versterker plaatsing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DNA
    • Feb 2003
    • 19

versterker plaatsing

Misschien is dit een rare vraag, maar kun je een versterker ook vertikaal opstellen. Het is namelijk de bedoeling dat ie in een corsowagen geplaatst wordt. Alleen is er niet zo superveel ruimte in die corsowagen. Nu vroeg ik me dus af of je een versterker ook vertikaal in plaats van horizontaal kunt gebruiken.
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Als je maar zorgt voor voldoende koeling dan wordt je versterker daar niet zenuwachtig van..
    tis niet zo dat je opeens ander geluid krijgt omdat je versterker draat....sorry, was grappig bedoeld..

Comment

• DNA
      • Feb 2003
      • 19

Weet ik dat ook weer. Dat is een hele geruststelling voor me. Ik denk dus dat we de versterker maar gewoon rechtop in de wagen laten zakken dan. Voor de zekerheid zal ik er maar wel een propellor bij zetten.

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

extra koeling is zeker geen slecht idee.

versterkers vertikaal zetten wordt wel meer gedaan. heb het laatst nog gezien op islands op de javaeilanden in amsterdam. daar stonden bij de delaystacks(lacoustics) van de main stage onderin kasten die precies op subs leken. alleen waren dit ampracks waarin de versterkers verticaal stonden

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Islander...dat is dat festival waar zo onwijs geklaagd is over bar slecht geluid op het main stage....
          En dat terwijl het kleine dance tentje lekker stevig stond te stampen met prima sound :-)

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

citaat:En dat terwijl het kleine dance tentje lekker stevig stond te stampen met prima sound :-)
            als je dat maar weet

daar stond dus funktion one[^]

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• VERVALLEN

Een versterker vertikaal plaatsen kan zeker geen kwaad. Zitten er ventilatoren in de versterker, maar er dan zeker geen probleem van. Zitten er echter geen ventilatoren in voor geforceerde koeling, dan zal je versterker koelvinnen hebben. Die lopen steeds vertikaal om hun warme makkelijk vrij te geven (warme lucht stijgt op)
              Deze dan vertikaal brengen (koelvinnen) door je versterker 90° te draaien is dus iets minder afgave van warmte op de koelvinnen. Maar door met een tafelventilator krachtig op de versterker te blazen valt dit probleem ook weer weg.

Een ventialtor extra koelen met externe ventilatoren , daan kan je NIETS mee misdoen.

Groeten,
              Frank

Comment

• DNA
                • Feb 2003
                • 19

Er zitten al ventilatoren in de versterkers zelf. Ik wilde de extra ventilatoren gebruiken om de lucht die uit de versterker geblazen wordt af te voeren.

Comment

• tomv
                  • Jun 2003
                  • 331

je moet ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk verse (=koude) lucht aanvoerd omdat het volume van lucht toeneemt als ie warm wordt.
                  Daarom koude lucht blazen en de warme lucht zelf weg laten gaan.(door verluchtingsgaten,...)
                  Tom

Comment

• DeAl
                    • Dec 2003
                    • 114

@tomv

Dat het volume van een gas toeneemt bij opwarming, zal iedereen wel weten uit de fysicales. Maar wat heeft dat nu te maken met de koeling van een versterker? Schrik dat de versterker bol gaat staan
                    The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

Working...