Welke speakers voor hoge tonen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin S.
    • Jun 2004
    • 38

Welke speakers voor hoge tonen?

hey,

Dit is mijn eerste post op dit foum.

Ik ben pas begonnen met geluid en heb 2 DAP PR-115 (deze komen uit Duitsland en hebben een heel andere uitvoering dan de normale PR-115 met zilveren luchtgaten onderaan en andere speakers van 800 watt p/s)

Ok zoals jullie waarschijnlijk al weten missen de Pr-115 de hoge tonen.
    Nu wou ik voor een lage prijs 2 boxen voor de hoge tonen erop plaatsen samen met een versterkertje.
    Ik wou deze box(low-budget) maar ben nog maar 15 en moet ergens mee beginnen. De Gemini GSM 1250 (100 watt RMS 8 OHM MAX: 200watt) :

en deze versterker: Jb systems AX-400 (2x135 watt RMS 8 OHM)

Ik wil nu alleen weten of ik met deze speakers genoeg hoge tonen erbij krijg.
    En of jullie nog andere boxen weten met een lage prijs en waar ik toch de nodige hoge tonen uit kan krijgen.

Alvast bedankt,

Kevin

sorry als er al ergens een vraag stond hierover maar heb via de zoekfunctie gekeken en vond niks over dit artikel.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

op het eerste gezich is die Gemini met Piezo tweeters. Als je toch iets van kwaliteit wil blijf dan a.u.b. weg van Piezo's! Ze klinken te agressief en durven ook nogal bij spraak nasale klankkleur toevoegen.
    Ga liever voor een JB Systems TSX-12 of TSX-15 (NIET de TSX-10 want deze is ook piezo). Deze luidsprekers zijn ook lowcost (en nu in zomerpromotie tot 15/09!!) maar hebben wel een filter en een dynamische bullet tweeter. Eigenlijk hebben zij een vrij goed geluid voor lowcost kastjes maar natuurlijk is het rendement niet echt je dat maar dat geldt voor alle lowcost kasten.
    Ga voor een versterker liever voor een Show met ingebouwde clip limiter. Dat spaart je tweeters als je eens een avond je volume niet echt in de gaten hebt en nog niet weet hoe vervorming door oversturing klinkt...
    Ik ga altijd uit voor beginners van hetvolgende: investeer in versterker en speakers als je ze wilt hebben (en niet steeds wil huren). Koop desnoods een minder mengpaneel. Zelfs een slechte luidsprekers en een minder goede versterker kosten nog altijd meer dan een mixer. Als je deze dus van in het begin goed koopt ben je voor jaren goed en die goede mixer komt later dan wel. Als je nu alles low cost koopt is de kans groot dat je binnen een korte tijd toch alles zult willen vervangen en ben je op termijn meer geld kwijt.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Kevin S.
      • Jun 2004
      • 38

ok bednakt

ik denk dan maar dat ik 2 TSX 15 haal en een AX 400 amp voor die 2

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Vraagje hoor maar sinds wanneer missen de PR-115 hoge tonen?
        Ik vind ze juist redelijk schel (na kleine EQ wijziging valt dat ook wel weer mee) in het hoog en ja ik heb ze hier ook staan, met de zilveren (ik noem het toch echt chroom) bas poorten.
        We're ready to party, are you?

Comment

• Kevin S.
          • Jun 2004
          • 38

ja,

maar zou het dan toch niet beter klinken met 2 andere boxen erop

want ik heb er hier voor in mijn kamer thuis 2 gewone philips boxen opstaan van 80 watt en ik vind het veel beter klinken in deze ruimte dan zonder die 2 boxjes. Daarom had ik gedacht om een beetje grotere boxen te kopen die meer hoge tonen hebben.

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Hoe heb je die PR's staan?
            Op de grond of op statieven?
            Je moet ze natuurlijk wel op oorhoogte hebben he!
            Ik zou er eerder subjes onder zetten (denk aan de PR-115B), dan er hoge tonen speakers bij zetten!
            We're ready to party, are you?

Comment

Working...