Eurolite TS-255 DMX Scan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rvv2001
    • Nov 2003
    • 33

Eurolite TS-255 DMX Scan

Heeft iemand ervaring met deze scan? reacties graag!
    De Eurolite TS-255 DMX Scan.

edit door mod: linken aub naar fabrikant, in dit geval krijg ik dan als specificaties:
    Scan voor MSD 250 lamp, met roto-gobo's.

DMX-controlled operation or stand alone operation with Master/Slave-function
    For bright MSD discharge lamp
    Colour-wheel with 7 dichroic colour-filtres and white
    Gobo-wheel with 7 rotating gobos and open
    Manual focus
    Strobe-effect with adjustable speed (1-7 flashes/sec.)
    DMX-control via every standard DMX-controller
    6 DMX-control-channels required
    Sound-controlled via built-in microphone
    6 high-quality stepping-motors
    Suitable EUROLITE controllers: DMX Operator

Power supply: 230 V/50 Hz
    Power consumption: 320 W
    DMX-control-channels: 6
    DMX-512-connection: 3-pin XLR
    Sound-control: via built-in microphone
    Flash-rate: 1-7 Hz
    Number of colours: 7 dichroic + white
    Number of gobos: 7 rotating gobos and open
    PAN-movement: within 180°
    TILT-movement: within 90°
    Dimensions (LxWxH): 555 x 270 x 285 mm
    Weight: 8 kg
  • DeAl
    • Dec 2003
    • 114

Hey,

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb dit topic al eens gelanceerd (Eurolite TS-150) en niet 1 reactie gekregen.
    Blijkbaar zijn deze scans in België/Nederland weinig bekend.
    Ik heb al een vermoeden waar jij ze gevonden hebt...
    De TS-150 en 255 zijn duidelijk copy's van de MX serie van Martin.
    Maar zijn ze even goed?

Alain
    The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• rvv2001
      • Nov 2003
      • 33

Een bedrijf waarvan ik de eigenaar zelf goed ken, gaat deze scan´s installeren in een club. en vroeg of ik ook interesse had. vandaar dit onderwerp.

Comment

• Stefke
        • Sep 2003
        • 259

Op Ebay Duitsland staat het vol van de Eurolite en GLP copy's van de Martin MX-series.

Er zijn alleen amper distributeurs van deze merken in België. (Voor Nederland weet ik het zo niet)

Ben wel benieuwd naar de bevindingen over deze merken. Vooral de GLP copy met ingebouwde laserdiode lijkt me een leuk effect te zijn, vraag is, hoe lang blijft het duren?
        ah zo dan

Comment

• djbirdie
          • Oct 2002
          • 509

citaat:Geplaatst door rvv2001

Een bedrijf waarvan ik de eigenaar zelf goed ken, gaat deze scan´s installeren in een club. en vroeg of ik ook interesse had. vandaar dit onderwerp.
          Dan ga je toch een keer in die club kijken wat je ervan vind?
          grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Floor
            • Oct 2000
            • 130

Hallo,

Dit model wordt inderdaad door "jan en alleman" ge-kloond tegenwoordig. Ik heb inmiddels 12 van deze scannetjes hangen bij mij op school en ik ben er erg tevreden over.
            Van binnen ziet het er allemaal ERG verzorgd uit, veel metaal en alles (draadjes) mooi weggewerkt met hittebestendige hulsjes enzo.
            De buitenkant is wel behoorlijk kwetsbaar, plastic barst gemakkelijk.
            In gebruik is het prima spul, zolang parren (64 en multi) maar uit blijven, daar komen deze ELC pitjes gewoon niet bovenuit.

Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het wel.

Rechtuit de Bocht door!
            Floor

Comment

• dj Q-bone
              • Sep 2001
              • 171

citaat:Geplaatst door Floor

Hallo,

Dit model wordt inderdaad door "jan en alleman" ge-kloond tegenwoordig. Ik heb inmiddels 12 van deze scannetjes hangen bij mij op school en ik ben er erg tevreden over.
              Van binnen ziet het er allemaal ERG verzorgd uit, veel metaal en alles (draadjes) mooi weggewerkt met hittebestendige hulsjes enzo.
              De buitenkant is wel behoorlijk kwetsbaar, plastic barst gemakkelijk.
              In gebruik is het prima spul, zolang parren (64 en multi) maar uit blijven, daar komen deze ELC pitjes gewoon niet bovenuit.

Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het wel.

Rechtuit de Bocht door!
              Floor
              Volgens de topicstarter zitten er een MSD 250 lamp in. Misschien weer een ander soort kloon?

Comment

• rvv2001
                • Nov 2003
                • 33

Er zit een MSD 250 lamp in. en ik ga ook zeker in die club kijken. maar aan ervaring verhalen heb ik meer dan die scan´s 1 keer te zien.

Comment

• rene.derksen
                  • Feb 2004
                  • 649

Ik heb ze wel eens gebruikt, ik vind ze erg fijn met leuke gobo's en kleuren. Verder hebben ze een groot spiegelberijk. Ik denk wel dat het kopen waard is.
                  Licht is altijd zwaar.

Comment

• Floor
                    • Oct 2000
                    • 130

Ze zijn tegenwoordig inderdaad ook te verkrijgen met MSD 250. Er is ook een versie met rotogobo (weet niet of dat dezelfde is). Ik ben ook benieuwd naar de koeling en het strooilicht van die msd-variant, want als het ontwerp verder gelijk is gebleven (en dat zel wel, het is volgens mj behoorlijk uitontwikkeld) dan verwacht ik NOG meer herrie van de koeling (bij mijn ELC is de fan al best luidruchtig) en strooilicht is met ELC niet zo'n probleem aangezien je de lamp uit kunt zetten, met een mechanische dimmer / shutter op een MSD zou er wel eens veel licht uit de fans kunnen komen.

Ik w8 geduldig af.

Rechtuit de Bocht door!
                    Floor!

Comment

• DeAl
                      • Dec 2003
                      • 114

Ha, dus toch enkele mensen met ervaring over de MX-klonen.
                      En ja, ik bedoelde ook eBay Duitsland waar de Eurolite veel wordt aangeboden. Maar juist daarom mijn argwaan.
                      De TS-255 is krachtiger dan de MX-4 (MSD 250 resp. HTI 150) en heeft zelfs roterende gobo's en kost toch maar ongeveer de helft van de MX-4. Dan ben ik wel benieuwd naar de kwaliteit (snelheid/precisie spiegel, kleurkwaliteit, strooilicht, lawaai).

@Floor
                      Met ELC bedoel je toch 250 W halogeenlampjes?
                      Ik heb de MX-1 en kan me voorstellen dat die "verdwijnt" tussen parren.
                      Maar wat Eurolite TS-150/255 betreft, die hebben gasontladingslampen.
                      Zeker van de TS-255 (MSD 250) mag je toch heel wat lichtopbrengst verwachten?

Alain
                      The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• Stefke
                        • Sep 2003
                        • 259

En Robert

Al bevindingen ondertussen?
                        ah zo dan

Comment

• rvv2001
                          • Nov 2003
                          • 33

Nee nog niet, wil eerst nog een keer in die club gaan kijken. en dan zien we wel weer verder. maar de reacties zijn wel redelijk positief.

Comment

• NIVA
                            • Apr 2004
                            • 62

Het is zeker een leuk scannertje en ik heb er al een keer mee gewerkt. We hebben toen alleen wat problemen gehad met de lichttafel ( Behringer LC2412 ), maar dat lag aan de tafel zelf ! Ik denk dat ze zeker de moeite waard zijn !

Veel succes ermee !
                            If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

• rene.derksen
                              • Feb 2004
                              • 649

Hmm, dat probleem heb ik dus ook gehad :S erg raar was dat...
                              Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...