Wat moet ik doen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rubinioow
    • Dec 2003
    • 47

Wat moet ik doen?

Ik wil een drive-inn beginnen. (een kleine)
    Moet ik dan gelyk dure/goede spullen kopen of langzaam aan opbouwen?
    Alvast bedankt.
  • BAJ productions
    • Jul 2003
    • 587

effe sparen en dan een klein geluidsetje kopen.

dan langzaam opbouwen.

of je moet genoeg geld hebben om alles in één keer te kopen.
    groetjes,
    Bas

Comment

• rubinioow
      • Dec 2003
      • 47

wat is het beste om mee te beginnen?
      als ik het langzaam opbouw?

Comment

• Daan Hoffmans
        • Aug 2000
        • 1225

sparen...

En dan beginnen met een leuk occasion setje, als je ff goed rondkijkt (snuffelsite bijvoorbeeld) is er meer dan genoeg te vinden in de occasionmarkt.
        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Als ik overnieuw zou kunnen beginnen (zucht ), zou ik beginnen met per kant een goede 12 inch/1 inch combo. Die zowel als fullrange als topkast te gebruiken is. Met daarbij een versterker die 1,5 á 2 keer het rms-vermogen levert.

Vervolgens na verloop van tijd één 18 inch br-sub (met een 18LW1400) met versterker die geschikt is voor twee (en eveneens ruim bemeten), en een crossover.

Vervolgens eventueel een 2de 18 inch sub.

Als je alleen nog maar topjes hebt, kun je altijd op grotere feesten een subje bijhuren, mocht dat nodig zijn.

(Ipv een 12/1 combo, zou je ook kunnen beginnen met een 15/2 combo, maar dat is al gauw een stuk duurder).

Mvg Johan

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

citaat:Geplaatst door rubinioow
            Moet ik dan gelyk dure/goede spullen kopen of langzaam aan opbouwen?
            Ik zou een beetje een merk zoeken met goede prijs/kwaliteitsverhouding. Het hoeft niet het beste te zijn, maar ik zou zeker niet met 2 DAPjes aan komen zetten. Niet dat de klant zoveel kennis er van heeft, maar als je een goed klinkende set hebt, zullen anderen je ook sneller inhuren.

Je moet misschien met 2 fullrange kasten beginnen (die je ook als toppen kan gebruiken) en die met top-hats op statieven plaatsen. Laten 2 flinke basboxen voor eronder kopen/maken en je hebt al een aardige geluidsset voor een klein publiek.

Vervolgens zorgen dat je 2 fourbars hebt en evt. een paar goede, leuke lichteffectjes.

Comment

• ljanton
              • Sep 2003
              • 373

beste jurgen,

nu nog eens een vraagje dan , ... als je niet DAP pakt , is limit dan goed ofzo ? of euh Bose , want eignelijk wilik ook eens iets deftiger met geluid omgaan en ik dacht van 2 boxen te kopen van axis , als je die kent ... of van master blaster (is trouwens een nederlands merk dacht ik ) het is voor mij dan wel geen drive -in toepassingen , wel voor muziek instrumenten , . ikhebover het laatst nog een setje gezien van bose met 2 bose sub kasten en daaropboven op 2 bose topjes , deze klonken toch niet zo goed vond ik ...

greet"zz ljanton

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

volgens mij kun je prima master blaster gebruiken, zou ik zeggen koop een sp2 speaker per kant, die kun je fullrange gebruiken maar ook alleen als top, en ze zijn actief=ingebouwde versterker
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

citaat:Geplaatst door ljanton

beste jurjen,

nu nog eens een vraagje dan , ... als je niet DAP pakt , is limit dan goed ofzo ? of euh Bose , want eignelijk wilik ook eens iets deftiger met geluid omgaan en ik dacht van 2 boxen te kopen van axis , als je die kent ... of van master blaster (is trouwens een nederlands merk dacht ik ) het is voor mij dan wel geen drive -in toepassingen , wel voor muziek instrumenten , . ikhebover het laatst nog een setje gezien van bose met 2 bose sub kasten en daaropboven op 2 bose topjes , deze klonken toch niet zo goed vond ik ...
                  Ik heb niet gezegd dat de rest van de merken wel automatisch goed klinken. Bose heeft leuke setjes er tussen zitten en blijkbaar ook minderen (gezien jouw ervaring)

Ik noemde toevallig DAP, omdat dat een bekende is: het zoveelste merk dat speakers verkoopt die niet lekker klinken. Dat merk is al meerdere keren besproken, maar daarmee bedoelde ik ook de rest die op die lijn ligt (U.S. Blaster, JB Systems, HQ-Power)
                  Zodra je American DJ of Behringer neemt, krijg je al een iets betere kwaliteit. En daarna komen dus de betere merken, zoals HK Audio, DB-Technologies, Mackie... Die merken hebben ook redelijk betaalbare setjes die qualitatief beter zijn, maar dus niet de top. Dit zouden dan (in mijn ogen) geschikte setjes zijn Rubinioow.

Comment

• rubinioow
                    • Dec 2003
                    • 47

Is het wel handig als ik een JB Systems cd speler neem?

Comment

• goldsound
                      • Jan 2003
                      • 429

Sorry hoor, maar ik vind Mackie niet in dat lijstje thuishoren
                      Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Rademakers
                        • Jul 2003
                        • 1281

Want?

Mvg Johan

Comment

• Koszmo
                          • Nov 2002
                          • 185

Ik heb ff in de FAQ rond zitten neuzen, en ja hoor wat denk je dat ik vind???

inderdaad een topicje over 'hoe en een drive in beginnen en wat heb ik nodig'

Misschien dat je er wat aan hebt:

Veel plezier,

Lars
                          Profiel - Mailtje

Comment

• DjFlo
                            • Jun 2003
                            • 332

citaat:Geplaatst door rubinioow

Is het wel handig als ik een JB Systems cd speler neem?
                            Ik werk nu al bijna 4 jaar met jb systems en het werkt nog steeds perfect...
                            Ik weet dat de meeste mensen hier jb systems wat afkraken[V] maar als beginnende drive in(want daar hebben we het toch over?) kan ik je de meeste dingen van Jb sytems gerust aanraden...

Btw met welke cd speler wil je beginnen dan?

groeten

floris

Comment

• rubinioow
                              • Dec 2003
                              • 47

de luidsprekers zijn dus ook goed?
                              want ik hoor nu allemaal verschillende dingen...

Comment

Working...