Dimmer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rubinioow
    • Dec 2003
    • 47

Dimmer

[?]Als je een lichtsturing koopt van 12 kanaals en je wilt daar lichten op aan sluiten wat voor een dimmer kun je het beste gebruiken.[?]
    p.s. de lichten zijn zelfbouw

alvast bedankt!
  • DJEM
    • Jul 2004
    • 254

Goed weinig kaas gehad geloof ik. Wat en hoe met de aansluitingen.. DMX, Shuko ed oftewel geef eerst wat details dan.

Verders al gezocht op lichtsturing? Of wacht je af totdat andere mensen dat voor je gaan doen?
    Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

De beste jongen is 13, dus het lijkt me logisch dat we niet spreken over een pro...

Je vraag is een beetje lastig, omdat de volgorde van aanschaf nogal vreemd lijkt... Als je enkel conventioneel licht wilt aansturen (gewoon enkele lampen, dus geen bewegend licht e.d.) is een 12 kanaals dimmerpack het beste idee, met oog op evt uitbreiding... Ook mogelijk is om bijv. 2 dimmerpacks van 12 kanalen te kopen, en op een gelijk adres te zetten... Oneindige mogelijkheden zegmaar... Met welk idee wil je een antwoord hebben, misschien kunnen we je beter helpen als er meer duidelijk is over een zekere gedachtengang
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MSSS
        • Jul 2003
        • 365

Er zijn ook zat lichtsturingen te vinden met ingebouwde dimmers, dit is naar mijn mening net zo makkelijk.Maar goed eerst maar eens wat meer informatie ja.
        oleole ik heb EV :)

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Met logisch redeneren:
          2x 6-kanaals dimmerpack van Showtec of Botex, want als ik moet gissen ligt je budget niet zo hoog (bijna op NAP beter gezegd).

Tenzij je nu voor een ander bedrijf aan het kijken bent waar je (zwart) werkt(, omdat je te jong bent om te mogen werken.)

Oftewel: vertel ons ook wat je budget is (en uiteraard de andere gegevens die hierboven al werden gevraagd)!

Comment

• DJEM
            • Jul 2004
            • 254

citaat:Geplaatst door AJB

De beste jongen is 13, dus het lijkt me logisch dat we niet spreken over een pro...
            Idd, ik was wel erg kort door de bocht geweest... Sorry was niet zo bedoeld, zal volgende keer eerst wat profielen doorspitten [:I]
            Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• xsystems
              • Jun 2004
              • 72

Idd geef ons een buget, vertel ons welke lichtsturing je in gedachtte had (plaats b.v. een link naar dit product). Dan kunnen we je heel wat meer vertellen.
              ...:: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ::...

Comment

• dj-q-fight
                • Aug 2004
                • 11

Ik heb 4 zelfbouw lampen 2 van 60watt en 2 van 100 watt aan een statief hangen maar ik wil ze op geluid laten gaan , wat heb ik daar voor nodig ?

-Leon-

Comment

• DJEM
                  • Jul 2004
                  • 254

citaat:Geplaatst door dj-q-fight

Ik heb 4 zelfbouw lampen 2 van 60watt en 2 van 100 watt aan een statief hangen maar ik wil ze op geluid laten gaan , wat heb ik daar voor nodig ?

-Leon-
                  Stroom? Een paar drukknoppen welk je zelf op de maat van de muziek schakelt?Of bedoel je lichtorgel?

Dit laatste is kant en klaar met 3 spots te koop simpel en goedkoop, kijk maar eens bij de betere electronica vakboer oid

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

nope... niet verlagen tot kijkshop-niveau, DJEM (shame on you, dit is een proforum) []

Als je zelfbouw-lampjes gewoon bij een potentiaalverschil van 230V werken, dan kun je een simpel lichtcomputertje nemen met muzieksturing. In de webshop heb je een heel zooitje (met name van Botex en Showtec)

Comment

• DJEM
                      • Jul 2004
                      • 254

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

nope... niet verlagen tot kijkshop-niveau, DJEM (shame on you, dit is een proforum) []
                      Euhm dat heb ik nooit gezegd, dat maak jij ervan []

Verders kijk naar wat die heeft en wat die vraagt. Een complete lichtcomputer daarvoor? Er was ooit eens iemand die iets zei over een porche met een lada notor. Nou dit zou dan een lada met een porche motor worden....

Maar goed de vraag en de antwoorden lijken me wel erg richting off-topic lopen, al dan niet off forum[8]

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Ik denk dat DJEM gelijk heeft in dit geval, je gaat voor 4 bouwlampen natuurlijk geen lichtcomputer van 200 euri aanschaffen (had jij ook wel kunnen bedenk Jurjen...)

Ook ben ik het eens met het advies; kijk gewoon uit naar een leuk looplichie/lichtorgeltje van de kijkshop/electronicazaak. Dit is namelijk gegarandeerd veilig... Om bouwlampjes te kunnen laten knipperen op muziek heb je een apparaat nodig dat waarschijnlijk wel 200/250 euro kost (dimmer en paneel in 1)... Hiervoor heb je ongeveer 10 complete lichtorgeltjes (=30 lampjes op muziek...)

succes ermee... maar wat je ook doet; niet zelf gaan knutselen met schakelaars op een plankje, dit is erg gevaarlijk ! vraag voor dat soort dingen altijd eerst je vader...
                        Arvid Buit

Comment

• DJEM
                          • Jul 2004
                          • 254

Ben niet de beroerste:

Specs:
                          # Beschrijving: 3 Kanaals lichttoren
                          # Moduleert op de muziek
                          # 3 x lamp 60W bijgeleverd

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Da's nog redelijk duur...(er bestaan goedkopere)

En als je 10 setjes koopt krijg je natuurlijk minimaal 30% korting
                            Arvid Buit

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3150

maar hij zocht het voor zn zelfbouwlampjes... niet voor bijgeleverde lampjes.

Een losse sturing hoeft geen honderden euro's te kosten.
                              Deze zal zeker al voldoen.

Comment

Working...