Rokende speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

Rokende speakers

hallo,
    ik heb zojuist even een setje opgebouwd op school ( is van school zelf)
    bestaat uit:
    Hi-level PM 4000 mixer
    C-audio PM 2000 of zoiets
    Dynacord S-900
    Dynacord Pm 2300 cross-over
    Powermax 4 set

Nu is het zo dat als ik de master van de mixer op 6 ( net iets over de helft heen) zet dat de VU-meter helemaal tot in het rood uitslaat en de amp staat dan vol in de clip ( beide kanalen). Vervolgens hoor ik een licht gezoem uit de speakers en roken ze een beetje.
    Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? Ik heb al van versterker gewisseld maar dat helpt niet. Het is trouwens alleen de dynacord die dan vol in de clip gaat.
    Hopelijk weet iemand een oplossing.
    oleole ik heb EV :)
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Heb je niet per ongeluk de gain van je bron op +100 staan?
    Als je rook uit je speakers krijgt moet je echt hele rare dingen doen.

Comment

• MSSS
      • Jul 2003
      • 365

Nee heb ik gecheckt gain staat kwart open.Heb als geluidsbronnen alleen microfoons.

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

Ik ken niet alle genoemde types, maar; heb je de gain op je crossover te hoog staan, de ingangsgevoeligheid van je versterker/mixer verkeerd afgesteld, op de phono-ingang van je mengpaneel aangesloten ipv op "gewone" aansluiting, de uitgangsgevoeligheid verkeerd ingesteld?

Mvg Johan

Comment

• MSSS
          • Jul 2003
          • 365

De gain op de cross-over staat niet te hoog had hem bijna dichtstaan en het gebeurde nog. beide dingen op de mixer dus ingangsgevoeligheid en uitgangsgevoeligheid staan goed ingesteld. Het word trouwens lastig om een mic op een phono ingang aan te sluiten.

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Rook uit de speakers.....Klinkt bekend...Heb het ook ooit gehad...Toen is het filter afgefikt....
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MSSS
              • Jul 2003
              • 365

hmmz ja ik heb het filter dus ook al gecheckt en daar is niks mis mee Maar ik ben net thuis en heb dus de hele avond op een kwart vermogen moeten draaien omdat anders alles over de zeik ging.Vrijdag ga ik alles nakijken dan zal ik het resultaat wel laten weten! tot nu toe bedankt voor de gegeven reacties!.

Comment

• JVS
                • Mar 2004
                • 317

Lijkt een beetje op rondzingen op een onhoorbare subsonische frequentie, of een opamp in je mixer die staat te oscilleren...

Trek eens alle microfoons en andere signaalkabels uit de mixer, en probeer het nog eens. Slaat de VU meter van de mengtafel nu nog uit als je de master open schuift ? Zoja, waarschijnlijk defect in mengtafel...

Suc6 ermee !

Comment

• MSSS
                  • Jul 2003
                  • 365

Dat ga ik proberen gebeurt dan morgen. Ik zal laten weten wat het resultaat is.

Groet Remco

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

er oscilleert duidelijk iets op een hoge frequentie... snel stoppen en laten nakijken voor je de speakers of de eindtrappen van je versterker uitfikt (ooit eens transistor gezien met pootje dat bijna een centimeter was afgesmolten...)... freaky!

greetz,
                    laserguy
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MSSS
                      • Jul 2003
                      • 365

Tja, ik ga er morgen dan eerst maar eens een andere mixer tussen hangen om te zien wat dan het resultaat is. Mocht dit goed gaan dan gaat de mixer die er eerst tussen zat ( hi-level) direct naar de TD.

[edit] Heb vanmiddag een andere mixer ertussen gehad: geen probleem. Daarna heb ik de oude er weer tussen gezet maar dit keer zonder signaal bronnen: geen probleem. Dus ik denk dat het tijd word voor de TD?

Comment

• DJ_Robin
                        • Jul 2001
                        • 610

Als je met je oude mixer zonder signaal bronnen geen probleem hebt is je mixer dus oke.
                        Wat je nu kan doen om het probleem te vinden is steeds een signaal bron in je mixer steken en zien bij welke het misgaat. je hebt dan je probleem meteen te pakken en kan dus met een duidelijke klacht daar aankomen. scheelt voor hun een hoop zoeken en voor jou een hoop manuren betalen.

M.V.G
                        EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• MSSS
                          • Jul 2003
                          • 365

inderdaad daar ga ik volgende week an beginnen had ik inmiddels al bedacht maar heb momenteel erg weinig tijd dus ff wachten.

Comment

Working...