Ik wil me een setje mackies 1232 speakers aanschaffen. Heeft er iemand hier al ervaring mee? Zou er dan nog een subje bijmoeten, of geven de 2x12" woofers per speaker genoeg?
mackie 1232
Collapse
X
-
dit zijn actieve speakers dwz ingebouwde versterkers....
de speakers moeten dienen om kindershows te doen, ze zouden normaal voor een maximum van 800 kids moeten dienen, als het er meer zijn huren we speakers bij. veel lage tonen heb ik dus niet nodig denk ik aangezien we hierover kinderen spreken en niet over een disco of dergelijke, maar wou toch graag meer te weten komen...en jullie inzichten hierover weten.
Comment
-
Is wel erg weinig voor 800 kids, hoeft natuurlijk niet echt hard te
gaan maar ik denk dat dat toch echt te weinig is.
Zijn trouwens wel goeie speakers.Barry K.
Wij werken met EV ole ole
In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824Comment
-
Denk dat je toch zeker wel 4kwatt nodig hebtBarry K.
Wij werken met EV ole ole
In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824Comment
-
Voor 800 Kid's (op elkaar gepakt binnen in een zaal ?) kun je misschien beter kijken naar meer en wat kleinere kasten ? (en een delay)
Dan verspreid het geluid beter over de zaal en is het niet vooraan te hard en achteraan te zacht.
Heb zelf gisteren zes Mackie SRM 450s binnengekregen, komt een boel herrie uit en hebben een goede spreiding van het geluid.
Met vier of meer op statieven kom je denk ik een eind, maar het is altijd verstandig zoiets een keer te huren en uit te proberen.Comment
-
Praten in kilowatts is onzin!
Die discussies hebben we in het verleden al tot in den treure gevoerd. Het gaat bij geluidssystemen om het rendement ...dat druk je nog altijd uit in dB.
Vraagsteller vraagt expliciet naar een gluidssysteem. Hij doet er olgens mij goed aan om en paar keer een set te proberen.(wat hij zelf ook al aangaf)Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
De actieve mackies dat jij bedoelt zijn niet goed te noemen, maar zeer goed.
Ik werk samen met een PA-groep die conserten, optredens, ... verzorgd. Voor zulke dingen gebruiken wij Meyer sound. Maar we hebben ook een hele resem mackies in magazijn steken. (16-tal)
Voor een groot tuinfeest (openluchtfuif in privéétoestand) hadden we 4 mackies geplaatst in de hoeken van de tuin.
De geluidsdruk was fenomenaal goed, openzetten moest ge er zelf niet mee doen! Ze zijn zeer goed gepowerd aangezien er 2 versterkers inzitten, HF en LF zijn volledig appart inwendig.
Wil je meer bas, dan zet je da mackie "bass reflax" aan. Of huur / gebruik je naar gewenste bas 2 of meerdere actieve baskasten van mackie.
Zeer goede marchanidise!!!!!Comment
-
mackie bas reflax??? kan je me vertellen wat dit is? een of andere functie? ik kan er niets van terugvinden op de mackie site..
Je kan de gain wel aanpassen tot + 5db, is dit gezond voor de speakers en al dan niet goed voor de kwaliteit van het geluid dat er nog uitkomt?Comment
-
mackie bas reflax??? kan je me vertellen wat dit is? een of andere functie? ik kan er niets van terugvinden op de mackie site..
Je kan de gain wel aanpassen tot + 5db, is dit gezond voor de speakers en al dan niet goed voor de kwaliteit van het geluid dat er nog uitkomt?Comment

Comment