of 8.

Gewoon even proberen met een zwaardere versterker op te zetten, bv. 2 x 750 wrms ivp 2 x 500 wrms, en zien wat hij doet, en als hij het niet aankan terugdraaien het vermogen, of wat zouden jullie doen?

De foto's in de 1ste post werken niet meer. Deze werken wel:

Comment

• Tim Veenvliet
                      • Mar 2003
                      • 15

Even ter info; voor zover ik op dit moment kan nagaan heeft Peecker Sound in de passieve kasten zitten SB1223 subs van 8 Ohm, en in de actieve kasten zitten SB1223 subs van 4 Ohm

Comment

• tommyprs
                        • Sep 2006
                        • 8

peecker

hallo,ik ben nieuw op dit forum,kan mij iemand vertellen,welk type spaekers er in de XTH en de XTDS van peeckersound zitten,heb horen zeggen dat die gebruik maken van B&C maar de types die peecker opgeeft vind ik op de B&C site niet terug,zijn dit soms custommade spaekers die zijn maken voor peecker of gewoon een andere sticker erop en vooruit,ik heb wel wa gelijkaardige spaekers gevonden zoals de 18" in de subkast:bij peecker is dat SB001XBT EN BIJ B&C is dat 18TBX100?de codering staat eigenlijk min of meer in de omgekeerde richting, de specificaties kloppen ook,ik heb wel nog geen parameters kunnen vergelijken maar zou het mogelijk zijn dat deze twee spaekers identiek zijn.

groeten Tom

Comment

• Gitarist 62
                          • May 2006
                          • 278

Originally posted by tommyprs
                          zou het mogelijk zijn dat deze twee spaekers identiek zijn.

groeten Tom
                          al een mail naar b@c een peecker gestuurd? dan weet je 't zeker
                          ~Clearsound~

Comment

• tommyprs
                            • Sep 2006
                            • 8

nog nie gedaan,maar twijfel of ze die info zullen vrijgeven,ga toch proberen.

grtz Tom

Comment

• tommyprs
                              • Sep 2006
                              • 8

zo,bij B&C gemaild maar nog geen antwoord en bij peecker zelf raden ze me alleen aan om spaekers bij hen aan te kopen,ze ontkennen weliswaar niet dat ze B&C gebruiken.
                              al iemand die weet welke spaekers ze gebruiken?

grtz Tom

Comment

Working...