legaal donwloaden van mp3, rendabel ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ RoP en LJ WouT
    • Nov 2002
    • 120

legaal donwloaden van mp3, rendabel ?

Hoj, Ik ben regelmatig uit draaien en dan heb je meestal toch wel speciale nummertjes nodig e.d. nu deze zijn vlugvlug gedownload met KaZAa enzo maar kan dit ook legaal? Tuurlijk wel volgens onbetrouwbare sites. Is er iemand die legaal download voor een bepaald bedrag per maand? en hoe wordt dan bewezen dat het legaal is ?
    Het intresseerd me wel omdat mijn teergeliefde ouders een beetje angstig zijn voor het gepakt worden.

• goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Dit onderwerp is al eens terspraken geweest. Ik zou eens zoeken op het forum
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• DJ RoP en LJ WouT
      • Nov 2002
      • 120

ja ik heb al eens gezocht maar een echt duidelijk antwoord zie ik niet .. eerder een afgeleide . of ik heb er naast gekeken..

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

die sites bestaan ja:

1) niet zo een groot aanbod.

2) hoe kan je bewijzen dat die liedjes dan wel legaal zijn? Krijg je soort bewijs van aankoop dan?

3) eigenlijk nog vrij duur. gemiddeld 2€/liedje dus tel maar uit. Kan je toch beter het origineel kopen hoor.
        Alleen voor speciale liedjes is het doenbaar eventueel.

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• TWENTYSEVEN
          • Oct 2001
          • 61

Wij werken met PBsound (www.pbsound.nl)
          voor de onze BPM-studio.

Elke maand ontvang totale update.

Arno

Comment

• LJ Chris
            • Jul 2002
            • 477

citaat:Geplaatst door ronny

2) hoe kan je bewijzen dat die liedjes dan wel legaal zijn? Krijg je soort bewijs van aankoop dan?
            De bestanden krijgen een digitale handtekening mee

Greetz
            Chris
            Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

ja ok maar hoe kan je ter plaatste bewijzen als je controle hebt, dat je die liedjes legaal gedownload hebt en niet illegaal?

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• - -Niels- -
                • Aug 2003
                • 253

Iedergeval lounge-muziek; http://www.autoplate.org/practical.php?release=apl018

Volgens mij legaal???

Comment

• DB
                  • Jan 2004
                  • 22

Volgens mij, maar dat moet je zelf even kijken is het zodra je Buma rechten gaat betalen dat het legaal wordt om te die muziek te draaien. Verder moet je even kijken want staat mij ook iets bij van dat de zaal eigenaar moet zorgen voor die rechten. Dus stel jij staat ergens in een party centrum dan is het zaak voor de eigenaar daarom te zorgen dat die rechten betaald zijn.

Maar ik zou zeggen kijk eens op Www.buma.nl en misschien kan je daar je vraag nog een keer stellen.

Groeten
                  DB

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Over een tijdje moet het Apple systeem ook in Europa gaan werken, is nu nog niet omdat er platenmaatchappijen moeilijk doen over release-date's e.d. (verschillen nogal door europa heen). Daar verwacht ik persoonlijk best veel van, aangezien het ook een hit is in de States (en we kopieren toch alles van daar.....) maar tot die tijd is er nog niet echt een goed systeem te vinden voor dit, wat ook genoeg nummers biedt uit de juiste genres.

Comment

• quincman
                      • Mar 2003
                      • 66

itunes is dat, t schijnt goed te werken... ik ga het zeker ook uitproberen...

Comment

Working...