Probleem met X-over

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wout Laenen
    • Sep 2000
    • 102

Probleem met X-over

Gegroet,

Ik heb onlangs een simpele x-over aangeschaft maar blijkbaar doe ik iets verkeerd...

Ik wil hem gebruiken in 2-weg stereo voor mijn baskast en 2 toppen, gecrossed op 125Hz. Nu doet er zich iets eigenaardigs voor: in de linker topkast is alles normaal, maar rechts is er veel meer hoog en bijna geen midden te horen. Op het linkerkanaal heb ik hier dus geen last van.

Kan iemand mss helpen?
    mvg

WL
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Misschien staat het rechter kanaal gewoon niet gelijk ingesteld als het linker kanaal?

Met welke x-over werk je?

~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Wout Laenen
      • Sep 2000
      • 102

X-over: Behringer CX2310

Kanalen zijn gelijk afgesteld.
      mvg

WL

Comment

• Friso Stubbe
        • Feb 2004
        • 13

er zitten op de achterkant 2 knopjes om de ingangsgevoeligheid in te stellen. staan deze gelijk? ik herken het probleem, want deze knopjes zitten op bijna alle behringer prut en daar hebben we er nogal wat van....
        maar dat was vroeger, toen wasbenzine nog isbenzine was!

Comment

• Wout Laenen
          • Sep 2000
          • 102

Hoi Friso,

Als je de knoppen bedoelt om het bereik in te stellen die zijn allebei uitgedrukt.
          mvg

WL

Comment

• Contour
            • Feb 2001
            • 1018

Ben je er zeker van dat de crossover op stereo 2-weg staat en niet op mono 3-weg?

MVG Contour

Comment

• Wout Laenen
              • Sep 2000
              • 102

Daar dacht ik ook eerst aan Contour. Ik heb het dan ook nog eens nagekeken en de schakelaar staat toch echt op 2-weg stereo (Stereo led brandt).
              mvg

WL

Comment

• Contour
                • Feb 2001
                • 1018

Als dat het ook niet is, en de bedrading is allemaal in orde, dan lijkt het erop of de crossover kapot is...

Sloop anders nog 1 keer die crossover uit je rek en sluit alles secuur nog 1 keer opnieuw aan. Controleer ook of al je kabels nog werken.

Succes gewenst,

MVG Contour

Comment

• Wout Laenen
                  • Sep 2000
                  • 102

De bekabeling heb ik al omgewisseld, die is in orde volgens mij.
                  Wat wel vreemd is: als ik het bereik verander en dan de versterker van de toppen aanzet, klinken beide kanten wel het zelfde.
                  mvg

WL

Comment

• Friso Stubbe
                    • Feb 2004
                    • 13

die zwarte knopjes? dan staan ze waarschijnlijk toch niet gelijk! is soms ook moeilijk te zien.

Comment

• Wout Laenen
                      • Sep 2000
                      • 102

Voor alle duidelijkheid: normaal zouden die knopjes alle twee uitgedrukt moeten zijn, maar wanneer ik ze alle twee indruk, klinken ze ongeveer gelijk. Het probleem is dan wel dat de cross-overfrequentie veel te hoog is (400Hz).
                      mvg

WL

Comment

• Friso Stubbe
                        • Feb 2004
                        • 13

ga je van je mengtafel rechtstreeks naar de cross? zo nee, probeer dat eens. heb je geen eq voor je cross zitten die niet gelijk staat?

Comment

• Wout Laenen
                          • Sep 2000
                          • 102

Geen EQ, wel een Effectprocessor, die heb ik er voorlopig tussenuit gezwierd.
                          De speakers zelf zijn nog in orde, want bij rechtstreekse aansturing is er niets aan de hand.
                          mvg

WL

Comment

• Wout Laenen
                            • Sep 2000
                            • 102

Ik heb ondertussen nog één en ander geprobeerd. Blijkbaar is het toestel toch gedeeltelijk defect. 1 High-band uitgang werkt namelijk niet goed. De enige manier om alles tegoei te krijgen is de cross-freq. op minimum zetten.
                            Ik zal dan ook één van de volgende dagen terug gaan.
                            mvg

WL

Comment

• Friso Stubbe
                              • Feb 2004
                              • 13

succes, laat je nog even weten hoe het ging ivm service enz?

Comment

Working...