CX2300 van behringer doet raar !!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wims
    • Jun 2003
    • 56

CX2300 van behringer doet raar !!

Hey,

Ik heb eens iets geprobeerd enzo, namelijk mijn crossover CX2300 (behringer) begon te clippen en mijn versterker niet??
    Hoe is dit te verklaren!!
    Hoe werkt die CLIP en LIMIT van die crossover juist en als ik nu toch hoger vermogen wil hebben waar kan ik dan best aan draaien de Input gain van de crossover verhogen of de High out gain knop verhogen als ik het hoog geluid wil versterken?

Soms branden de ledjes van LIMIT ook als ik de limit eigelijk heb uitgeschakeld!

Iemand uitleg hierover ?

groeten Wim
  • ORKZ
    • Nov 2003
    • 65

de clip-indicator van een apparaat geeft aan dat het apparaat clipt; in dit geval clipt je crossover wel en je eindtrap niet, dus moet je in principe het gain (input) level van je crossover verlagen (liefst alleen van het frequentiegebied dat clipt en dat zal het laag wel zijn). In principe kan je dan je eindversterker weer wat verder openschroeven. Let ook op dat je mixer het signaal niet te hard uitstuurd; als dat het geval is niet je crossover-level aanpassen maar de master van je mixer.
    ooit bereiken we de 190 db grens.....

Comment

• Wims
      • Jun 2003
      • 56

Hoi,

ok, maar op mijn mengpaneel stuur ik wel tot in het rood, maar hierbij hoor ik geen vervorming!
      Mag je je mengpaneel nie in de rode lampjes sturen dan ?
      Maar mijn versterker staat al op maximum maar ik wil er meer uithalen zodat hij juist nie clipt, nu is het pobleem dat die crossover begint te clippen.
      Hoe kan ik zorgen dat mijn versterker eerder clipt dan mijn crossover?

groeten Wim

Comment

• ORKZ
        • Nov 2003
        • 65

Zorg dat je mengpaneel niet te ver in het rood gaat, zowel op de master als op de PFL...vervolgens stel je de input- en output gain van de crossover ook af zodat ze zo ver open staan dat ze net niet in de clip gaan... daarna kijk je hoever de eindtrap open kan zonder te clippen.. zodoende stel je het GEHELE signaalpad dus af op net niet clippen.
        ooit bereiken we de 190 db grens.....

Comment

• Wims
          • Jun 2003
          • 56

Hey,

Het probleem is opgelost het lag aan mijn signaal kabels!
          Ik heb nu gebalanceerde kabeltjes gebruikt...

groetjes

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

citaat:Geplaatst door Wims

ok, maar op mijn mengpaneel stuur ik wel tot in het rood, maar hierbij hoor ik geen vervorming!
            Mag je je mengpaneel nie in de rode lampjes sturen dan ?

groeten Wim
            Fijn mee doorgaan....wij leveren ook recones, etc

Comment

• BAJ productions
              • Jul 2003
              • 587

er zit op de CX3400 bij het knopje uit schakelen een kon waar je limiter moet gaan werken!
              zit die der bij jouw niet

is niet zo erg om in het rood te draaien!
              als je bij mij nieuwe luidsprekers koop!
              groetjes,
              Bas

Comment

• nijhuisr
                • May 2003
                • 182

Rood = fout! je mixer tot 0dB. dan je versterker tot de clip instellen en iets terug draaien, dan de limiter instellen van je crossover totdat de clip lampjes gaan oplichten. gain structure!

Comment

Working...