Versterking voor E-drum

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drum_cas
    • Jul 2004
    • 2

Versterking voor E-drum

Hallo,

ff voorstellen. Ik ben Cas en ik drum op een Roland TD-6. Dit kan heerlijk met koptelefoon maar nu is er een mogelijkheid dat ik kan gaan optreden en dat ik mezelf in de oefenruimte hoorbaar moet maken.
    Dus vanndaar mijn vraag; Wat moet ik gebruiken om mijn edrums te versterken?

Thuis doe ik dit nu via een huis-tuin-en-keuken sony (eerst door een behringer mixer) naar ordinaire philpis speakers. Maar dit kan niet goed zijn om mee te oefenen laat staan op te treden.

En natuurlijk is daar de portomonnee....die is niet zwaar gevuld en ik kan wellicht tot zo'n 350 euri gaan.

Is het mogelijk om met mijn budget iets te bereiken?

Groetje,
    Cas
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

als je niet veel optreed: huren...

voor 75 euro ofzo kan je wel ergens een subje met 2 topjes huren van een pro-merk.
    sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

350 is in alle eerlijkheid te weinig om iets goeds te kopen.

Huren is zoals gezegd de voorlopig beste oplossing.

Als je vaker iets nodig hebt kun je op tweedehands sites op zoek gaan naar een oude basversterker/keyboardversterker. BV peavey. Let op dat er een 15" inch luidspreker in het ding zit of minimaal 2x10" inch en je minimaal een 100 watt hebt.

Het zal nooit echt mooi gaan klinken. Maar het is wel hard en hoorbaar genoeg om er mee op te kunnen treden zolang je nog in cafe's e.d. met backline optreed.

lekker belangrijk!

Comment

• Beldog
        • May 2004
        • 140

Cas, als het enkel moet dienen om hoorbaar te zijn in de oefenruimte, is een Behringer B300 zeker goed genoeg. Zo'n aktieve speaker zal nieuw ongeveer €400 kosten. Zelfs voor een optreden in een kroegje is dit nog wel bruikbaar.

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

peavey kb/a 60
          peavey kb/a 100
          peavey kb 3
          peavey kb 2
          roland kc-60
          Behringer kx 1200
          etc etc...

Allemaal spul onder de 400 euro waar jij denk ik,voorlopig wel
          mee vooruit kunt.
          Anders gewoon even binnen lopen bij de plaatselijke muziek winkel.
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

• drum_cas
            • Jul 2004
            • 2

Allen bedankt voor de tips!
            Ik ga zeer binnenkort eens langs bij de muziekboer en luisteren.

Groeten,
            Cas

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

wellicht ben ik iets aan de late kant, maar ik heb eens een td-6 hier gahad en die had ik om uit te testen op een actieve yamaha monitor met een 15" erin gezet.
              Ik vond dit verrassend goed klinken, wanneer je dit ook zou doen en later je set bijvoorbeeld op een uitgebreide pa moet inprikken heb je alvast een nette monitor voor jezelf.
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...