versterker 6 Ohm- luidsprekers 4 Ohm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

versterker 6 Ohm- luidsprekers 4 Ohm

ff vraagje : keb een versterker 6ohm, kan ik hier luidsprekers van 4ohm op aansluiten? of beter niet doen? heb het even geprobeert en gaf volgens mij een goed geluid...
    greetz [)]
    En ja we hebben LJ + fingers... olé
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

er loopt een topic topic over in techniek gedeelte(denk ik) over het verschil tussn 8 en 4 ohm.
    het zou hetzelfde moeten zijn...
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Wat bedoel je met een versterker 6 Ohm?
      Is ie stabiel tot 6 Ohm, hebben er normaal gesproken alleen maar speakers van 6 Ohm aan gehangen, staan er alleen maar specificaties op voor 6 Ohm...? Iets specificer a.u.b., dan kunnen wij je veel beter verder helpen!

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

een versterker van 6 ohm. sjiek

Je bedoelt zo een versterker die in een mini keten(hifi) zit zeker. De meeste boxen die daar bijgeleverd zijn,hebben een impedantie van 6 ohm. De versterker die daar in zit is ook maar heel juist bemeten daar op.

Jij wilt dus boxen van 4 ohm daar aan hangen veronderstel ik?

niet zo een goed idee. Je versterker zal rap opbranden en die heeft geen beveiliging aan boord dus dat wordt dan een nieuwe[:0]

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• gnmixing
          • Feb 2004
          • 214

Die versterker zit idd in zo'n hifi keten, maar ging wel in "protection" toen het waarschijnlijk ff te luid was... Kan het dan nog kwaad als er zo'n "protection" op zit?
          Tis ni de bedoeling dat mn stereo stuk gaat omwille van die boxen!
          Thx voor de hulp!!!
          En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• ORKZ
            • Nov 2003
            • 65

Die protection-functies op hifi-ketens zijn meestal niet betrouwbaar genoeg om regelmatig hard te gaan. Ik zou op zoek gaan naar een andere versterker. Eentje met meer vermogen en die ook stabiel is aan 4 ohm. Handig om te weten: als je 2 keer zo hard wil gaan heb je 10 keer zoveel vermogen nodig.
            ooit bereiken we de 190 db grens.....

Comment

Working...