Geluid op een aggregaat aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bouwman.r
    • Nov 2003
    • 13

Geluid op een aggregaat aansluiten

Kun je zondermeer je geluidsinstallatie aansluiten op een klein aggregaat van 2 kVA?

Heb de spanning gemeten en die 231V om precies te zijn, ik zet wel altijd eerst het aggregaat 5 minuten aan en vervolgens de apparatuur.

Moet je verder nog ergens op letten en kunnen alle versterkers op een aggregaat?

Groetjes Richard
  • snoei
    • Apr 2003
    • 168

voor een klein setje max 1000 watt ofzo zou ik het nog doen, maar zogauw je een flinke piek trekt, zal dat aggegraatje wel afslaan.

ik zou het dus niet gedaan hebben, of zo'n aggegraat draaien

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

2 kVA is wel erg krap ongeacht wat voor setje er op aansluit met uizondering van een buizenversterker tot enkele honderden watts. Een ander probleem is dat onderhoud aan dit soort aggregaten over het algemeen alleen gebeurd als hij het niet meer doet.
      m.a.w Soms gaat het goed en vaak gaat het fout.
      Wedervraag, wat is de bedoeling om er op aantesluiten.

m.v.g. Herman

Comment

• BAJ productions
        • Jul 2003
        • 587

deze is wel erg klein. de meesten pieken zijn al hoger.

maar ligt der ook aan welke set je der aan hangt!

groetjes,
        Bas

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

Ik had laatst het volgende setje op een boot staan (aggregaat 3 kVA):
          - Phonic MAX 1500 met daarop 4 X 15" top (2 X 450 W)
          - Phonic MAX 2500 met daarop 2 X 18" sub (2 X 750 W)
          - DJ setje: Denon 2600F + mixer
          - Effecten rack

Totaal geen problemen mee gehad, alleen moet ik wel
          toegeven dat de subs uit voorzorg niet meer dan 70%
          gaven.
          Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• RonT
            • Dec 2003
            • 107

Het ligt ook aan het type generator. Er zijn typen waar het toerental ook de afgegeven spanning bepaalt. Deze zijn helaas veel voorkomend in de 2 kw klasse. Dit betekent dat als je installatie een piek in het geluid weergeeft, hij dan ook meer vermogen van de generator vraagt. Die is zakt daardoor effe in toerental waarna hij dit probeert te corrigeren door "meer gas te geven". Echter na de piek is er minder vermogen nodig en schiet de spanning omhoog met alle gevolgen van dien. (pendelen) Een ander type generator is het "synchroon" type. Hier wordt de uitgangs spanning op een andere manier geregelt en het toerental blijft grotendeels constant. Dit resulteert in een snelle reactie op een wisselende vermogensvraag zoals een geluids-installatie. Veel moderne typen werken volgens dit principe. Effe oppassen dus
            Veel succes.

m.v.g. Ron

Comment

• DNA
              • Feb 2003
              • 19

Ik zorg altijd dat ik een aggregaat gebruik die flink wat over heeft Minstens een keer zoveel als wat je nodig hebt. En inderdaad wel opletten dat ie mooi `rond` loopt. Verder heb ik nog een onderspanningsbeveiling tussen aggregaat en audio zitten.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

neem een eindset mee die tegen flinke onderspanningen kan, liefst zelf-powereed, met automatische voedingsspanning-regelaar.

en anders : sluit een goewie verzekering af...

Comment

Working...