probleem met tulp to XLR

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin S.
    • Jun 2004
    • 38

probleem met tulp to XLR

hey,

Ik heb ooit eens 2de hands speakers gekocht met versterker. En in mijn paneeltje dat ik heb zitten als uitgang tulp en aan de versterker als ingang XLR.
    Nu had deze meneer een zlefgemaakt Tulp to XLR verloopkabeltje gemaakt. Maar toen ik hier thuis wat aan het verplaatsen was trok het kabeltje uit elkaar. Ik had wat combinaties geprobeerd maar kreeg er geen geluid uit.
    Af en toe kwam er op max vermogen eeen zeer zacht geluidje uit wat je maar amper hoorde.
    Dit ligt waarschijnlijk aan dat ik het niet goed aansluit maar ik weet dus ook niet hoe de kabeltjes moeten zitten.

Ik heb een wit en een zwarte tulp en 2 XLR kabels met daarin een witte en rode draad.
    Weten jullie hoe deze moeten zitten?

Ik heb ook wat combinaties geprobeeerd en dan aangezet maar deed het niet. Kan dit kwaad? kan ik ze daardoor kapot make doordat ik het kabeltje tussen paneel en versterker verschillende combinaties probeer om het te laten werken?

Ik ben wel van plan om geewoon een nieuw verloopje te kopen maar het is gewoon ook de vraag of ik de boxen of versterker misschien kapot heb gemaakt door wat combinaties te proberen.

greetingzz,

Kevin
  • elmer
    • Jul 2003
    • 139

ik ben niet van het geluid zeg maar he, maar als je [u]zelf</u> het idee hebt dat het niet slim is om combinaties te gaan proberen he, WAAROM DOE JE DAT DAN?????????????

groeten

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...erms=cinch,xlr

Ik weet niet of je vaker soldeert, maar een goede verbinding maken is een kunstje wat je toch wel even onder de knie moet krijgen. Tenzij je dit echt beheerst zou ik lekker dat kabeltje kopen of door iemand anders laten solderen.

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

joppeldepoppelepee!

hey...welkom Kevin!

Alle mogelijke conectoren en de juiste manier van aansluiten in de link die ik hierboven net plak.

Als je nog nooit een soldeerbout van dichtbij hebt geien dan kan dit kabeltje een eerste aanzet worden tot een tin-snuif-verslaving...of je kiest voor niet zelf klussen en koopr een standaard verloopje...

die heb je als verloopbusje of als verloopkabeltje.
        Je hebt ze van DAp (budget) en van Neutrik (beter, maar in verhouding overdreven duur)

gaat lukken zo, zo niet, laat ff wat van je horen. Anders graag berichtje dat het gelukt is en hoe
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ_Snaky
          • Sep 2002
          • 272

ik heb vroeger een versterker gesloopt omdat ik de verkeerde draadjes aan elkaar had gedraaid.
          dus ja het kan best slecht zijn voor je versterker boxen.

en ik denk dat (omdat je wel heel zacht geluid kreeg) dat je kabeltje aan een andere kant of net ergens anders ok los is gegaan.
          en dat er nu dus niet genoeg stroom doorheen kan.

je weet dat een kabel vestaat uit meerdere vezels. en ik heb weleens gehad dat van de ong 100 verzels er nog maar 3 vast zaten en de rest was gebroken. dan werkt de kabel als een soort weerstand omdat er niet genoeg stroom doorheen kan. en vandaar het z8te geluid. (controleer je hele kaabels even

en als laatste tip. je kunt ook kijken naar de kabel van je andere box. ik neem aan dat je er 2 hebt (links en rechts) daar kun je ook zien hoe je hem moet aansluiten
          [:D] zin in een feestjuh [:D]
          <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

citaat:Geplaatst door DJ_Snaky

ik heb vroeger een versterker gesloopt omdat ik de verkeerde draadjes aan elkaar had gedraaid.
            dus ja het kan best slecht zijn voor je versterker boxen.
            Wat heb je gedaan dan ?? :S ergste wat je kan doen is je ingang kortsluiten...
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Kevin S.
              • Jun 2004
              • 38

Even voor de duidelijkheid...

het kabeltje is gescheurd in het midden van de kabel.

Niet bij een van de XLR of Tulp aansluitingen.

Maar ik heb net 2 K112 besteld en meteen ook een nieuw verloopje erbij gekocht want ik ga er zelf niet te veel aan zitten.

Ik laat wel weten of alles het weer doet met het nieuwe kabeltje.

Kevin

Comment

• Kevin S.
                • Jun 2004
                • 38

Ok mijn bestelling is net binnen gekomen en heb net alles aangesloten en alles werkt weer!

ben trouwens ook zeer tevreden over het geluid van de K112

greetzzz,

kevin

Comment

Working...