Rugpijn?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Rugpijn?

Heyz,

Ik had gisteren een leuk gezellig optreden

Maar ik heb nu een dag later lkkr veel rugpijn?

Door wat kan dit komen?
    Hoe kan je het verkomen
    Is dit normaal?

Groetjes
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Rugpijn is niet normaal. Kan komen door te grote lasten te dragen en op een verkeerde manier te dragen/tillen.

Voorkomen: in plaats van je rug te bollen om iets te pakken, kun je beter door de kniën zakken en met je rug recht tillen. Zeker op de lange termijn is dit erg gezond.

Verder geldt ook: je kan beter 2 keer lopen dan een veel te grote (ongezonde) last dragen. Alles in fc's doen die op wielen staan, zorg voor handgrepen op goede plaatsen, etc.

Desnoods een keer bij een fysiotherapeut langs gaan...

Comment

• DjFx
      • May 2004
      • 307

dus jij denk dat een trap op/aflopen is met 2 (redelijk) zware koffers mijn rugpijn veroorzaakt

Ik dacht zelf dat het door het staan kwam bij het draaien zelf maar volgens mij voel je het dan eerder?

Comment

• Fritz
        • Oct 2001
        • 621

Kan inderdaad ook komen door de hoogte waarop je tafel is afgesteld in verhouding tot de lengte van je lichaam.
        Als je de hele avond een beetje gebogen staat, kan je daar last van krijgen. Gaat over een paar dagen wel over, bedenk zelf even goed waar het van zou kunnen komen...

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Van alleen maar gebogen staan kan dat ook idd. Gewoon een paar dagen aankijken hoe het gaat, als t goed is gaat t vanzelf over.

Een paar koffers maken niet uit. Kep t over grote lasten (kilo'tje of 60). En je hebt (zag ik) ook nog geen fc's dus daar kan t ook niet aan liggen.

Comment

• Bigfoot
            • Nov 2002
            • 151

Ik ben 2,02M groot, en als ik een keer draai als dj, moet ik goed rekening houden met de hoogte van de appartuur. of ik moet gaan zitten in een fijne stoel (maar dat is niet zo leuk) Meestal verhoog ik het met een flightcase. (als ik geluid bij optreden doe zit ik altijd, dan heb ik geen problemen)

Jeroen
            Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

citaat:Ik had gisteren een leuk gezellig optreden

Maar ik heb nu een dag later lkkr veel rugpijn?
              Het kan natuurlijk ook zijn, dat je de hele avond hebt gestaan....En dan een beetje een verkeerde houding...
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

rugpijn:
                mogelijke oorzaken:
                1. verkeerde houding met staan
                2. verkeerde houding met zitten
                3. combi van 1. en 2.
                4. verkeerd tillen
                5. klus in munten uitbetaald gekregen en toen puntje 4...

Dik hangslot door moderator onderverwijzing naar:
                www.huisarts.nl

Soms is bewegen niet vanzelfsprekend. Je lichaam doet pijn of werkt niet (meer) zoals je gewend bent. Misschien kan fysiotherapie dan helpen. Fysiotherapie voorkomt, verhelpt en vermindert lichamelijke klachten en zorgt dat jij optimaal kunt (blijven) bewegen.

(het kan zijn dat niet alle bovenstaande links het doen, mocht jij weten welke...dan was je dom genoeg om erop te klikken en is een bezoekje www.iqtest.nl een beter id!)

zucht....
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...