Gaat mijn mengpaneel stuk als ik in de phono ingang een pc aansluit?
Phone ingang mengpaneel
Collapse
X
-
phone ingang euh! een phone is dus een koptelefoon maw een uitgang en gene ingang
maar volgens mij kan het geen kwaad dat je der een pc aan hangt. voor wat dient het? 1 of andere opname langs die uitgang?
of bedoelde je phono en das dan weer een ingant voor een platendraaierNIET-ROKERS sterven ookComment
-
Als je nu leest wat er staat en niet wat je graag wil lezen...
Phone is een uitgang: voor je hoofdtelefoon
Phono is een ingang ...voor een draaitafel.
PC is een line (CD, tape) input...
dus het is of je cd speler, of je pc er op aansluiten....Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Ja, meerdere mogelijkheden zelfs.
1. Je kan zo'n splitkabeltje erin steken. Voorbeeld: http://www.skytronic.com/nl/prod/search.php?s=105.560
2. Nieuwe mixer?
Denk toch dat de tweede het best is. Waar wou je het voor gebruiken? Alleen bronnen samenbrengen? Of echt voor mix-toepassingen? In het tweede geval zou ik cker een nieuwe mixer kopen!Comment
-
Er bestaan aanpasnetwerkjes die flink verzwakken en een omgekeerde RIAA-correctie uitvoeren, speciaal om een phono-ingang te misbruiken als line in.
Ff googlen denk ik, of het echt HiFi is is weer een heel ander verhaal..
Ik heb zelf goede ervaringen met het aansluiten van een PC (in mono, dat wel) op een microfooningang. 40 dB verzwakker (met 2 x 47 Kohm L+R optellen, 470 ohm naar ground), er tussen en symmetrisch aangesloten werkte dat prima, je vermijd zo aardlus-problemen tussen geaarde PC's en geaarde mixers.
Comment

Comment