w-bin vs glijbaan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jakkev
    • Feb 2002
    • 27

w-bin vs glijbaan

hallo mede forumers,

ik zit met een klein vraagje, ik zou graag baskasten maken, ofwel 2 w-bins of wel 2 glijbanen? nu wat is eigenlijk het beste?

of zou ik eerder naar een kleinere baskast gaan, bijvoorbeeld BR118 van 18sound?

mvg,

jan
  • Contour
    • Feb 2001
    • 1018

Slechts 1 kastje per kant?...

Dan valt de W-bin gelijk al af. Deze kast is immers ontworpen voor gebruik in stacks van 6 tot 8 kasten. Pas dan klinkt zo'n systeem optimaal.

Een glijbaan kan wel als standalone maar is hopeloos ouderwets en loeizwaar. Ik zou nu dan zeker kiezen voor die BR-118 van 18Sound, natuurlijk wel met de juiste 18Sound woofer en een wattje of 1000-1400 RMS per kast aan versterkervermogen.

MVG Contour

Comment

• Pino
      • Jul 2002
      • 390

Hoi,

voor je een keuze maakt zou ik eerst eens goed nadenken wat je er precies mee wil doen.
      Ik ben akkoord met Contour over de W-bins, maar een glijbaan valt toch wel te overwegen. Als je in langere zalen wil spelen (langer dan 15 tot 20 meter) zou ik persoonlijk gaan voor een glijbaan omdat die toch heel wat verder draagt dan een gewone BR kast. Ze weegt inderdaad wel wat zwaarder, maar als je een steekkarretje hebt valt dat echt wel mee.
      Ikzelf heb 4 15" glijbanen en kom niet snel tekort, ook niet bij de wat grotere zalen. (Alles heeft wel z'n grens natuurlijk, maar 400 personen lukt heel behoorlijk aan een hoog volume).

Lees misschien ook eens de komentaar op de website van speakerplans: hier weegt men ook de voor en nadelen af tussen de verschillende scoops onderling (15, 18 en 21").

Groeten,
      Pino
      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Rv
        • Feb 2001
        • 1086

citaatan valt de W-bin gelijk al af. Deze kast is immers ontworpen voor gebruik in stacks van 6 tot 8 kasten. Pas dan klinkt zo'n systeem optimaal.

Wil bovenstaande niet in twijfel trekken, maar ik wil toch even zeggen dat 1-2 W-bins per kant ook al lekker geven hoor. We hebben jaren zo gedraaid, zonder spijt! (soms 1 dubbel 15" SA w-bin per kant, soms 1 dubbel 15" en 1 enkel 18" per kant). Je moet verdomd weinig vermogen in die kasten steken voor een behoorlijke output. En dat maakt het budgetair interssant ...
        Maar ik zou geen W-bin gaan bouwen. Het gewicht en de omvang gaat je zeer snel tegensteken! Believe me!
        ____
        Rv.
        ____

Comment

• Jakkev
          • Feb 2002
          • 27

voor het gewicht dus toch maar voor een kleinere kast kiezen.

en het soort zalen dat ik ga spelen weet ik niet op voorhand, maar als ik 4x BR118 per kant heb moet dat toch ook wel volstaan of niet?

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

4*br118 per kant met voldoende vermogen erachter, daar kom je al een heel eind mee.

is compact, stapelt makkelijk, handig in vervoer/opslag, weegt niet veel....

dus laat die w-bins en glijbanen maar achterwegen. Een br subke klinkt veel mooier[^].

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Jakkev
              • Feb 2002
              • 27

bedankt voor de reacties, mijn besluit staat vast, het worden de BR subjes van 18sound.

nog wachten op de materialen, en dan begin ik eraan

groeten,

jan

Comment

• goldsound
                • Jan 2003
                • 429

Hou ons op de hoogte!
                Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

Working...