verhuurprijzen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sls 1
    • Feb 2004
    • 2

verhuurprijzen

Hallo, ik word regelmatig gevraagd door een verhuur bedrijf
    of ik kan helpen vind dit erg leuk maar wat kan ik er eigenlijk
    voor vragen heb al enige ervaring nu met licht en licht tafels.
    Wat zijn de gangbare prijzen voor freelancers wil zelf ook gaan
    freelance maar wil niet te veel of te kort vragen.
    groet stefan.
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

dat zal nog altijd het bedrijf zelf bepalen denk ik wat jij verdient. een regel daarin is nogwel eens: geld naar kennis.

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Eens vragen hoeveel ze er voor over hebben en zelf afwegen of je het acceptabel vindt.
      Wel opletten met bruto/netto!

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

citaat:Geplaatst door ronny

dat zal nog altijd het bedrijf zelf bepalen denk ik wat jij verdient.

Onzin...sls1 geeft aan te gaan freelancen, en HIJ bepaalt dan dus zijn dagprijs. Feit is wel dan een te hoge prijs resulteert in het uitblijven van klusaanvragen... Als je tegen mij zegt; ik heb al enige ervaring met licht en lichttafels, zou ik je inschatten in de catagorie lichtassistent (gemotiveerd maar moet nog veel leren)

Afhankelijk van je verantwoordelijkheden, zou ik je aanraden om te beginnen met een €100,- p.dag (max. 16 uur uit en thuis). Zodra je serieus goed begint te worden en de mogelijkheid hebt om de verantwoording te dragen van een klus, kun je gaan stijgen naar 150/175. Dit beginnen echter al bedragen te worden die in de buurt komen van ervaren freelancers ! Prijs jezelf dus niet uit de markt.. Wat Ronny verder zei klopt wel; geld naar kennis...Je kennis is nu nog minimaal, dus zet niet te hoog in (of speel blufpoker en ga op je muil, ook een mogelijkheid)

Prof. technici beginnen veelal vanaf €200,-, oplopend tot een max. van € 300 (tenzij men via een organisatie als bijv. tenfeet werkt)
        Uitzonderingen daargelaten, want je hebt een paar van die geluidsboyz die zonder zich te schamen 450 euri vragen... En krijgen...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• sls 1
          • Feb 2004
          • 2

bedankt dit is iets waar ik verder mee kan

Onzin...sls1 geeft aan te gaan freelancen, en HIJ bepaalt dan dus zijn dagprijs. Feit is wel dan een te hoge prijs resulteert in het uitblijven van klusaanvragen... Als je tegen mij zegt; ik heb al enige ervaring met licht en lichttafels, zou ik je inschatten in de catagorie lichtassistent (gemotiveerd maar moet nog veel leren)

Afhankelijk van je verantwoordelijkheden, zou ik je aanraden om te beginnen met een €100,- p.dag (max. 16 uur uit en thuis). Zodra je serieus goed begint te worden en de mogelijkheid hebt om de verantwoording te dragen van een klus, kun je gaan stijgen naar 150/175. Dit beginnen echter al bedragen te worden die in de buurt komen van ervaren freelancers ! Prijs jezelf dus niet uit de markt.. Wat Ronny verder zei klopt wel; geld naar kennis...Je kennis is nu nog minimaal, dus zet niet te hoog in (of speel blufpoker en ga op je muil, ook een mogelijkheid)

Prof. technici beginnen veelal vanaf €200,-, oplopend tot een max. van € 300 (tenzij men via een organisatie als bijv. tenfeet werkt)
          Uitzonderingen daargelaten, want je hebt een paar van die geluidsboyz die zonder zich te schamen 450 euri vragen... En krijgen...
          [/quote]

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Beste sls 1,

Als je verder vragen hebt over hoe, wat en waarom freelancen; mail ff... Indien je iets meer gespecificeert kunt zeggen WAT je ervaring/opleiding is, kan ik ook een gerichter prijs-advies geven.

suc6 met de business,
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...