Wysiwyg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jobje10
    • Jan 2004
    • 28

Wysiwyg

hoe kom ik op gang met dit 'programma'?? wie weet waar ik het kan krijgen, en of er handleidingen voor op internet staan?
  • B-there
    • Oct 2002
    • 272

He Job,

WYSIWYG is een CAD teken/ontwerpprogramma van Cast lighting (www.castltg.com)
    Deze CAD programma's zijn meestal niet de makkelijkste..
    Bv. AutoCAD. Dit ontwerpprogramma wordt in de bouw gebruikt om huizen, apparaten, enz te ontwerpen. De ontwerpers die met dit programma werken hebben een paar jaren opleiding gehad voordat ze fatsoenlijk met zo'n programma kunnen werken.
    Hetzelfde is eigenlijk het geval bij een programma als WYSIWYG.
    Het bedrijf dat in Nederland gebruikt maakt van dit programma is Tenfeet (www.tenfeet.net).
    Dit bedrijf geeft ook workshops voor WYSIWYG.

Grz

B
    <center>-------------------</center>

Comment

• Fritz
      • Oct 2001
      • 621

Als het alleen voor dat schoolfeest is zou ik niet de moeite nemen om de demo te downloaden ofzo, want voordat je dat programma een beetje onder de knie hebt, ben je een tijd verder...
      Oh en mocht dat niet het geval zijn, dan heb je aan bovenstaande reply wel genoeg

Comment

• jobje10
        • Jan 2004
        • 28

zijn er geen alternatieven om mooie afbeeldingen van opstellingen te maken?

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

hallo daar! Pen, lineaal en ruitjespapier/calque. Bestaan nog.
          lekker belangrijk!

Comment

• dabassman
            • May 2003
            • 172

Ik heb een tijd geleden de demo van stardraw aangevraagd krijg je gewoon een mooi cdtje thuis gestuurd. Alleen na drie weken kan je niet meer opslaan of printen. Het is wel een makelijk programma.
            Bas Hoooooooooii
            Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

citaat:Geplaatst door dabassman

Alleen na drie weken kan je niet meer opslaan of printen...
              hmm...moet je toch eens op internet gaan surfen [:I]
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• rene.derksen
                • Feb 2004
                • 649

Ik zou kiezen voor GrandMA 3D, hier kun je 3D een ontwerp maken, en eventueel ook nog de lichten besturen, als je hem aansluit. Je moet wel de Off-line Editor erbij gebruiken, en wat je ook nog nodig hebt is engels verstand en geduld. Het hele programma is te downloaden op www.malighting.de , inclusief handleiding en dus uitleg. Veel Succes!
                Licht is altijd zwaar.

Comment

• Mr Dj
                  • Jan 2002
                  • 836

mja grandma heb ik dus ook maar dat lukt me niet zo geweldig.
                  Wel heb ik WYSIWYG en is naar mijn mening echt kinderspel. Gewoon sleepwerk enz. Het komt qua moeilijkheidsgraad echt niet bij een fatsoenlijk autocad progje.

Gewoon wat aanklooien (zoals ik deed) en na een paar uurtjes ken je het
                  Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• jobje10
                    • Jan 2004
                    • 28

Wie weet of de demo van WYSIWYG (Cast lighting (www.castltg.com)) het volledige programma is, met alle functies geactiveerd enzo... (binnen de proefperiode dan)

Comment

• LJ Tom
                      • Nov 2003
                      • 202

citaat:Geplaatst door jobje10

Wie weet of de demo van WYSIWYG (Cast lighting (www.castltg.com)) het volledige programma is, met alle functies geactiveerd enzo... (binnen de proefperiode dan)
                      Volgens hun site:

Download this self-extracting file to install the WYSIWYG Demo and/or Viewer onto your machine.

The Demo is a functional version of WYSIWYG Perform with some restrictions such as printing and saving applied. The Demo version will run indefinitely once registered.

The Viewer allows non-WYSIWYG users to view and print WYSIWYG (.wyg) files.

To start the download, click the above link. Please be patient as downloading this large file may take some time. When prompted to choose the product to install, select "Demo" or "Viewer
                      Groeten

Tom Venken

Comment

• Fritz
                        • Oct 2001
                        • 621

Ik heb de demo, je kan alles behalve printen en opslaan

Comment

• jobje10
                          • Jan 2004
                          • 28

ik heb de demo gedownload, en kan er al redelijk mee overweg. (is makkelijker dan je denkt)
                          maar hoe kan ik aan een 'fixture' zoals een scan of moving head een gobo/kleur toewijzen zodat ik die ook op de (3D) tekenig zie. ik zie nou alleen van die witte licht kegels...
                          als ik met Quick Tools die dingen probeer toe te wijzen komt er een schermpje waarin staat: "Some of the information entered was not valid for this fixture/accessory." Terwijl het wel van de zelfde fabrikant is (Futurelight.
                          Ligt dit misschien aan de Demo versie?

Comment

• Fritz
                            • Oct 2001
                            • 621

ik heb de demo gedownload, en kan er al redelijk mee overweg. (is makkelijker dan je denkt)
                            maar hoe kan ik aan een 'fixture' zoals een scan of moving head een gobo/kleur toewijzen zodat ik die ook op de (3D) tekenig zie. ik zie nou alleen van die witte licht kegels...
                            als ik met Quick Tools die dingen probeer toe te wijzen komt er een schermpje waarin staat: "Some of the information entered was not valid for this fixture/accessory." Terwijl het wel van de zelfde fabrikant is (Futurelight.
                            Ligt dit misschien aan de Demo versie?

Aha dan heb je wel geduld gehad! Ik ben ook al een tijdje met die demo bezig, en krijg deze informatie ook steeds wanneer ik een kleurtje/gobo wil toewijzen. Wie weet hier het antwoord op? Het moet namelijk gewoon kunnen in de demo-mode geloof ik hoor...

Comment

• LuxProDeo
                              • Feb 2003
                              • 245

citaat:
                              Wie weet hier het antwoord op? Het moet namelijk gewoon kunnen in de demo-mode geloof ik hoor...
                              Ik heb een dongle voor Wyg Report (2D CAD & papierwerk) maar ik weet bijna zeker dat dit niet aan de demo ligt.

Je kunt in Wyg geen kleur of gobo uit de library toewijzen aan een geautomatiseerde spot. Wyg kan wel de kleuren en gobo's uit bijvoorbeeld een Mac500 simuleren in de visualisatie modus, maar een kleurenfilter kun je in 'Data' en 'CAD' modus alleen toewijzen aan een conventionele spot, en een gobo alleen aan een (zoom)profiel.

Een kleur die 'in' een spot zit, zoals bij een wapperlamp, verschijnt ook niet op de diverse lijsten met administratie van het lichtplan, maar wordt dus wel gesimuleerd. Dit waarschijnlijk vanuit het idee dat je bij een echt lichtplan natuurlijk ook niet voor een Mac500 in gaat tekenen op welke kleur hij moet staan, dat wordt allemaal door de programmering bepaald, en je zult altijd/meestal toch juist meer kleuren of gobo's gebruiken. (is dit verhaal enigszins duidelijk?)

Als je dubbelklikt op bijvoorbeeld een StudioSpot zul je zien dat jij bij 'Colour' en 'Gobo' eigenschappen alleen aantreft dat 'default' gebruikt wordt, de standaard kleuren of gobo's voor deze armatuur dus.

Hoe je dan precies te werk gaat als je bijvoorbeeld een custom gobowiel voor een Mac500 gebruikt zou ik je zo 1-2-3 niet kunnen vertellen, heb dat nog niet bij de hand gehad, maar wellicht iemand anders (of in ieder geval 'Wysi'Rik Schoutsen )?.

LuxProDeo

Comment

Working...