wie kan mij haarfijn uitleggen hoe DMX verlichting precies werkt. Ik heb plannen om deze soort verlichting aan te schaffen maar het lijkt me slim eerst wat meer info te verzamelen vooradt ik me in dit(prijzige) wereldje stort. Ik wil deze verlichting gebruiken voor een drive-in show, dus heb je ervaring(en) met dit systeem, goed of slecht, en is het geschikt voor een drive-in show: U zegt het maar!
DMX verlichting
Collapse
X
-
Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen. -
Ten eerste: er bestaat geen DMX verlichting, DMX is een protocol.
Nu kort en simpel over de werking: een controller zend een code: "Ik ga beginnen met verzenden!" Dan begint 'hij' per kanaal te zeggen hoeveel procent ie open staat.
Op het eind zegt ie: "Ik ben klaar."
Daarna begint ie weer opnieuw. Zo'n reeks duurt soms een paar 100sten van een seconde, als je weinig kanalen gebruikt soms nog minder.
Dit is heel kort de werking.
En verder: je kan met DMX van alles doen: dimmerpacks aansturen, intelligent licht aansturen (scanners, movingheads, etc.) Van alles dus.
Als je een dmx systeem wil aanschaffen moet je nadenken over wat je er aan wil hangen.
Voor intelligent licht is het zeker aan te raden, zodat je controle kan houden. Voor par-cans zou je ook een simpele controller kunnen nemen met ingebouwde dimmerpack en dan met 230V kabels (kan zowel allemaal losse kabels, als multikabel zijn) naar de lampen zelf toe.Comment

Comment