Eerste set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Uhm.. volgens mij gaat dit over de K-115. En de recenties zijn ook niet altijd alles.

@snellejelle: Mocht je msn hebben, dan kun je me eventueel toevoegen.
    (stuur eerst even een mailtje).

Mvg Johan

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

citaat:Geplaatst door JVS

PS. Zoek ook eens eventjes op het new-line forum (www.new-line.nl/forum
      Ga ik je niet aanraden als je een zwak hart hebt...
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• robert0593
        • Aug 2003
        • 39

Sorry! dacht al dat er iets fout was wist alleen nog niet wat? maar de dap K-112 zijn wel heel veel mensen goed over de spreken!

http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=4696 dap K-112

alleen kom je dan wel zo'n 120 euri over je budget heen
        the vitamusic drive in

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

citaat:Geplaatst door robert0593
          de dap K-112 zijn wel heel veel mensen goed over de spreken!
          Heel veel mensen? [B)]
          1. Heel veel is subjectief, als je een kleine vriendenkring hebt kan 5 al heel veel zijn. (sorry, kon t niet laten)
          2. Waar haal je de wijsheid vandaan? Als ik in je profiel kijk zie ik een leeftijdsgenoot op je foto staan, dus hoeveel kan die van gebruikerservaringen afweten van andere gebruikers (die verstand van speakers hebben)
          3. Goed in verhouding tot.... Eerder werk van DAP? Nog slechtere merken? ...?

Niet dat ik je niet wil geloven, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Over het algemeen klinkt DAP namelijk niet zo mooi.

Comment

• robert0593
            • Aug 2003
            • 39

Zelf heb ik helemaal geen ervaring met dap(behalve wat kleine dingetjes) maar op het forum van new-line en op andere sites zag ik dat er best wel wat mensen over te spreken was(dacht ik tenminste?), dus vandaar mijn post.

Gelukkig huren wij zelf meestal een nexo ps-10 set in en zelf heb ik koda en skypech(jaja) wat ik dan meestal voor monitor meeneem(niet dat het zo goed klinkt als nexo maarja) zo hebben we altijd goed geluid en hoef ik niet veel te investeren! En die koda en skypech is voor thuis meestal al genoeg en voor de hele kleine feestjes <30. Zelf ik heb ik al spijt van die aankoop en had ik voor dat geld liever wat beters gekocht maar toen wist ik nog niet veel van dit forum af.
            the vitamusic drive in

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

Over de DAP K112 zijn inderdaad veel mensen te spreken (ook mensen met verstand van zaken []). Deze luidspreker heeft wat dat betreft een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

De K115 is weer een ander verhaal, hier speelt het bekende verschijnsel dat een 15 inch en de gebruikte 1 inchers allebei het gebied tussen de 1000 Hz en 1600 Hz niet goed kunnen weergeven.
              De K115 heeft dus ook een prijs/kwaliteitsverhouding die een stuk lager ligt.

Opzich zou voor de OP de K112 een goede optie zijn, met als enige nadeel dat een gemiddelde 12 inch nou niet bepaald een geweldige bas in huis heeft. Dat is dan ook eigenlijk de bestaansreden van de meeste 15/1 inch combinaties.

Mvg Johan

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Die 2e hands aanbieding komt van mij, de spullen zijn altijd goed onderhouden en zijn maar kort in gebruik geweest, niet omdat ik het niks vond maar omdat ik toch meer man aan wil kunnen. Ik ben nu op zoek naar een set waar ik tot zo'n 500 man mee kan spelen en daarboven huur ik gewoon wat ik nu ook doe.
                Ik denk dat om te beginnnen dit setje echt leuk is, hij wil er geen extra subs onder dus dan mis je met de K-112 toch wat. Op de feesten tot aan 100 man heb je toch weinig dat mensen heel erg op het geluid of licht gaan letten, dit soort feestjes gaat echt om het feesten. Dit zijn dan feesten zoals de klassen feesten, kleine feestjes voor vrienden enz.
                Als je dan die PR-115 van mij zou nemen mis je misschien iets mid, maar je krijgt er veel laag voor terug.
                Hij krijgt er van mij ook meteen kabels bij zodat hij meteen kan beginnen, want daar gaat het toch eigenlijk om?
                We're ready to party, are you?

Comment

• dj bobo
                  • May 2003
                  • 155

Wat dacht je van zelfbouw snellejelle. Dit kan je een hoop geld besparen. Dit geld echter wel alleen voor de luidsprekers eh

Comment

• snellejelle
                    • May 2004
                    • 7

Waar kan ik luidspreker-bouwpakketten vinden? Of een site waarop wordt uitgelegd hoe je luidsprekers kan bouwen?

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Neem s een kijkje op http://www.speakerstore.nl/

Er staan heel veel bouwplannen op voor kasten. En daarnaast kun je in grotere biblioheken ook massa's boeken vinden over speakertjes bouwen.

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

Als je niet weet wat je doet of alleen al hoe je die kasten moet berekenen zou ik hier heel erg mee oppassen, materiaal is niet goedkoop en als je wat fout doet kan je zo opnieuw beginnen.
                        Zeker als je geen ervaring met bouwen heb zou ik hier even mee wachten, misschien eerst een paar flightcases bouwen zodat je erachter komt hoe het wel en niet moet.
                        Natuurlijk is een case wat anders dan een speaker, vooral dat een box bouwen veel moeilijker is.
                        We're ready to party, are you?

Comment

• sampletemple
                          • Oct 2005
                          • 1

als ik jou was zou ik voor je gaat kopen gewoon eens langs wat bedrijvjes gaan en naar verschillende setjes luisteren

Comment

• Speakertje
                            • Mar 2005
                            • 462

citaat:Geplaatst door snellejelle
                            RAVELAND MEGA 15"
                            Woofer 15"
                            Impedantie 8 ohm
                            Prms (W) 150
                            Pmax (W) 400
                            Frequentiebereik (Hz) 20 - 20.000
                            SPL (dB) 95
                            Afm. (lxbxh) 450 x 260 x 710 mm
                            Heb ik nog ergens in de hoek staan, de ouwe serie. Ben er niet weg van, hoewel ik er toch heel blij mee was toen ik ze op mijn 12de kocht. Mocht je ze kopen dan zou ik wel een lichtere versterker aanraden, die boost is iets te veel van het goede.

Mocht je overigens interesse hebben, mail maar ff.
                            M.v.g. Sander
                            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3148

Jongens, ik denk dat de starten na 1,5 jaar wel een beslissing heeft kunnen maken.

Comment

• DJ Thiago
                                • Aug 2005
                                • 44

Spaar wat door voor de budgetreeksen van Crown.
                                Zoals de XlS 402. XLS 602.
                                Crown is wat mij betreft nog steeds de standaardversterker.

Kun je, mits professioneel gebruik, niet stuk krijgen.
                                Ik weet wem niet tegen welke prijs ze momenteel lopen.

mvg Thiago
                                Power is nothing without control

Comment

Working...