CPX serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

CPX serie

Heey,

ik had graag jullie ervaringen met de CPX-series van JBsystems te weten gekomen. Enerzijds de CPX-15A (woofer met ingebouwde ampli) en anderzijds de CPX-8 (toppen)

Het zit zo da we nu kleine feestjes draaien met TSX15 speakers (250W).
    Maar omdat de vraag groter wordt zijn we verplicht om meer bas/top aan te kopen. Het moet dus makkelijk te gebruiken zijn in een drive-in show en we zouden er toch wel feetsjes van 100-200 mensen mee moeten kunnen doen.

Is dit een goede oplossing of zijn er betere oplossingen in de aanbieding voor deze prijs?
    Graag julie reacties.
    En ja we hebben LJ + fingers... olé
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

citaat:http://www.beglec.com/PDFS/LEAFLETS_E-D/BEGLEC-CPX-series_ENG.pdf
    hierin staat wat meer info over het setje.

1) wanneer je dit setje zou kopen zou je al heel wat beters in huis halen tov de tsx15 speakers. Je hebt veel meer vermogen en de set bestaat uit betere componenten.

2) Wanneer je echter beetje dieper in de specs kijkt, zie je dat de topjes maar een spl van 93db hebben. Voor pa is dit wat weinig... De sub lijkt me op het eerste zicht wel in orde.

3) Er zijn vele setjes op de markt die gelijkaardig zijn aan deze. Bestaande dus uit 1 sub en 2 topjes. Ik weet niet hoeveel het setje van jb-systems kost, maar vergelijk eens met andere merken..

4) wil je serieus geluid hebben voor een 200 man( wat al veel is ) dan ga je het evenzeer niet redden met dit setje. Zeker wanneer je een iet ofwat grote zaal hebt..

mvg
    ronny

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• gnmixing
      • Feb 2004
      • 214

Dat het voor grote zalen niet geschikt is begrijp ik zeker, maar we moeten wel iets ondernemen en zoveel geld hebben we nu ook weer niet omdat we nog zoveel aan te kopen hebben.

Prijs van dit setje (volgens webwinkel):
      - CPX-15A = 749€
      - 2x CPX 8 = 378€
      -----------------------------
      TOTAAL: = 1127€

Is de sub dan eventueel ook combineerbaar met beter toppen?
      Bedankt voor de reacties!
      En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

tja ik zou wel het setje bijeen houden als ik het kocht. Tis ten slotte op elkaar afgesteld he.

Maar je moet voor jezelf uitmaken hoe je wilt investeren. Heb je veel te doen? zoja, zijn dit dan meer kleinere feestjes met af en toe eens een wat groter tot 150 man? dan zou ik achter een setje zoeken gelijkaardig aan dat van de cpx serie.
        Doe je echter veel feestjes met eigenlijk bijna altijd minstens 150 personen en af en toe al eens een 200tal personen, dan zou ik toch een set zoeken die wat meer power kan geven.

Deze hoef je daarom nog niet in een keer aan te schaffen natuurlijk. Je kan bv al eens beginnen met 2 heel goede topkastjes en een goede versterker. Je kan dan een extra versterker/crossover en subjes bijhuren totdat je weer genoeg geld hebt om deze zelf aan te kopen. Uiteraard reken je die huurprijs door aan de klant, anders kan je niets verdienen.

Ik durf je met 100% zekerheid zeggen dat als je 2 goede topjes koopt en een fatsoenlijke versterker, dat je meteen al heel wat meer aankan.Zeker wanneer je dan nog eens een subje(s) bijhuurt.

Dus je moet eerlijk zijn tegenover jezelf en weten wat je echt aankan en wilt aankunnen.

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Staaf
          • Feb 2003
          • 398

Ik heb deze set een tijdje geleden mogen beluisteren, en tot mijn eigen grote verbazing klinkt dit ding echt wel lekker. Zeker als ik de prijs in aanmerking neem, vind ik dit een grote aanrader. Voor een goeie 1000€ vind je echt niets beter, en als je op termijn een tweede setje bijkoopt kan ik je verzekeren dat je een feestje van een 300 tal man zeker aankan.
          Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

Working...