Hoe strobo freq en dimmer regelen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Hoe strobo freq en dimmer regelen?

Heyz,

Hoe doen jullie dit:

Je stroboscoop wil j ma zoveel flitsen per sec, maar je stroboscoop hangt te verweg/hoog, hoe kan je dit oplossen?
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

DMX of 0-10V, met andere worden: een afstandsbediening...
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Bigfoot
      • Nov 2002
      • 151

Kijk eens FX....

een voorbeeld uit de shop....

Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• DjFx
        • May 2004
        • 307

Kijk ma ik heb zo'n strobo: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=150 (nog)

Ben van plan om binnenkort een andere ten nemen: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=5826 of http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=870

Volgens mij kan je daar geen controller aan hangen

Bij deze volgens mij wel (kost ook weer wat meer :\) http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=873

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

dat heb je goed gezien. dus je weet welke je moet kopen wil je em van op afstand bedienen. De afstandsbediening moet je nog apart kopen dan natuurlijk. Deze bv: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=5825

Probleem opgelost[^]

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DjFx
            • May 2004
            • 307

Is het niet slimer om gelijk een dmx strobo + controller te kopen?

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

ja dat kan je natuurlijk ook doen. voor verdere uitbreidingen is dat handiger ja. Maar je moet het zelf weten natuurlijk, als je alleen maar je strobo wilt aansturen zou ik nog niet meteen een dmx versie nemen. Die zijn dan ook weer duurder en je moet dan ook alweer een dmx controller hebben....

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

Die strobo die je nu hebt is idd niet op een afstandsbediening aan te sluiten. De andere strobes die je zelf hebt opgenoemd zijn wel allemaal met een analoge afstandsbediening aan te sturen. Van de Black Widow en de Q-strobe weet ik het zelfs cker.

Er zijn hier al een aantal voorbeelden genoemd van geschikte afstandsbedieningen.

Zelf gebruik ik de Showtec Con-100 en een Botex Silverline strobe. Bedenk wel: er zijn heel weinig analoge strobes die je (op afstand) kan dimmen.

Comment

• DJ OELIE
                  • Apr 2003
                  • 49

citaat:Zelf gebruik ik de Showtec Con-100 en een Botex Silverline strobe. Bedenk wel: er zijn heel weinig analoge strobes die je (op afstand) kan dimmen.
                  Ik gebruik ook dezelfde combinatie, maar ik vraag me nou eigenlijk af of het verstandig is om een afstandsbediening wat max 20 flitsen/sec kan, op een strobe aan te sluiten die je maar kan instellen op 15 flitsen/sec, bij mij is iig m'n strobe al een keer kapot gegaan (gelukkig binnen de garantieperiode [)]) maar zou dat dan hierdoor gebeurt kunnen zijn?? [8)]

Comment

• DjFx
                    • May 2004
                    • 307

volgens mij wel,

Je aafstandbediening geeft een sigaal dat ie harder/sneller moet je strobo kan dat niet hebben en zegt je gedag

Trouwens is dan een afstanbediening handig?

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

citaat:Geplaatst door DJ OELIE
                      citaat:Zelf gebruik ik de Showtec Con-100 en een Botex Silverline strobe. Bedenk wel: er zijn heel weinig analoge strobes die je (op afstand) kan dimmen.
                      Ik gebruik ook dezelfde combinatie, maar ik vraag me nou eigenlijk af of het verstandig is om een afstandsbediening wat max 20 flitsen/sec kan, op een strobe aan te sluiten die je maar kan instellen op 15 flitsen/sec, bij mij is iig m'n strobe al een keer kapot gegaan (gelukkig binnen de garantieperiode [)]) maar zou dat dan hierdoor gebeurt kunnen zijn?? [8)]
                      Ik zou toch zweren dat er bij de beschrijving van de silverline 20 fl/s stond [B)]

Iig, de mijne heeft t nog niet begeven (in een jaar intensief gebruik), misschien te vaak kortsluiting, omdat je de dimmer vol open zette (hij kan nl. niet dimmen)?

Verder haalt de controller egt geen 20 fl./s en de strobe zelf ook niet. Als het egt 20 fl/s zou zijn, zou je het niet meer als afzonderlijke flitsen beschouwen (menselijk oog kan tot 17 a 18 fl/s waarnemen)

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

dat is ook niet altijd waar hoor.
                        Ik heb namelijk het probleem dat als ik van ver naar een tv kijk, dan kan ik de frames zien, een beetje zoals je kan hebben met de camera...
                        Ik kan dus tot 30 fl/s zien schat ik...
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Het menselijk oog constateert 50Hz pas alszijnde stilstaand beeld... Beetje basic-kwowledge mag je toch wel verwachten boyz...
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• driesmees
                            • Apr 2003
                            • 1076

we hebben in boio toch gehoord dat het rond de 25 moet liggen...
                            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3148

Blijkbaar moet ik weer eens met mijn natuurkunde leraar gaan praten (niet de eerste keer dat hij zal worden tegengesproken)

Comment

Working...