Verschillen in PARs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

Verschillen in PARs

De vraag is eigeljik heel simpel:
    Wat is het verscil tussen korte en lange armaturen vor PARspots.
    Ik gebruik nu zelf de short PAR56 omdat een vriend zei dat deze de beste waren al twijfel ik daar nu wel aan...
    Kan iemand mij de functies en verschilen uitleggen?
    Greetz
    En ja we hebben LJ + fingers... olé
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

Dat is heel simpel de korte par geeft een veel wijdere bundel dan een lange par. En en is geen goed en slecht want dat hangt af van wat je mooier vind/nodig hebt.
    SR20DET

Comment

• Friso Stubbe
      • Feb 2004
      • 13

wijde en smalle bundel ligt aan het soort lamp, niet de parcan! MFL geeft een smallere bundel dan een WFL lamp. een korte par56 kan max 300 watt in, een lange par56 500 watt omdat deze de warmte beter kan afvoeren.
      maar dat was vroeger, toen wasbenzine nog isbenzine was!

Comment

• Staaf
        • Feb 2003
        • 398

Hola,

Ik denk toch dat we er mogen vanuit gaan dat een short 56 over het algemeen een wijdere bundel gaat projecteren als een long nose 56. Je zou al gek moeten zijn om een Wide flood lamp in een long nose can te gaan stoppen; de afstand tot de uitgang van de can is bij een short can gewoon veel korter als bij een long nose can, waardoor het effect van bepaalde soorten lampen/reflectoren gewoon te niet gedaan wordt bij de ene of de andere soort.
        Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• dj_lucv
          • Aug 2001
          • 616

Ook is het "show" element bij de lange versies iets groter. Zeker als je silver versies gebruikt. Dat kost je natuurlijk wel meer opslag en vervoersruimte. De "beste" is er in ieders geval niet aangezien dat puur een mening is.

Comment

• delighted
            • Jul 2003
            • 420

citaat:Geplaatst door dj_lucv

Ook is het "show" element bij de lange versies iets groter. Zeker als je silver versies gebruikt. Dat kost je natuurlijk wel meer opslag en vervoersruimte. De "beste" is er in ieders geval niet aangezien dat puur een mening is.
            Het show-element groter bij de chromen parren?? Waarom kom je de chromen parren dan bijna nergens tegen bij grote shows?? Misschien omdat ze enorm lelijk zijn?

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

Mja, naar mijn weten worden de silver alleen gebruikt als er om gevraagt wordt, en de short parren worden als ACL setjes gebruikt.
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• Staaf
                • Feb 2003
                • 398

Persoonlijk vind ik de chrome long nose parcans het mooist voor disco-toestanden, voor optredens en theater daarentegen wordt meestal de zwarte variant gebruikt ( daar wil men de parcans juist 'onzichtbaar' ophangen en welke kleur valt er nu net niet op in het donker...
                Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• gnmixing
                  • Feb 2004
                  • 214

Jullie hebben gelijk dat zwarte PARs minder opvallen, maar omdat we drive-in zijn moete we ze veel verwoeren en omt er wrs ooit wel is een krasje of een blutsje in...Dermee dat we toch maar voor chroom hebben geopteerd, want daar valt het zo niet bij op.
                  En zwarte PAR met een mega kras, valt eer op alss een chrome dacht ik
                  Greetz...
                  En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• Freek Fokker
                    • Aug 2003
                    • 495

Ik kreeg het vandaag ook al verbeterd op mijn werk, een korte par geeft inderdaad niet perse een wijdere bundel. Maar ik denk dat je het verschil zeker ziet, misschien niet met een narrow lamp maar zeker met een wfl. En zwarte pars vind ik ook mooier... en voor de krasjes hebben we spuitbussen[^]
                    SR20DET

Comment

• test12
                      • Jan 2003
                      • 901

Bij een lange par is de hoek van waaruit je in de bron kunt kijken veel kleiner. En filters gaan langer mee, worden minder warm.
                      Denk dat, dat de belangrijkste verschillen zijn.

gr. Herman

Comment

• major tom
                        • May 2004
                        • 108

Een long nose geeft wat minder strooilicht om de directe bundel dus je zou kunnen stellen dat de bundel strakker is. Een mfl of wfl lamp in ee longnose werkt best goed (ooit wel eens kort zien hangen in theater?) .Afstand fliter lamp is erg belangrijk. bij korte cans verbrand je filter eerder.

Comment

• EL DJ
                          • Sep 2003
                          • 60

citaat:
                          en voor de krasjes hebben we spuitbussen

Zorg dan maar dat die verf tegen de hitte kan!
                          Is DAT muziek?

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                            • Jun 2001
                            • 1429

Even snel over dat beschadigen:

Een chrome par blijft minderlang mooi/netjes dan een zwarte!!!

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Chroom = leuk voor de gay-games. Al het overige; zwart... Liefst trouwens ETC S4... Die blijven dus echt mooi en goed...
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...