DMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eagle112
    • Mar 2004
    • 7

DMX

Ik heb een vraag, ik wil mischien gaan beginnen met een eenvoudige lichtopstelling om te gebruiken bij feesten. Daarbij twijfel ik nog tussen DMX en Analoog. Om wat beter te kunnen beslissen zou ik graag weten hoe DMX werkt.
    You control this frequency X-FM!
  • DjFlo
    • Jun 2003
    • 332

Beste eagle
    Allereerst welkom op dit forum
    Er zijn hier al bergen topics(onderwerpen) over geweest.
    Dus klik even rechts bovenin zoek aan, en typ dan het woord dmx in.
    Dan vind je heel veel over dmx

groeten

floris

Comment

• eagle112
      • Mar 2004
      • 7

citaat:Geplaatst door DjFlo

Beste eagle
      Allereerst welkom op dit forum
      Er zijn hier al bergen topics(onderwerpen) over geweest.
      Dus klik even rechts bovenin zoek aan, en typ dan het woord dmx in.
      Dan vind je heel veel over dmx

groeten

floris
      Ok zal eens gaan zoeke bedankt

Comment

• B-there
        • Oct 2002
        • 272

Ja natuurlijk ook welkom.

Tip:
        1. Zoek op www.google.nl naar 'DMX 512'.
        2. Zoek op dit forum. en typ op de zoek pagina (knop rechtboven in deze pagina) 'DMX' in.

Grz

B
        <center>-------------------</center>

Comment

• eagle112
          • Mar 2004
          • 7

Ik ga mezelf toch nog ff afvragen waar ik nu mee zal beginnen licht of geluid...

Comment

• DjFlo
            • Jun 2003
            • 332

citaat:Geplaatst door eagle112

Ik ga mezelf toch nog ff afvragen waar ik nu mee zal beginnen licht of geluid...
            Hoebedoel je dat?
            Leg ff wat beter uit a.u.b

groeten

floris

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

hij heeft zoveel over dmx gevonden dat hij schrik heeft gekregen van licht[].

tja das een keuze die je moet maken he. geluid stelt bij een drive in opstelling niets voor in feite, das altijd maar hetzelfde. Voor pa is het natuurlijk anders, dan begint het leuk te worden.

licht is in feite altijd anders, meestal verschillende opstellingen enzovoorts....

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• eagle112
                • Mar 2004
                • 7

citaat:Geplaatst door ronny

hij heeft zoveel over dmx gevonden dat hij schrik heeft gekregen van licht[].

tja das een keuze die je moet maken he. geluid stelt bij een drive in opstelling niets voor in feite, das altijd maar hetzelfde. Voor pa is het natuurlijk anders, dan begint het leuk te worden.

licht is in feite altijd anders, meestal verschillende opstellingen enzovoorts....

mvg
                ronny
                Inderdaad en tja het is een hobby van me maar ik weet nog niet of ik er veel geld aan wil uitgeve

Comment

• SjoerdOptLand
                  • Jul 2003
                  • 261

citaat:
                  Inderdaad en tja het is een hobby van me maar ik weet nog niet of ik er veel geld aan wil uitgeve
                  Gratis tip (erg afgezaagd, ik weet het): bezint eer gij begint...

Kortom: maak een duidelijke beslissing over of je het gaat doen, zorg dat je wat geld hebt en wat tijd. Als je het met z'n tweeen doet (heel leuk altijd) zet je afspraken dan goed op papier.

Wat betreft dat geld: het hoeft niet veel te zijn (mijn bedrijfje begon ooit met EUR 200 startkapitaal). Je kunt veel uitsparen door tweedehands te kopen. Qua merknamen kun je besparen, maar niet op alles: connectoren altijd van Neutrik/Harting (evt. Wieland), kabels van tasker. Wat betreft apparatuur: ga op je oren/ogen af (Behringer kan best prima zijn).
                  Verboden merken zijn DAP en SkyTronic.

Om in te gaan op je oorspronkelijke vraag: DMX, vast en zeker! Je bent flexibeler en je kunt eens wat bijhuren. Alles werkt tegenwoordig met DMX. Wat betreft DMX-barren of losse dimmerpacks: dat is een andere discussie (zoek maar op het forum). Wij gebruiken losse dimmerpacks, dat is wel zo robuust.

Groetjes en succes (stel je vragen gerust),
                  Sjoerd Op 't Land

Comment

• eagle112
                    • Mar 2004
                    • 7

citaat:Geplaatst door SjoerdOptLand

Gratis tip (erg afgezaagd, ik weet het): bezint eer gij begint...

Verboden merken zijn DAP en SkyTronic.
                    SkyTronic heb ik al ervaring mee Een van min mate heeft zon cd speler waarvan ik vind dat ie bagger draait. Zegt ie da ik niets moet zegge omda ik geen player heb []

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Nou, als hij tevreden is met z'n SkyTronic... Laat m dan maar, zodra jij iets moois heeft moet hij niet zeuren dat hij rotspul heeft, want hij vond het zelf immers zo mooi.
                      Bovendien mag je keihard lachen als die cd-speler het binnenkort begeeft

Maar om op het onderwerp terug te komen:
                      Ik zou DMX nemen, omdat analoog begint uit te sterven (als je die enorme sub-d connectoren onder analoog verstaat) DMX is nu heel veel van te krijgen en begint steeds goedkoper te worden. De rest van de argumenten vind je in de rest van de topics

Comment

• eagle112
                        • Mar 2004
                        • 7

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Nou, als hij tevreden is met z'n SkyTronic... Laat m dan maar, zodra jij iets moois heeft moet hij niet zeuren dat hij rotspul heeft, want hij vond het zelf immers zo mooi.
                        Bovendien mag je keihard lachen als die cd-speler het binnenkort begeeft

Maar om op het onderwerp terug te komen:
                        Ik zou DMX nemen, omdat analoog begint uit te sterven (als je die enorme sub-d connectoren onder analoog verstaat) DMX is nu heel veel van te krijgen en begint steeds goedkoper te worden. De rest van de argumenten vind je in de rest van de topics
                        Ok bedankt ik denk dat ik nu zeker weet dat het DMX gaat worden. Zat al te kwijlen bij ons in school waar ze nu gehuurd spul van ELC hebben staan [][8D]

Comment

Working...