trillende voorplaat SR8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koakie
    • Apr 2004
    • 5

trillende voorplaat SR8

Beste forummers,
    om gelijk met de deur binnen te vallen:

ik ben Nico, kom uit 't westland en heb een soort uit de klauwen gelopen clubhuis waar we door de weeks een pilsje drinken en wel is een feesje geven. Ik zit hier al een tijdje interessante topics te lezen en dacht ik meld me maar is aan!
    Want ik zit namelijk met het volgende en ik kon het niet zo gauw vinden in 't FAQ of op het forum zelf: me sub is verrot #$%^&!

ik heb in een zaaltje waar ongeveer 100 man in past het volgende staan:

2X SR8 Sub van Celestion
    2X Eminence top (geen idee wat 't is, wel 15" 300W RSM 8Ohm (Gamma? ofzo)+ een flinke hoorn)
    nu nog een geleende versterker 2X250W en een ouwe 2X60W maar hiervoor komen 2 goeje voor in de plaats.
    voor de rest nog compressor/limiters van alesis en dateq om het oversturen beetje tegen te gaan.

En nou komt het mooije, als we voor de gein die zware versterker op die subs zetten dan geeft dat zooitje zoveel bas dat heel het hok plus je eigen longen meeresoneren met de bas.
    Alleen nu zit bij 1 van de subs de voorplaat los waardoor als je de subs goed op hun flikker geeft een akelige rotklap hoort. Zet je je voet tegen de voorkant aan, is het over.

mijn vraag is, is dit makkelijk te fixen? of is het zo dat als je de kast open maakt dat je dan juist meer verrot maakt?
    de tops hebben we zelf in een nieuwe kast gestopt en dat is ten minste makkelijk te repareren als er iets is. maar ik verwacht bij de SR8 dat dit niet het geval is.

zijn er mensen die ervaring hebben met het vastzetten van platen?
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Allereerst hartelijk welkom op het forum! Een fijne tijd toegewenst, en ik hoop dat je het hier een tijdje uithoud
    Wat bedoel jij precies met een voorplaat? Over het algemeen, kan je, als je een beetje voorzichtig doet, de kast voorzichtig openschroeven (als je denk dat het probleem binnenin zit) en de plaat dan weer vastschroeven (wel ff overna denken, resonerende platen omdat je een schroef niet goed hebt vastgezet moet je ook niet hebben).
    Als je voorzichtig doet, en niet al te boers kan je kijken waar het probleem zit, als je niet goed kan uitleggen wat het probleem iets precieser is kunnen wij je hier waarschijnlijk ook niet goed verder helpen...
    suc6!
    De groeten => Micha

Comment

• koakie
      • Apr 2004
      • 5

hier staat een link naar een pagina met sr serie's.
      bij de sr8 staat een tekening, in dit vooraanzicht zie je een plaat met 2 ronde gaten erin. deze plaat bedoel ik met voorplaat.

Maar het is niet zo dat boxen vanuit de fabriek inelkaar gelijmt worden, of op een of andere manier inelkaar wordt gezet dat je gelijk het hele zooitje opnieuw inelkaar kan gaan zetten?
      Of zijn er juist altijd een paar platen die je makkelijk kan verwijderen en dat de rest muurvast zit?

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

met voorplaat zal je waarschijnlijk datgene bedoelen dat je woofers beschermt. Daar zit dan meestal ook wel het luidsprekerdoek op vast gekleeft.
        als ik je verhaal goed begrijp lijkt het precies alsof de rooster los zit en daardoor mee begint te rammelen met de woofer. Vandaar dus dat ellendig geluid.

Optie: plaat er volledig afnemen ofwel tegoei vast zetten. Dit kan heus geen kwaad voor je woofers hoor.

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• koakie
          • Apr 2004
          • 5

er zit geen luidsprekerdoek over mijn boxen heen.
          de subs zitten binnen in de kast en als het goed is tegenoverelkaar, (of boven elkaar maar dan 1 naar voren en 1 naar achter).
          de 2 ronde gaten aan de voorkant zijn ijzeren roosters.

als de box lekker staat te stampen hoor je harde tikken, die hoor je uit de andere box niet. zodra ik voor de box ga zitten en de plaat aan de voorkant met mijn hand naar binnen duw gaan de tikken weg en komt er net zo'n lekker bas geluidje uit de box als de andere.

Vandaar dat ik er vanuit ga dat die plaat verstevigd moet worden. Enige wat ik mij dan afvraag is of dit geen alle***** klus gaat worden. Ik ben bang dat die box van binnen stikt van de schotten en dat ik goed me best moet gaan doen om hem weer fatsoenlijk dicht te krijgen.

Comment

• koakie
            • Apr 2004
            • 5

hier nog een plaatje (klein plaatje dan) van de sr8

Comment

• koakie
              • Apr 2004
              • 5

updatje, een vriend van mij heeft er naar laten kijken die had gewoon lef genoeg om dat ding open te schroeven. simpel gezegd, slopen is kopen dus ging het allemaal heel voorzichtig en heeft hij een plankje wat die voorplaat in het midden vast hield, vast gelijmt en schroeven er doorheen gejast.
              kast weer dicht, ff getest en het werkt weer als een nieuwe!

Comment

Working...