Drive Inn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rubinioow
    • Dec 2003
    • 47

Drive Inn

Ik wil graag een drive inn beginnen maar ik heb een laag budget.
    Ik zoek 2e hands maar het moet wel goede kwaliteit hebben en dat vind je niet zomaar.
    hebben jullie een paar tips??[?]
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

- KOOP geen goedkope zooi maar kijk liever verder naar wat betere merken (spaar door)
    - Wat is je budget ongeveer ?

Comment

• B-Rental
      • Sep 2003
      • 76

Doorsparen is de beste tip die er is.
      Je moet zo denken. Ik koop nu iets en over een jaar moet ik het weer kopen of ik koop nu iets voor iets meer geld en doe er 5 jaar mee.
      Is altijd voordeliger om even door te sparen.
      ]

Comment

• DJP-BIM
        • Jan 2004
        • 289

ben het met max eens!, ik ben ooit ook met goedkope zooi begonnen en heb er wel spijt van, ben nu alles aan het vervangen, ik zou gewoon eventjes door sparen!
        bimshowequipment.nl

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

tips:

doorzoek de verschillende 2de hands websites. daar staat regelmatig zeer goed spul tegen een mooi prijsje. als je dan iets mooi ziet kan je hier nog altijd om raad komen vragen.

koop inderdaad niet het goedkoopste wat er bestaat. het is zo verleidelijk ik weet het, maar daar krijg hoe dan ook spijt van achteraf.
          Dit wil ook niet zeggen dat je perse het duurste moet kopen. Er zijn middenwegen( welleswaar niet van goud, maar brons is ook goed).

blijf vooral vragen stellen op dit forum. Geen schrik hebben daarvoor, dit is dan ook een newbie en startersvragen deel van het j&h forum.

laat je niet afschrikken door anderen. spiegel je daar ook niet aan. Probeer goed te kijken hoe ze het doen en leer daar uit.

als je uiteindelijk je showtje hebt en je hebt een klusje probeer dan zo goed mogelijk voor de dag te komen. mensen geven niet om hetgene wat je bij hebt, maar of je de avond een beetje hebt kunnen opfleuren door jouw show.

Verder zit het em ook in kleine dingetjes: doekje op de tafel leggen, kabels goed wegwerken. Dit zal misschien niet altijd even gemakkelijk zijn, maar probeer zo mooi mogelijk voor te komen.

laat je niet uitbuiten: vraag je prijs en ga daar dan ook niet teveel onder. kijk hoe het zit met de concurrentie in de buurt enz..

tot slot: als je nog vragen hebt, vuur maar af

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• BAJ productions
            • Jul 2003
            • 587

kijk es rond op de PA-markt de 28 ste
            groetjes,
            Bas

Comment

• Brom
              • May 2003
              • 38

Ik sluit me helemaal aan bij het advies van Ronny. Veel te vaak zie ik mensen met heel goedkope spulletjes (dan nog heel blij) de winkel uitlopen maar het brengt nooit wat het beloofd. Vaak staat er op bv. speakers heel groot 300 Watt, laat je daar niet door verblinden das een verkoop truck, vraag altijd naar de SPL van zo'n speaker, je zult zien dat er dan maar bv 80 Watt over blijft. Zo geld dat voor heel veel apparatuur vraag dus altijd door.

Dus spaar zeker nog ff door om op die manier kwalitatief betere spullen te kunnen kopen. Probeer ook eens een paar keer mee te gaan met andere drive-inn bedrijven om zo het vak en de spullen te leren kennen. Gewoon bellen en uitleggen wat je wil, en laat je niet door de eerste de beste afwijzing neerslaan, de aanhouder wint nietwaar.

Veel van die bedrijven hebben ook vaak spulletjes te koop die zij niet meer gebruiken of weten waar je dat vinden kan, werkt het meteen twee kanten op.

suc6 in ieder geval en hou ons op de hoogte.
              People who do not think are sleepwalking

Comment

• sntho0
                • Sep 2003
                • 196

Hoi,

Op zich ben ik het wel eens met de vorige reacties, maar toch is het wel de vraag, wat wil je? Als je alleen zo af en toe eens op een klasseavond o.i.d. draait dan kun je met goedkoop spul best uit de voeten. Kijk, ik ben vroeger ook begonnen met 2 verschillende draaitafels, een oude hifi versterker, een mengpaneeltje van alecto en 2 grote huiskamerboxen. Voor onze klasseavonds was het prima. Maar natuurlijk, als je meer wilt en als het commercieel gaat worden dat zul je eerst moeten investeren. Maar blijft het een beetje hobby werk of weet je nog niet wat het gaat worden, dan zou ik direkt niet te veel uit geven.
                Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Bezin eer je begint
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Koszmo
                    • Nov 2002
                    • 185

is al een eerder topic over geweest...
                    Deze link heb ik regelrecht gekopieƫrd uit de FAQ...

Astemblaft: http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=1671

Grtz,

Lars
                    Profiel - Mailtje

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Spaar voor goede dingen die je echt nodig hebt.
                      Ik zou persoonlijk eerst een goede versterker kopen en dan wat minder dure speakers voorlopig.( ik bedoel niet skytec etc)
                      En het hangt er heel erg van af wat je budget is.
                      Kijk even rond op de PA markt op de 28e maar dat was al gezegt.

Blijf altijd vragen stellen!
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

Working...