dmx bar - dap, botex of showtechs?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • justus
    • Jul 2004
    • 19

dmx bar - dap, botex of showtechs?

Ik zou me graag enkele dmx bars willen aanschaffen. Welke zouden jullie me aanraden? De Dap, botex of showtechs?
    Er zouden 4 pars met 500w lampen komen aan te hangen.
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Zal je verklappen: maakt echt geen druif uit welke je neemt..
    Het is leuk/handig als ze allemaal van dezelfde serie zijn, dit ivm de verscjilende afmetingen van de bevestigingen voor de cans die in verschillende sries zijn gebruikt.

Verder maakt het echt helemaal niets uit welk merk je neemt. Het product is al een aatal jaren uit ontwikkeld...kan je geen blunders meer mee maken.

Comment

• B-there
      • Oct 2002
      • 272

Als je voor goed en voor wat meer geld wil gaan zeg ik IES..
      Maarja, denk niet dat dit in je budget ligt. ofwel?

Grz

B
      <center>-------------------</center>

Comment

• justus
        • Jul 2004
        • 19

geen id, wat kosten deze?

Comment

• B-there
          • Oct 2002
          • 272

Nieuw kosten ze tussen de 730 en 1200 euro per stuk.

Je kunt ook zoeken voor 2de hands.. Wel goedkoper.

Maar je moet je natuurlijk wel afvragen; Waar gebruikt ik de dingen voor??
          Ik denk dat je heel wat meer Botex barren voor het geld van 2 IES barren krijgt.
          Maar het blijven mooie dingen die IES'jes.
          Ik denk trouwens dat er wel al het één en ander geschreven is over dit merk. Probeer maar eens de zoekfunctie van dit forum.

Voor info:
          Electronic Theatre Controls, Inc. Lighting solutions, control equipment for Theater, Film & TV studios, Architectural spaces and entertainment industries.

Grz

B

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

en b-there: je gaat me nu vertellen dat die ies barren veel(!) beter zijn dan de botex varianten?

Het prijsverschil is enorm, en als iemand mij kan aantonen dat je er ook echt wat beters voor krijgt...dan zou dat voor het eerst zijn.

Comment

• B-there
              • Oct 2002
              • 272

citaat: en b-there: je gaat me nu vertellen dat die ies barren veel(!) beter zijn dan de botex varianten?
              Nee

citaat:Maar je moet je natuurlijk wel afvragen; Waar gebruikt ik de dingen voor??
              Ik denk dat je heel wat meer Botex barren voor het geld van 2 IES barren krijgt.
              Grz

Bart

Comment

• justus
                • Jul 2004
                • 19

idd, voor dat geld kan ik heel wat botex bars kopen. toch bedankt voor de tip, misschien ooit eens als ik beter bij kas zit

Comment

• DeMennooos
                  • Aug 2000
                  • 1416

citaat:Maar het blijven mooie dingen die IES'jes.
                  Ja kan ik me wel in vinden. In het verleden wel een hoop gezeik gehad met de software in die dingen, maar die zijn aardig opgelost na de laatste update. Kunt het een weegschalenboer ook niet helemaal kwalijk nemen natuurlijk

De prijs zal verder wel een discussiepunt blijven bij de IES barretjes. Zeker nu het onderdeel is geworden van ETC.
                  Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• justus
                    • Jul 2004
                    • 19

Als er toch geen of weinig verschil in die dingen zit, denk ik dat ik ga voor de showtechs, ging er toch een showtech dmx sturing bijkopen, dus alles maar van hetzelfde merk, lijkt me het verstandigst....maar voel je vrij om me te corrigeren als ik het fout heb.

Comment

• Dropsen
                      • Jan 2004
                      • 375

Een vriend heeft zo'n botex-latje en die doet het perfect. Maar aangezien die showtec hetzelfde doet... en je daar alles van wil kopen: keuze eenvoudig lijkt me
                      Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• shure-fan
                        • Sep 2003
                        • 1046

de balken die ik ben tegen gekomen waren allemaal van botex, en ik gebruik ze regelmatig, en ben er zeer tevreden over
                        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• STim
                          • Dec 2003
                          • 55

Ik heb zelf zo'n showtec barretje, werkt prima !

Comment

• Fritz
                            • Oct 2001
                            • 621

Ik heb zowel Showtec- als Botex-barren, ik zou je Botex aanbevelen. De bevestigingen voor de lampen zitten anders dan op de Showtec-barren. Bij de Showtecs steken je parren een eind verder buiten je barren dan bij Botex.
                            Bovendien zijn de shuko's wat robuuster op die Botex-barren. Ze kosten geloof ik iets meer, maar dan heb je ook wat!

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

prijs is redelijk gelijk... en hoe de lampen gemonteerd kunnen worden is maar net afhankelijk van welke serie je hebt..
                              Zit zelfs verscil in lengte in soms

Comment

Working...