(Eerste) Nieuw set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj ThunderXplosion
    • Apr 2004
    • 82

Robert,

je moet niet op namen voortgaan.

Er bestaan merken die als beste set een setje geven nog slechter dan de JB-systems HDM 100. En voor moest je het niet weten, die HDM staat voor Home DJ-Mix.

Comment

• Joeweaver
      • Jun 2004
      • 26

Doe niet zo lullig mensen!

Het is een leuk apparaatje, en als je een feestje geeft zorg je hiermee gewoon dat er muziek is. Op jou leeftijd gaf ik ook tuinfeesten en deed ik het ook met soortgelijke apparatuur.
      Alleen als je meer wilt zou ik wel even wat meer geld gaan uitgeven en het kopen bij een speciaalzaak ofzo.
      Chance Favors the Prepared Mind...

Comment

• Remlicht
        • Jun 2004
        • 8

Ik snap dat ik meer uit moet geven. Dit had ik van te voren ook wel verwacht. Toch is het wel leuk om mee te beginnen. De boxen zijn inderdaad waardeloos maar daar heb ik al wat op gedaan. Ik heb aparte boxen gekocht met net wat meer kracht (of hoe noem je dat). 350 watt zijn ze, ook niet geweldig natuurlijk maar oke.

Het gaat mij inderdaad alleen om feestjes op school enzo. Ik wil later wel verder gaan draaien maar ik zal dat dan heus niet met dit setje doen.
        Jongen van 14 met een salaris van 10,-- euro per maand.

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

citaat:Geplaatst door Remlicht
          Het gaat mij inderdaad alleen om feestjes op school enzo.
          Ik hoop geen echte schoolfeesten, dan kom je egt te kort. Klassenfeestjes zou je net moeten kunnen halen met je vermogen (geen kracht ) van 350W.

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Vermogen in Watts = het opgenomen vermogen... Dit zegt dus helemaal niets. Het gaat om je rendement, en geluidsdruk in dB. Verder is een beetje klankkleur ook geen overbodige luxe
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

citaat:350 watt zijn ze, ook niet geweldig natuurlijk maar oke
              Het nadeel van luidsprekers in deze prijsklasse is dat de specificaties vaak (altijd?) bij elkaar gelogen worden.
              Twee keer 350 Watt op echt PA-niveau is voor een beginner helemaal niet slecht.
              Als de fabrikant bij dit setje de serieuze belastbaarheid zou geven (waarschijnlijk meer iets van 2 x 10 Wrms), gecombineerd met de lage gevoeligheid, zou het een stuk minder interessant staan.
              Ze moeten eigenlijk ook wel, aangezien vrijwel alle stereo-installaties, car-audio en PA voor beginners, met dezelfde misleidende specificaties werken.
              Het is dus gewoon geen serieus merk, dat zijn klanten ook totaal niet serieus neemt.

Daarom wordt het hier op het forum ook niet serieus genomen. Maar je moet ergens beginnen en het had slechter gekund (ja, echt waar).
              Dus wees er tevreden mee, maar krijg het niet te hoog in je bol .

Mvg Johan

Comment

• Jesp_J
                • May 2004
                • 18

Om mee te beginnen is dit leuk:

en 2 keer http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=4457

Het is zeker genoeg om een aula mee te vullen. Als die tenminste niet enorm groot is anders moet je 4 speakers nemen.

Comment

• DjFx
                  • May 2004
                  • 307

Hmmmz?

Prijs/kwaliteit zal tegenvallen!

Bij conrad kan je ook een setje van 100watt boxen kopen, wou ik eerst doen ma ik spaar echt wel lekker door!

Comment

• pro`d`user
                    • Jun 2002
                    • 534

citaat:Geplaatst door Remlicht

hoeveel watt mot ik hebben om een aula met muziek te vullen?
                    Je wilt toch niet een aula van muziek voorzien met dit soort spullen he? [xx(]
                    Barry K.
                    Wij werken met EV ole ole
                    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Jesp_J
                      • May 2004
                      • 18

Nee die gamma boxen zou ik zeker niet doen. Een vriend van me heeft ze in de auto liggen en zo super hard gaan ze niet. Ik denk zelf dat ze nog niet eens harder gaan dan de boxen die je bij het setje kreeg. Als je perse heel goedkoop wil beginnen dan zou ik dit setje eens bekijken. http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8630.
                      Wij hebben ook zoeits gekocht met onze vrienden groep alleen dan de rw-155 en een ep-1500 versterker. Dus deze zal wel minder hard gaan en minder bas hebben. Maar het is zeker beter als wat je nu hebt en het is niet duur. Perfect om mee te beginnen.

Comment

• DeAl
                        • Dec 2003
                        • 114

@Remlicht

citaat:Ik heb aparte boxen gekocht met net wat meer kracht (of hoe noem je dat). 350 watt zijn ze, ook niet geweldig natuurlijk maar oke.
                        En je gaat die 350W boxen nu toch niet rechtstreeks aansluiten op de ingebouwde versterker van jouw alles-in-één setje, mag ik hopen?
                        Ik schat het vermogen van dat setje ergens tussen de 20 en 50W (RMS !).
                        Als je nog nooit van clipping gehoord hebt, wil je het maximum uit dat setje halen door de volumeknop helemaal open te zetten. Behalve dat het geluid vervormd zal klinken, riskeer je ook nog eens je boxen (tweeters) kapot te spelen, ongeacht het vermogen dat die luidsprekers aankunnen. Zoek anders in dit forum even op "clipping" of "clippen" en je weet waarom.

Greetz,
                        Alain
                        The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• pro`d`user
                          • Jun 2002
                          • 534

Voor Remlicht: het gaat hier om een pro licht en geluid forum, niet kijkshop en gamma zooi. Als je echt ooit iets leuks wilt gaan doen spaar dan eerst voor een leuk dj-setje, zo heb ik het gedaan, en dan steeds meer gaan kopen.
                          Barry K.
                          Wij werken met EV ole ole
                          In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Rabrynil
                            • Jun 2004
                            • 18

Ik geef straks een tuinfeest met 2x 500W Subjes & 2x 100W Topjes + Carver 2x 600W + 2x Sony X333ES CD Speler + Eén of ander goedkoop DJ paneeltje van de Conrad dat ik nog had liggen (dat is de meest lullige factor). Dat vinden de buren vast leuk, dus daarom alvast een briefje door de deur gedaan .

Comment

• techniekmoderator
                              • Jul 2002
                              • 109

Ook hier dan maar weer het adres van de chat
                              http://www.licht-geluid.nl/chat/default.asp
                              En een slot van de mod
                              techniekmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

Working...