licht sturingen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Compact
    • Jan 2004
    • 234

licht sturingen

hallo,

Ik ben bezig met mijn drive in op te starten, maar nu wil ik de analoge lichteffecten en de parren zelf 'besturen'.
    En de LJ de Strobo en de scanners.

Wat zou ik dan moeten pakken?
    Ik zat zelf te denken aan de Showtec Light-Jockey voor de parren, voor de analoge effecten zo`n Switch.
    En voor de Scanners een Showtec Scanmaster 2 en voor de Strobo(want dat vind ik handiger, 2 apparte besturingen) de ADJ SS-DMX/Matrix.

Lijkt jullie dit wat?
    oja, En ik pak dan een paar DMX balken voor de Parren.

greetzz sander
    Mjaaaa....
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

goede keus nix aan toe te voegen.
    oleole ik heb EV :)

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Hoed er wel rekening mee dat de showtec light-jocky niet eenvoudig zelf te programmeren is. moet je echt aan gaan zitten kloten voor je die door hebt. ik heb nu een Martin X-iter en die is stukken makkelijker terwijl het een veel uitgebreidere tafel is. de scanmaster is wel een handig ding en die ADJ ken ik geloof ik niet.
      tip: pak een DMX merger om je tafels samen te voegen, dan hoef je maar 1 dmx kabel te trekken langs al je lampen dat scheelt onwijs veel tijd
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MSSS
        • Jul 2003
        • 365

aan dat lastig proggen had ik nog niet ged8. Viel er dus wel wat toe te voegen
        oleole ik heb EV :)

Comment

• movinghead
          • Aug 2001
          • 559

Tis net wat je gewend bent. Heb nog never met de Exiter gewerkt en ziet er ook prima uit. Maar hijs denk ik wel een stuk duurder. En dat ik nou zeg "poeh wat is die showtech onhandig". Heb er 1 x mee gewerkt maar kon er wel mee wat ik ermee wou. (tot op zekere hoogte).

Kweet niet wat ze kosten, maar als de prijs dusdanig ver uit elkaar ligt dan zou ik het wel weten. Denk niet dat je er een hele dure controller aan moet hangen als je voor de rest van je apparatuur ook niet voor het duurste kiest. Hou het in evenwicht.

Wat voor scans hang je er eigenlijk aan?
          [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• DJ_Compact
            • Jan 2004
            • 234

Ik was van plan om de ShowTec Firestorm RotoScan aan te schaffen.
            Die wil ik 2 keer kopen en dan ook nog een MH-610 B Super Scimitar, die de LJ dan ook er bij heeft!

Bedankt voor de reacties!
            Mjaaaa....

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Ja, de x-iter is veeel duurder maar ik bedoelde dit ook slechts ter vergelijking.(dat een meer uitgebreidere tafel als de x-iter makkelijker te programeren is) Die showtec heeft 30 voorgeprogrameerde chases die je zowel manueel als via een audiomode kan laten lopen. ik heb er nog steeds 2 in de verhuur bij parsetjes en dat is wel handig maar bij klusjes die ik zelf moet uitlichten hoe eenvoudig ook pak ik toch een andere tafel al gaat het maar om een dinertje
              geef mij maar een pearl of gewoon martin light-jocky kan ik meer mee[]

maar zonder dolle, voor de lampjes die jij eraan wil hangen, vind ik die lj een superding en wat betreft proggen: oefening baart kunst

suc6

Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• DJ_Compact
                • Jan 2004
                • 234

Ok Bedankt allemaal!
                Dan is mijn keuze toch goed geweest.
                Zodra ik weer geld heb koop ik dit allemaal!
                Nogmaals bedankt!
                Mjaaaa....

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

dat wordt nog wat, al die effecten in een kist. Ik zou zelf een martin lightjockey pakken, die is lekker compact (gewoon pc of laptop met aansturingskaartje) heeft alles in huis wat je eigenlijk nodig hebt. En zoals hierboven ook gezegd is betreffende proggen: Oefenen baart kunst
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• DjFlo
                    • Jun 2003
                    • 332

Martin lightjockey? weet je hoe duur dat is? als je de berichten leest van Dj Compact dat hij nog even moet sparen om dat setje te kopen (waar ik me volledig bij aansluit) denk ik toch niet dat hij zich martin lightjockey kan veroorloven.

groeten

floris

Comment

• shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

de aansturingskaart kost geloof ik €500, de software is gratis en je kan het al draaien op een p2 400,

Maar wat ook makkelijk is is wanneer de ts opdrachten krijgt buiten z'n drive-in, dat hij dan z'n eigen lichttafel kan meenemen en die hij ook al kent (tenminste wanneer hij wordt ingehuurd als lightjockey)

Comment

• Dave
                        • Jan 2001
                        • 757

Mag er een 1 voor die 500? LJ is een mooi systeem, maar echt een beetje buiten budget denk ik.
                        U x I = Boem.

Comment

• Upgrading your system
                          • May 2003
                          • 1684

Neejj mannen, ik denk dat er een misverstandje ontstaat,

hij bedoelt deze:
                          http://www.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/HL50344_new.jpg
                          Dit id de light-jocky van showtec en hijs niet slecht, alleen een beetje moeilijk programmeren

Comment

• DJ_Compact
                            • Jan 2004
                            • 234

Ja idd, die van de foto wil ik gebruiken voor de parren.
                            Maar Martin LightJockey is me wat te duur, en ik heb geen zin om computers mee te slepen!
                            Mjaaaa....

Comment

• shure-fan
                              • Sep 2003
                              • 1046

ik heb het over de lightjockey van Martin

Comment

Working...